Kuinka usein pukeudut hameeseen?
Ja käytätkö hametta muutenkin kuin vain juhlissa ja muissa tällaisissa tilanteissa. Eli siis ihan töissä ja muutenkin arkisin.
Olen itse koittanut joskus käyttää hametta ihan tavallisena päivänä, mutta jotenkin tunnen itseni aina jollain tavalla "väärin" pukeutuneeksi. Mikä johtuu varmaankin ihan siitä, että jo ihan lapsuudenkotona opin siihen, että hametta pidetään vain juhlissa ja arkena pukeudutaan housuihin. (poislukien ehkä jotkut kuumimmat kesäpäivät, jolloin jokin hellemekko oli ok).
Kommentit (47)
En koskaan. Käytän aina arvokkaita leninkejä enkä mitään hameita.
-Pertti
En koskaan, sillä en omista kilttiä.
Ei suomalaiset naiset pukeudu hameisiin.
Pari kertaa kesässä. En koskaan kylmällä ilmalla.
Hyi. En koskaan. Työhame oli ja yks pikkumusta mekko jos hautajaisia...
Mulla on yleensä aina hame, paitsi kesällä useammin mekko. En tykkää housuista.
Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.
Käytän aina hameita ja mekkoja paitsi mökillä joskus collegehousuja
Usein. Hameessani on paljon taskuja.
Vaimolta salaa noin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.
Mulla on laukku, en tarvitse taskuja. Reidetkään ei hankaa yhteen.
Lähestulkoon aina. Nytkin on ylläni musta, hihaton golf-mekko.
Talvisin ja syksyllä varsinkin, kun voi laittaa paksut sukkahousut alle.
Kesällä muualla kuin töissä tai jos pyöräilen. Talvella ei tule käytettyä kun olen sen verran vilukissa ja kuljen toppahousuissa kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina hameita ja mekkoja paitsi mökillä joskus collegehousuja
Kas kun et kolitsihousuja. 😂
Lähes joka päivä. Hameet näyttää niin hyvältä päällä
Mä viihdyn hameessa paremmin kuin housuissa. Hameet myös on usein mukavampia päällä. Jos vatsa turpoaa, ei kiristä niin kovasti. Mekko on vielä mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä aina hame, paitsi kesällä useammin mekko. En tykkää housuista.
Mulla sama...
Ja teen vaatteeni usein itse koska lyhyenä ihmisenä kaupassa olevat vaatteet ovat väärän mittaisia/mallisia.
Varsinkin mekoissa ei riitä pelkkä helman lyhentäminen vaan pitää lyhentää myös yläosaa.
Ja en ole edes lyhytkasvuinen vain just alle 160cm
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisestä ongelmasta en tiedä mitään, mut eikö sinne voi laittaa jotkut pyöräilyshortsit alle? Ja toinen - siis on olemassa taskullisia hameita ja mekkoja!
Sunnuntaisin.
TransMikko