Miksi jotkut keski-ikäiset käyttävät toppahousuja?
Kommentit (81)
En kyllä ruppee kylymissä piällysvuatteissa olemaan jonnii tyylin tautta! Topatut vuatteet on lämpimät ja mukavat! Oun jo keski-ikänen niin suan viisveisata nuoruuven jonniinjootavista kuljaaksista niinku pinnallinen muoti ja tyyli.
Teininä lämmiteltiin kylmästä sinisiä reisiä koulun patteria vasten,ekana kun päästiin kouluun niin nojaamaan luokan tai tyttöjen vessan patteriin. Kun eihän niiden kireiden Levisten alle kalsarit mahtuneet ja olivat vielä nolotkin. Onneksi ikää tullut ja järki päähän.
Eikös toppahousut/haalarit ollut kuuminta hottia joskus vuosikymmeniä sitten. Ks Pirre ja Hansu.
"Vain" Suomessa sekopää.
Kyllä toppa-ja goretex housuja näkee meidän maata enemmän esim Kanadassa ja Norjassa.
Heillä on rahaa kunnon vaatteisiin, sinulla ei ole.
Minä olen haaveillut talvihaalareista useamman vuoden. Puolisollani on muutamat. Oon hieman kademieli niistä. Ostan kyllä kun sopivat löytyy.
Lisäksi aion hankkia kunnolliset talvikengät, joissa on pitävä kuviopohja. Lenkkareilla ei tee mitään lumikeleillä.
Enemmän olen itse miettinyt että miksi ne toppahousut puetaan päälle jo ensilumen aikaan? Kahina vaan kuuluu kun ohittavat minut joka olen syystakissa ja kesähousuissa. Pitkät kalsarit kun lähenee -10. Katson näitä sävy sävyyn pukeutujia ja monella kaiken lisäksi huppu päässä ettei vaan palele. Kai niillä on hiki.
Koska me ei haluta palella. Totta puhuen, itse käyttäisin mieluiten koko(toppa)haalaria, niin kauan kuin nyt pakko täällä kylmässä Suomessa on takvetkin olla.
Muistan kun itsekin nuorempana nolostelin ja yritin kerrospukeutua niin, ettei tarttis käyttää toppiksia, mut kyl se nykyään on itsellä niin, et ei vois vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee siitä mitä mulla on päällä. Jos jotakuta häiritsee jonkun toisen toppikset, ni se on heidän ongelmansa. Terveisin täältä tuulisesta Varsinais-Suomesta..
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olen itse miettinyt että miksi ne toppahousut puetaan päälle jo ensilumen aikaan? Kahina vaan kuuluu kun ohittavat minut joka olen syystakissa ja kesähousuissa. Pitkät kalsarit kun lähenee -10. Katson näitä sävy sävyyn pukeutujia ja monella kaiken lisäksi huppu päässä ettei vaan palele. Kai niillä on hiki.
Paljonko sulla on ikää?
Vanhemmiten ääreisverenkierto heikkenee. Siksi jo nollakeleillä on pitkät kalsarit ja päähine aina.
Meillä on myös villasukat sisälläkin ihan joka päivä. Sain paketin ihania käsinkudottuja sukkia just. Niitä on nyt viisi uutta paria.
Lisää tilaan samalta kutojalta kun hän saa valmiiksi.
Ketjun vastaajien peppukipeydestä päätellen tiedetään, että toppavaatteet näyttävät hölmöltä. Ei olisi muuten tarvetta tällä tavalla puolustella.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vastaajien peppukipeydestä päätellen tiedetään, että toppavaatteet näyttävät hölmöltä. Ei olisi muuten tarvetta tällä tavalla puolustella.
Kuule poeka. Sulle tosiasioita kerrotaan kun sun isi ei jaksa kyselyikäistä kloppia sivistää.
Sit kun sun teinikapinaikäsi on ohi, niin isi sitten jaksaa sun kaa jutskailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää?
Vanhemmiten ääreisverenkierto heikkenee. Siksi jo nollakeleillä on pitkät kalsarit ja päähine aina.
Meillä on myös villasukat sisälläkin ihan joka päivä. Sain paketin ihania käsinkudottuja sukkia just. Niitä on nyt viisi uutta paria.
Lisää tilaan samalta kutojalta kun hän saa valmiiksi.
4kympin tienoilla
On älykästä pukeutua sään mukaan. Tärkeintä on tuntea olo hyväksi ja lämpimäksi. Tyylitajukaan ei ole kaikilla samanlainen, vaikka kuinka yrittäisi olla tyylikäs, joku voi pitää tyyliäsi mauttomana. Pukeutuminen riippuu myös tilanteesta paljon, ulkoillessa saa luonnollisesti käyttää ulkoiluun suunniteltuja vaatteita ja voi olla tyylikäs. Olisipa kiva nähdä sinun tyylivalintasi.
Lasten kanssa ulkoillessa käytän aina toppahousuja! Juuri ostin uudet toppahousut. Ihan paras asia ikinä.
Jos lähden kaupungille, niin en vedä toppahousuja jalkaan.
Koska ne ovat lämpimät. Kivempi kulkea lämpimissä vaatteissa kuin palella kylmässä.
Kuuleppas ap. Olisin antanut mitä vaan, jos lapsena koulutiellä 50-luvulla olisi ollut niin lämpimät housut kuin toppahousut on! Ja jaloissa oli tulipalopakkasella vain kumisaappaat. Paleltuivat reidet, polvet ja varpaat. Nyt vanhempana kivut on ainaisena seuralaisena. Taivaanlahjana on nykyisin lämpimät toppavaatteet, joista olen kiitollinen. Muotiseikoista en pakkasella välitä pätkääkään!
Mun kaveri käyttää jo toppahousuja vaikka ei ole edes pakkasta. On kova ulkoilemaan,
Ainakin lumilautailijat käyttää toppahousuja kesät talvet.
Kaksi viikkoa on ollut kurja sää. Yhtään miestä ei ole lenkillä vastaan tullut. No ei siellä verkkareissa pärjäisikään.
Nykyään on aika vaikea löytää sään kestävää miestä. Ruikutetaan sohvalla, kun on huono sää eikä tajuta, että ratkaisu olisi niinkin yksinkertainen kuin kunnon vaatteet.
Ihanaa. Mulla ei ole toppahousuja mutta kuulostavat mukavilta.
Sateenkestävä takki ja kumisaappaat löytyy. Pitkään hypin lätäkköjen yli muissa kengissä.
Lapsellakin on säänkestävät vaatteet.
-30 pakkasta ja sullekin toppahousut kelpaa...