Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kauppojen paidat teille usein "napapaitoja"?

Vierailija
11.12.2025 |

Minulle ovat. Pitää etsimällä etsiä tarpeeksi pitkiä. Näin ei ollut 90-luvulla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavalliset paidat napapaitoja. Sinun ruumiinrakeneesi taitaa tulla ns. turaanigeeneistä.

Vierailija
2/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavalliset paidat napapaitoja. Sinun ruumiinrakeneesi taitaa tulla ns. turaanigeeneistä.

Mikä on ruumiinrakene, ja ennen kaikkea: mikä on turaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Riippuu ihmisen pituudesta, 180 cm. Vs 160 cm... Kaavoitukset tehdään usein mediaanien mukaan.

Myös vaikuttaa, onko rintavuutta, harteikkuutta. Ja housuissa vaikuttaa pepun ja lantion koko. Jos on leveä lantio ja iso peppu, housut vetäytyvöt helposti liian alas istuessa elleivät ole korkeavyötäröiset. Tällöinkin tulee tuota napapaitaefektiä.

Vierailija
4/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Riippuu ihmisen pituudesta, 180 cm. Vs 160 cm... Kaavoitukset tehdään usein mediaanien mukaan.

Myös vaikuttaa, onko rintavuutta, harteikkuutta. Ja housuissa vaikuttaa pepun ja lantion koko. Jos on leveä lantio ja iso peppu, housut vetäytyvöt helposti liian alas istuessa elleivät ole korkeavyötäröiset. Tällöinkin tulee tuota napapaitaefektiä.

Syy on minulla ihan selvä: olen pitkä. Minua vain kiinnosti, onko tämä yleinenkin ilmiö. Ap

Vierailija
5/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mun siskon kanssa saman pituinen, 161 cm, ja hänellä on hankaluuksia löytää riittävän pitkiä paitoja. Hänellä kun on pitkä selkä ja suhteessa lyhyemmät jalat. Toki siis isommassa koossa riittäisi pituus, mutta sitten se paita olisi muuten liian iso. Mulla taas ei ole vastaavaa ongelmaa. Ei riipu siis pelkästään kropan koko pituudesta.

Vierailija
6/6 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on minulla ihan selvä: olen pitkä. Minua vain kiinnosti, onko tämä yleinenkin ilmiö. Ap

Mediaanikokoisilla tuskin on. Itse olen vain vähän keskiarvoa pidempi. Aa-rinnoilla kaikki paidat olivat ok, mutta A-B -rinnoilla todella moni jäi liian lyhyeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä