Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei tarvitse tuoda mitään lahjoja" Mistä tietää tarkoittaako henkilö mitä sanoo

Vierailija
10.12.2025 |

Minut on kutsuttu sukulaisten luo joulunviettoon, Ja kovin siinä kutsun yhteydessä sanoivat, että ei tarvitse huolehtia mistään lahjoista tai ylipäänsä tuoda mitään heille. Mutta miten ihmeessä oikein voi tietää, että milloin tällaisella oikeasti tarkoitetaan mitä sanotaan, ja milloin sitä lahjaa  kuitenkin odotetaan (ja se pitäisi rivien välistä ymmärtää, vaikka muuta väitetäänkin)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ei lahjasta pitäisi. 

Vierailija
2/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen tuossa niin mun äitini. Ärsyttävä tapa, että kutsuu porukkaa ja tekee ja touhuaa... Sanoo vielä etukäteen, ettei mitään tarvii tuoda, kaikkea on.

Sitten kuullaan kyllä jälkeenpäin, ettei taaskaan mitenkään muistettu. Ei edes kukkia tuoneet tai lempisuklaata. Sisko sitten seuraavalla kerralla vei suklaata ja kukkia. Kukka lähti samantien roskiin ja konvehdit antoi naapurille joulumuistamiseksi.

Mä lopetin joulun vieton siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tarkoittaa. Haluan vain nähdä ihmisiä, tavaraa on liikaakin ja voin hankkia sitä itse jos tarvitsen.

Vierailija
4/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viedä mitään lahjoja, mutta vaikkapa kukkia ja jotain kahvipöytään. 

Vierailija
5/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiirissäni ei kukaan odota lahjoja jos on sanonut ettei niitä tarvitse.

Vierailija
6/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veisin kukka-asetelman, käsintehtyä suklaata ja / tai laadukasta viiniä tai alkoholitonta juotavaa. Tai itsetehtyä saaristolaisleipää ja ruskistettua voita tai vaikka itsetehdyt villasukat kaikille joulunviettäjille. Ei mitään varsinaisia lahjoja jos niitä ei haluta, mutta silti jotain tuotavaa,

Vierailija
7/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen tuossa niin mun äitini. Ärsyttävä tapa, että kutsuu porukkaa ja tekee ja touhuaa... Sanoo vielä etukäteen, ettei mitään tarvii tuoda, kaikkea on.

Sitten kuullaan kyllä jälkeenpäin, ettei taaskaan mitenkään muistettu. Ei edes kukkia tuoneet tai lempisuklaata. Sisko sitten seuraavalla kerralla vei suklaata ja kukkia. Kukka lähti samantien roskiin ja konvehdit antoi naapurille joulumuistamiseksi.

Mä lopetin joulun vieton siellä. 

Ei pahalla, mutta kuulostaa kamalalta marttyyrilta. Sä ainakin olit rohkea, kun päätit ettet enää joulujasi suostu pilaamaan marttyyrin takia.

Vierailija
8/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin silti syötävää ja juotavaa, ehkä jonkun kynttilä/kukka-asetelman. En ikinä menisi mihinkään kylään tyhjin käsin, vaikka mitä olisi sanottu.

Vierailija
9/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon, että älä tuo mitään, niin tarkoitan, että älä tuo mitään. Erityisen loukkaavaa on tuoda mukanaan omat tarjottavat, jos on kutsuttu joulupöytään.

Korkeintaan voit tuoda joulukukan, mutta älä kanna suklaata, ruokaa, kahvia jne. vaan ymmärrä, että olet vieraana, et nyyttikesteissä.

Vierailija
10/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa että älkää tuoko tylsiä lahjoja. Kekseliäs  lahja ilahduttaa kyllä.

Vierailija
11/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veisin kukka-asetelman, käsintehtyä suklaata ja / tai laadukasta viiniä tai alkoholitonta juotavaa. Tai itsetehtyä saaristolaisleipää ja ruskistettua voita tai vaikka itsetehdyt villasukat kaikille joulunviettäjille. Ei mitään varsinaisia lahjoja jos niitä ei haluta, mutta silti jotain tuotavaa,

Ei tarvitse olla käsintehtyä/itsetehtyä. Riittää kun hakee Prisman Alkosta kyykkyviinin ja sujauttaa sen nättiin lahjapussiin. Harva jaksaa ihastella mitään itsetehtyä limppua. Ja villasukkia löytyy kyllä kaikilta kaapista.

Vierailija
12/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo noin, tarkoittaa hän myös sitä. Minä en pelaa sosiaalisia pelejä, se on kerrasta halki poikki pinoon meininki.

Vierailija
13/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin silti syötävää ja juotavaa, ehkä jonkun kynttilä/kukka-asetelman. En ikinä menisi mihinkään kylään tyhjin käsin, vaikka mitä olisi sanottu.

Miksi haluat viedä syötävää ja juotavaa, jos on kutsuttu syömään ja juomaan? Voisitko kunnioittaa kutsujaa edes sen verran, että luotat hänen tarjoavan jotain.

Vierailija
14/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen ajatuksia on vaikea lukea. naiset sanoo eri asiaa kuin tarkoittaa

Vierailija
15/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole autisti, tuliaisia ja lahjoja mukaan!. Ei kukaan sano että tuliaiset mukaan tai ala tule ollenkaan!

Vierailija
16/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lahjaksi kahvipaketti, pullo, karkkirasia- vaihtoehtoja löytyy. Ei paljain käsiin sopii mennä edes silloin,kun suoraan sanottaan, että älä tuo mitään. Kyllä jotain mielihyvää voit keksiä ja viedää. Iloitset jo itsekin, kun sinulle jotain mielihyvää tuodaan. 

Vierailija
17/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mistään tiedäkään ja siksi kannattaa aina ostaa vaikka kukkia. 

Vierailija
18/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat niin huonoja kommunikoimaan? Aina valehtelemassa ja puhumassa paskaa. Sitten ei  voi tietää takoittaako "ei lahjoja" sitä oikeasti vai onko taas kyseessä joku naisten paskapuhe

Vierailija
19/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään veisi lahjaa, kun se on kielletty

Vierailija
20/22 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lahjaksi kahvipaketti, pullo, karkkirasia- vaihtoehtoja löytyy. Ei paljain käsiin sopii mennä edes silloin,kun suoraan sanottaan, että älä tuo mitään. Kyllä jotain mielihyvää voit keksiä ja viedää. Iloitset jo itsekin, kun sinulle jotain mielihyvää tuodaan. 

Minä katson sitä lahjanantajaa ja kysyn, mitä kohtaa et ymmärtänyt, kun sanoin, että mitään ei tarvitse tuoda. Siitä tulee lyhyt ja tympeä yhteinen ateria, koska vieras on ikävällä tavalla halunnut sivuuttaa toiveeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi