Kuinka paljon vietätte aikaa lastenne kanssa?0
Täällä oli ketju lasten joululahjoihin käyttettävästä rahamäärästä. Joku kirjoitti että ne jotka käyttää satasia lasren lahjoihin kompensoivat sitä etteivät ole tarpeeksi lasten kanssa.
Tuo kommentti vähän oudoksutti, sillä käytämme huomattavia summia joululahjoihin ja joulunviettoon joka vuosi, mutta olemme myös hyvin tiivis perhe, joka viettää paljon aikaa ja harrastaa yhdessä.
Kuittasinkin tuon toisessa ketjussa olleen kommentin varakkaita ja hyvintoimeentulevia koskevaksi ennakkoluuloksi ja stereotypiaksi, jotka ovat Suomessa valitettavan yleisiä.
Tästä huolimatta olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka paljon aikaa todella vietätte lastenne kanssa, ja mitä teette, siis harrastatte yhdessä, ulkoilette, laitatte ruokaa tai vaan pelailette tai katsotte tv:tä.
Minua kiinnostaa myös viettävätkö lapsenne enemmän aikaa perheen kuin kavereidensa kanssa ja miten he aikaa kaveriporukassa kuluttavat.
Kirjoitelkaapa miten teidän perheissä aikaa vietetään!
En nyt heti alkuun kerro meidän perheen rutiineista, koska minua ei kiinnosta keskustelu niiden ympäriltä, vaan haluan kovasti tietää, miten muut tekevät. Tulen kyllä jossain vaiheessa kertomaan meistäkin, jos keskustelua syntyy.
Kommentit (13)
En vietä yhtään. Kummatkin on rappioalkoholisteja. Rahaa ei minulta tipu, eikä muutakaan apua.
Mun teini on koulussa ja omassa huoneessa. Se käy vaan keittiössä syömässä. Ja käy vessassa. Me mennään yö unille,niin sit se menee taas keittiöön.
Kyllä meidän lapsilla on omat kaverit, ei tarvitse vanhemmissa roikkua. Toinen asuu lähinnä poikaystävänsä luona. Harvoin nähdään.
Tää on huono aika kysellä tällasia kun lasten vanhemmat omissa puuhissa ja vielä pienempien nukuttamassa lapsiaan ni täällä on lähinnä trolleja.
meikäkin tässä nukuttelen omaa pienintäni just. Tiiviisti ollaan yhdessä ja harrastetaan lenkkeilyä ja pallopelejä. Pelaillaan myös paljon yhdessä tietokonepelejä vanhempien lapsien kanssa. Muutama tunti päivässä yhdessäoloa vähintään yleensä. Kaveriporukoissa kun menevät niin aina illaan kyllä tietoisia missä. Perheen sisällä life 360 sovellus kaikki näkee toistensa sijainnit (turvallisuuden takia, jos jotain sattuu)
kunnioitus lapsia kohtaan niin sitä saa myös itse. Toki kaikki ovat itsenäisiä olentoja mutta meillä kävi lasten suhteen tuuri ja tuli älykkäitä ja hyväkäytöksisiä
Aika paljon. Mulla on hyvät välit. Valmennan myös heitä urheilussa
7/22 ja 2/25 kotihoidossa, eli kaikki päivät muksujen kanssa. Teen kaikki ateriat yhdessä esikoisen kanssa, ulkoilen, järjestän tapaamisia lapsen kavereiden kanssa ja käydään lähes päivittäin avoimen varhaiskasvatuksen tiloissa leikkimässä. Elikkä aktiivinen kotiäiti täällä.
Joululahjoihin mennyt about 100e ja melkein kaikki ostettu torista käytettynä. Eniten maksoi rc-auto mitä esikoinen on ihan hirmuisesti toivonut, maksoi torista 60e sellainen kunnon vehje mikä menee melkeen 40km/h. Kuopukselle oon ostanut jotain pientä lähinnä että esikoinen näkee että hänellekin on jotain omaa.
Mielelläni vietän aikaa. Muistan miten omat vanhempani eivät olleet minun kanssani ja tarrauduin ja olin paljon poikakavereilla ja tukeuduin heihin aivan liikaa nuorella iällä.
yleensä nämä minun kaltaiseni päätyvät vääriin kaveriporukoihin ja suhteisiin, väkivaltaisiin tai muuten sellaisiin joissa ei itse ihmisenä kehity mitenkään. Huomasin miten erilaiset elämät minulla ja esimerkiksi miehelläni jonka perheessä on vietetty myös vanhempien kanssa aikaa ja harrastettu yhdessä olivat. Hänellä suuret kaverporukat mutta silti lähtevät välillä vanhempienkin kanssa johonkin seikkailemaan ja viettämään aikaa.
Erittäin paljon vietetään aikaa yhdessä. Kotiäiti täällä myös. Mutta käytän silti myös paljon rahaa lahjoihin. Tänävuonna n 300€ per lapsi uutta. (1500€ tuloista) mutta ajattelen ettö jos varaa on niin miksei. Pyrin silti ostamaan ihan periaatteista myös kierrätettyjä tai kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
En vietä yhtään. Kummatkin on rappioalkoholisteja. Rahaa ei minulta tipu, eikä muutakaan apua.
Sama täällä. Mulla ei oo akkaa, niin ei oo lapsia, keiden kanssa viettää aikaa. Akka on kyllä hakusessa.
T. M55
Olemme ainakin 4 tuntia päivässä yhdessä, lautapelejä ja Netflixiä. Ja ollaan niitä varakkaita stereotyyppisiä vanhempia (vuositulot yli 400k euroa)
Juhannuksena ja jouluna ja muuten ehkä pari kertaa vuodessa. Kauimpaan on etäisyyttä joku 400 km niin eipö sitä viitsi ihan vaan huvikseen matkailla kyläilemään.
Eikö kukaan vietä aikaa lastensa kanssa?
ap