Kirjeen toimitus
Kommentit (7)
Postin mukaan noin 5 arkipäivää, mutta voi olla enemmänkin. Tai se katoaa matkalla. Sis kotimaan kirje, ulkomaille menee ehkä kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Postin mukaan noin 5 arkipäivää, mutta voi olla enemmänkin. Tai se katoaa matkalla. Sis kotimaan kirje, ulkomaille menee ehkä kuukaudessa.
No voihan...onnittelukorttia olen lähettämässä pienelle neidille. Ikävää jos katoaa matkalla, tai kestää kauan ennen kuin on perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan...onnittelukorttia olen lähettämässä pienelle neidille. Ikävää jos katoaa matkalla, tai kestää kauan ennen kuin on perillä.
Synttärikorttien lähettäminen on ikävää, millään ei pysty laskemaan onko perillä ajoissa. Ja posti jaetaan joka toinen tai kolmas päivä, mahdoton laskea milloin se pitäisi postittaa, että on oikeana päivänä perillä. Siskonpojan kortti oli perillä kaksi viikkoa synttäreiden jälkeen vaikka vein se hyvissä ajoin postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita kuoreen mitään muuta kuin kortti. Minä lähetin veljentyttärelle kerran sellaisen itse koottavan koristeen, johon kuului pari kullanväristä haaraniittiä. Kuinka ollakaan, kortti ei koskaan tullut perille. Reipas postin työntekijä varmaan luuli, että kuoressa on jotain arvokkaampaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan laita kuoreen mitään muuta kuin kortti. Minä lähetin veljentyttärelle kerran sellaisen itse koottavan koristeen, johon kuului pari kullanväristä haaraniittiä. Kuinka ollakaan, kortti ei koskaan tullut perille. Reipas postin työntekijä varmaan luuli, että kuoressa on jotain arvokkaampaakin.
Näin! Vanha tätini oli kirjoittanut minulle pitkän useamman kirjepaperin pituisen kirjeen matkastaan. Hän oli viikon sitä kirjoitellut. Posti hukkasi eli ehkä joku luuli siellä olevan jotain arvopaperia tai peräti rahaa. Niin paljon suututti sekä tätiä, että minua!
Meidän kunnassa saattaa kestää kaksikin viikkoa, että tulee kunnan toimistolta, kilometrin päästä.