Nykyajan pukeutuminen
Olin jossain tilassa odottamassa ja en voinut sille mitään että minä aikuinen nainen purskahti nauruun.
Ekaks tuli vastaan teinipoikia 14-16 vuotiaita. Kaikilla pikimustat vaatteet. Verkkaria, lippistä ja lenkkarit.
Heti perään tuli perheenisä joku 40-50 vuotias ja aikuinen mies oli täsmälleen samannäköinen kuin nää teinipojat.
Miehellä oli mukana noin 6 vuotias lapsi. Hänkin pikimustissa vaatteissa. Lippis ja verkkarit.
Siis miten tämä voi olla mahdollista? Niin ykspuolista ja lapsellista. Eikö mistään muista vaatteista tiedetä?
Kommentit (61)
Ai oileasti nauroit aikuinen ihminen? Itse kehtaan kyllä pukeuta kuten haluan, mutten ikinä kehtaisi naureskella kuin vähämielinen toisten vaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi että inhoan näitä kokomustiin ja verkkareihin pukeutuneita pikkupentuja. Näyttävät siltä kuin olisivat jostain ryssalasta tai Lilja 4-ever leffasta ryomineet. Ja Helsingin keskustassa( Punavuoressa) entisellä trendialueella näitä näkee.
Jep! jotenkin järkyttävää ja tulee mieleen joku totalitaristi valtio. Kaikki täsmälleen samannäköisiä.
Ennen oli sentään punkkarit ja hevarit vaikka nekin mustissa. Ihmiset olivat aitoja.
Eikös tuo ole sitä totalitarismia että haluat kaikkien pukeutuavan siten kuin itse tykkäät?
Eipä ole sanottu että juuri näin pitää pukeutua, lähinnä ihmetelty yksipuolista, vivahteetonta muottia.
Pakko olla joku akkojen vamma tämä. Miehillä en ole koskaan tavannut tätä pakkomiellettä toisten kledjuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! jotenkin järkyttävää ja tulee mieleen joku totalitaristi valtio. Kaikki täsmälleen samannäköisiä.
Ennen oli sentään punkkarit ja hevarit vaikka nekin mustissa. Ihmiset olivat aitoja.
Eikös tuo ole sitä totalitarismia että haluat kaikkien pukeutuavan siten kuin itse tykkäät?
Ei sanonut tyylistään mitään eikä asettanut mitään mallia. Aiemmin on puhuttu matkimisesta ja kaavoista eroon pääsemisestä.
Värejä on kuitenkin kymmeniä, miksi pitäisi edistää vain yhtä, se jos mikä tympii.
Vierailija kirjoitti:
Värejä on kuitenkin kymmeniä, miksi pitäisi edistää vain yhtä, se jos mikä tympii.
Olisko siksi että haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen pukeutunut mustaan vuodesta 1996.
Poislukien rätkäajokamat, veneilykamat ja harrastekamat, mutta niissäkin suosin mustaa mahdollisuuksien mukaan.
Olen ollut tyytyväinen, enkä missään kohdassa miettinyt mitä muille kuuluu.
Minä 80-luvulta asti. Joy Division ilahduttaa yhä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi että pitää? Eivätköhän käytä niitä siksi että niistä tykkäävät.
Inhoan värejä vaatteissa. Käytän mustaa kunnes keksivät jotain tummempaa ja muiden pukeutuminen sit taas ei liikuta yhtään. Ikääkin jo niin paljon että on muitakin mielenkiinnon kohteita kun kytätä jotain rytkyjä.
Yhdelle vakkaritouhuajalle täällä ei ole käytännössä mitään väliä vaatteen mallilla, muodolla, koolla, leikkauksilla, muilla kokonaisuuden osilla, yksipuolisuudella, käyttäjällä, vaihtelulla, tapahtumalla, kunhan on vaan mustaa, niin muulla ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi että pitää? Eivätköhän käytä niitä siksi että niistä tykkäävät.
Nimenomaan ei pidä siis vain yhtä.
Onneksi ihme kyllä naisilla pitkät kalsarit nilkkalenkkareiden kera alkaa vaihtua.
Tosin suurin osa naisista löntystelee tasapohjaisilla tennareillaan. Ja en pakota pitämään 10cm korkoja talvella, ne naisten jalat vaan näyttää lättäpohjakengillä vaan mummomaisilta. Ja monilla senioreilla on muuten korollisia talvikenkiä.
Miten miehillä voisi olla Suomen talvessa ulkona jotain bisnes-tyyliä hei? Hienoo olla lakerikengät ja suorat housut jalassa pikkutakissa lasten kera lekarilla talvella eli eiköhän se pukeutuminen mene tilanteen mukaan että on hyvä. Sori jos bongaajille tulee vähemmän tyylikästä katseltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan värejä vaatteissa.
Mä taas en inhoa, päinvastoin.
Lippalakit pitäisi lailla kieltää yli 16 -vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle vakkaritouhuajalle täällä ei ole käytännössä mitään väliä vaatteen mallilla, muodolla, koolla, leikkauksilla, muilla kokonaisuuden osilla, yksipuolisuudella, käyttäjällä, vaihtelulla, tapahtumalla, kunhan on vaan mustaa, niin muulla ei mitään väliä.
Aika vaikea uskoa kun kaikilla jotka olen koskaan tavannut ja vaatteista keskustellut on ollut omat mieltymyksensä. Itsekkin käytän vain mustaa mutta vaatteen mallilla, istuvuudella, kankaalla jne on sen verran väliä etten ihan varmasti osta enkä taatusti käytä jos ei täytä kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan värejä vaatteissa.
Mä taas en inhoa, päinvastoin.
Eihän sinun tarvitsekaan. Kuten minunkaan ei tarvitse pitää väreistä. Kun jokainen saa tykätä ihan mistä lystää ja pukea just sitä miatä tykkää. Oli se sit musta tai vaikka neon vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea uskoa kun kaikilla jotka olen koskaan tavannut ja vaatteista keskustellut on ollut omat mieltymyksensä. Itsekkin käytän vain mustaa mutta vaatteen mallilla, istuvuudella, kankaalla jne on sen verran väliä etten ihan varmasti osta enkä taatusti käytä jos ei täytä kriteereitä.
Anonyymipalstalla ilman edes käyttäjien numerointia on helppo kiistää kaikki ja syytää vaikka 30 viestiä, saahan noita vaikka vanhoistakin.
Lippis ja verkkarit kuulostaa siltä et asut maaseudulla tai jossain kuolevassa teollisuuskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito vuorovaikutus onkin täysin eri asia. Tällaiset on oma juttunsa ja tietyt näissä usein pyörii. Väitetty ei ole, etteikö muitakin käyttäjiä olisi, mutta myös tiettyjä vakiokäyttäjiä.