Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan taloon josa ei taloyhtiön nettiä

Vierailija
11.12.2025 |

Ja antennitelevisio.  Näkyykö mun nyt kaapelilla toimiva telkkari? Entä läppäri, tabletti, kännykkä kun nyt käytän wifillä?  

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit langattoman reitittimen, jossa on sim kortille paikka.

Itselläni on tämä. DNAn 4g liittymä maksaa about 25 kuussa, halvemmallakin saa. Kännykän jakaminen ei hyvä, kun akku tyhjänä koko ajan.

Tarjouksessa nyt

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/544748/TP-LINK-Archer-MR600-4G-…

Tai sieltä Cudy joka ei ole tarjouksessa 20€ halvemmalla.  Muuta eroa ei ole kokemukseni mukaan kun tuo halvempi toimii paremmin.

Vierailija
22/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat television asetuksista kaapelille ja kaapelipiuha seinään siihen tv-pistokeeseen. Asetuksista laitat television hakemaan kanavat uudelleen. Puhelimessasi on jo netti joten voit siitä jakaa läppärille ja tabletille, tai ottaa operaattorilta mokkulan läppäriisi.

Aivan päinvastoin. Asetukseksi telkkariin antenni. Muuten voi olla hiljaista kanavien kanssa.

Sori siitä! Ajatus harhaili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla tietysti saa vaikka langattoman 5g netin, mutta taloyhtiönetin perusnopeus olisi ilmainen yleensä.

Vierailija
24/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla tietysti saa vaikka langattoman 5g netin, mutta taloyhtiönetin perusnopeus olisi ilmainen yleensä.

Ilmaisia lounaita ei ole, sanotaan.  On minunkin vuokralaisellani "ilmainen" pyykinpesukone eikä autopaikkakaan maksa mitään kun kuuluu vuokraan.  Tai ehkä kumminkin olen huomioinut vuokrassa.

Vierailija
25/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit langattoman reitittimen, jossa on sim kortille paikka.

Itselläni on tämä. DNAn 4g liittymä maksaa about 25 kuussa, halvemmallakin saa. Kännykän jakaminen ei hyvä, kun akku tyhjänä koko ajan.

Tarjouksessa nyt

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/544748/TP-LINK-Archer-MR600-4G-…

Kilpailuta liittymäsi.  4g liittymä maksaa keskimäärin 10€/kk kun ottaa samasta mistä puhelinliittymä.  Yleinen yhteishinta n.25€/kk  ainakin Telia ja Elisa.

Tuo on helmikuulle määräaikainen, eli sitten vasta kilpailutan. Oma moka kun otin 2v määräaikaisen, en ota jatkossa.  On ollut hyvä kun netti on DNA ja puhelin Elisa tai Telia. Kun DNAlla ollut joku katkos niin laitoin kännykästä Elisan ja sehän usein toimi. Vaihdoin jo Elisan halvempaan Teliaan puhelimessa. Helmikuussa kilpailutan tuon DNAn. Mutta Elisa ei ole enää vaihtoehto minulle. Ehkä moi tulee jatkossa.

Vierailija
26/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaat nettiyhteyden puhelimestasi läppärille, tabletille ja vaikka siihen televisioonkin.

Ei kannata välttämättä jakaa. Itse jaoin kuukauden puhelimen toisesta sim:istä, ja kuukauden päästä dual-sim ominaisuus puhelimesta hajosi. Toisaalta jotkut sanovat, että se on toiminut heillä vuosia, joten ehkä minulla oli vain huono tuuri. 

Vierailija
27/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaat nettiyhteyden puhelimestasi läppärille, tabletille ja vaikka siihen televisioonkin.

Ei kannata välttämättä jakaa. Itse jaoin kuukauden puhelimen toisesta sim:istä, ja kuukauden päästä dual-sim ominaisuus puhelimesta hajosi. Toisaalta jotkut sanovat, että se on toiminut heillä vuosia, joten ehkä minulla oli vain huono tuuri. 

Puhelimesta jakaminen sopii väliaikaiseksi ratkaisuksi. Pysyväksi ei. Itse käytin yhdessä vaiheessa viikon verran, kun muutin nykyiseen asuntoon. Olin saanut viallisen reitittimen, ja meni muutama päivä, että sain palautettua viallisen & saada toimivan tilalle. Itsellä on sen verran monta verkkoa käyttävää laitetta, että puhelimelta jako ei toimisi.

Vierailija
28/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili 4g reitittimiä saa käytettynä halvalla. Kioskista taasen Dnan data-liittymän. Olen vuosia käyttänyt pra-paid nettiä. Viimeksi latasin viideksi kuukaudeksi, näin kuukauden netti maksaa 15 euroa. 

Vierailija
29/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiili 4g reitittimiä saa käytettynä halvalla. Kioskista taasen Dnan data-liittymän. Olen vuosia käyttänyt pra-paid nettiä. Viimeksi latasin viideksi kuukaudeksi, näin kuukauden netti maksaa 15 euroa. 

90 päivän lataus on suurin lataus mitä voi tehdä DNA laturissa, ja se maksaa 59,99, eli noin 20e/kk.

Vierailija
30/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilinettiyhteys ja siihen katsoo halvan liittymän. Nyt on tänä vuonna ollut paljon kilpailua puhelinliittymissä, 100 M saanut 3 eurolla/kk, 5G 200 ja 300 M vähän yli 10 euroa/kk jne.

Vierailija
31/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttiko aloittaja 70 luvulle vai Venäjälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi