Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, älä suostu kahvi- tai kävelytreffeihin

Vierailija
10.12.2025 |

Jos mies pyytää kahville, hän haluaa vain päästä helpolla. Mitä mies tuossa sanoo on että sinun pitäisi tarjota aikaasi, energiaasi ja seuraasi mahdollisimman halvalla. 

Kun mies näkee jossain asiassa oikeasti arvoa, hän on valmis panostamaan aikaa, rahaa ja ajatusta. 

Kahvideitit on esim. kolleegoille ja kavereille. Ei kosiskelua varten. 

Kommentit (636)

Vierailija
261/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatten näin, että toinen ihminen ei ole mikään kulutustavara. Miksi ei voisi vain nauttia toisen ihmisen seurasta, opetella uutta hänen taustastaan ja oppia myös itse omasta tavasta olla sosiaalinen. Ei haittaa, vaikka siitä ei mitään parisuhdetta synny. Siitä olen samaa mieltä monien kanssa, että ensimmäiset treffit kannattaa ehdottomasti sopia turvalliseen tilaan, eikä esim. mennä toisen kotiin.  

Vierailija
262/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaa kyllä kävely, tykkään itse kävellä. Mutta en kyllä ekoja treffejä sopisi mihinkään korpeen, vaan johonkin missä on ihmisiä paljon. Esim. Suomenlinna ois kesällä oikein kiva kohde. Sinne vaikka piknikille, niin ehdottomasti lähtisin. Sen sijaan kotitreffejä ehdottavat blokkaan välittömästi. En tod. naisena mene yksin jonkun vieraan äijän kotiin. Näillä on muutenkin vaan se yksi asia mielessä, jos haluavat kotona tavata.

Sittten ei ole mitään treffata talvella. Pitää odottaa treffejä seuraavaan kesään asti.

No eihän tässä sanottu missään kohtaa ettei talvella voi tavata? Hyvänen aika, mikä näiden ihmisten sisälukutaito oikein on? 🙈ei ihme että on niin paljon sinkkuja, jos tää on se miesten kyky lukea viestejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilatreffit on ne ehdottomat. Tämä on jo todettu monessa ketjussa. Tällä tavalla välttää pihit ja sosiaalisesti täysin kyvyttömät ehdokkaat. Vaikea uskoa, mutta jotkut miehet eivät kestä istua kahvilassa, se on joku suurikin ponnistus ja ahdistuksen aihe.

Minun on puolestaan vaikea käsittää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti mennä epämiellyttävään kahvilaan juomaan kiskurihintaista kahvia. Kotona paljon mukavampi juoda kahvia rauhallisessa ympäristössä ja paljon halvemmalla.

Vierailija
264/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaa kyllä kävely, tykkään itse kävellä. Mutta en kyllä ekoja treffejä sopisi mihinkään korpeen, vaan johonkin missä on ihmisiä paljon. Esim. Suomenlinna ois kesällä oikein kiva kohde. Sinne vaikka piknikille, niin ehdottomasti lähtisin. Sen sijaan kotitreffejä ehdottavat blokkaan välittömästi. En tod. naisena mene yksin jonkun vieraan äijän kotiin. Näillä on muutenkin vaan se yksi asia mielessä, jos haluavat kotona tavata.

Aatteletko, ettei Suomenlinna ole "mitään korpea"  Sehän juuri on aivan Suomen eteläreunalla. 

Suomenlinna korpea? Voi hyvänen aika, missä  sä oikein oot kasvanu? Osaatko sä edes suomea/ tiedätkö sä yhtään mikä korpi on? Ja turistivirtoineen, museoineen ja ravintoloineen se on kyllä hyvin kaukana mistään korvesta. Koko saarelta löytyy varmaan yhteensä 10 puuta. Sehän on isoin linnoitus mitä meillä Suomessa edes on

Vierailija
265/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole nainen, ap on sama palstahullu joka jankuttaa että kahvi on liian kallis panostus treffeillä, vaikka molemmat siis maksaisivat omansa. Yrittää manipuloida naisia täällä ajattelemaan että vieraan nettituttavuusmiehen kotiin on täysin ok mennä. No ei ole. 

Haluaa tilata naisia tinderistä ilmaiseksi kotiinsa jonnekin pusikkoon keskelle ei mitään, vaikuttaa jopa vaaralliselta. 

Vierailija
266/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilatreffit on ne ehdottomat. Tämä on jo todettu monessa ketjussa. Tällä tavalla välttää pihit ja sosiaalisesti täysin kyvyttömät ehdokkaat. Vaikea uskoa, mutta jotkut miehet eivät kestä istua kahvilassa, se on joku suurikin ponnistus ja ahdistuksen aihe.

Minun on puolestaan vaikea käsittää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti mennä epämiellyttävään kahvilaan juomaan kiskurihintaista kahvia. Kotona paljon mukavampi juoda kahvia rauhallisessa ympäristössä ja paljon halvemmalla.

Saat aivan varmasti ja vapaasti juoda yksin kotonasi kahvia niin paljon kuin haluat. Ainakin tällä asenteella, jos ei voi yhtään tulla vastaan siinä, että toisella olisi turvallinen olo

Vierailija
267/636 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole nainen, ap on sama palstahullu joka jankuttaa että kahvi on liian kallis panostus treffeillä, vaikka molemmat siis maksaisivat omansa. Yrittää manipuloida naisia täällä ajattelemaan että vieraan nettituttavuusmiehen kotiin on täysin ok mennä. No ei ole. 

Haluaa tilata naisia tinderistä ilmaiseksi kotiinsa jonnekin pusikkoon keskelle ei mitään, vaikuttaa jopa vaaralliselta. 

Ikea ja Biltema ovat vaihtoehtoja kotitreffeille, koska niissä maksaa kahvi + kanelipulla vain 1€. Samoin kävelytreffit jossain miehen asunnon lähellä on myös hyvä vaihtoehto.

Vierailija
268/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kannattaa antaa hinnasto etukäteen, näin mies ei turhaan haaskaa naisen aikaa treffikutsuilla.

Myös pitää antaa manuaali luettavaksi?

Antaa naiselle kirjan jossa lukee sana "mies". Kannessa. Eikä mitään muuta. Nainen on ymmällään vuosia.

Voi kuule, me naiset ei hämmennytä enää mistään :D. Me ollaan katseltu miehiä ja niiden logiikkaa vuosikymmeniä ja mikään ei enää hämmästytä. Ja miesten logiikkaa on juuri se, että kuvitellaan naisten miettivän miesten tekemisiä tai sanomisia edes viittä sekuntia, saati sitten vuosia. Meillä on mielessä muutakin kuin miehet ja niiden tarpeet.

Kestoaihe tällä palstalla. Miehet. Koko ajan. Joka päivä. Palsta naisia täynnä. Eli valehtele toki lisää, jos se saa mielesi paremmaksi.

Vierailija
269/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kannattaa antaa hinnasto etukäteen, näin mies ei turhaan haaskaa naisen aikaa treffikutsuilla.

Myös pitää antaa manuaali luettavaksi?

Antaa naiselle kirjan jossa lukee sana "mies". Kannessa. Eikä mitään muuta. Nainen on ymmällään vuosia.

Tällainen kirja kyllä kuvastaa keskivertomiestä mainiosti. Silkkaa tyhjyyttä sisältä.

Ja juuri tuollaista kommenttia naisilta voi odottaa. Ei mitään kannustavaa tai ystävällistä. Vain puhdasta inhoa, vihaa ja haukkumista.

Vierailija
270/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Urpo. Jos sä et panosta ekoihin treffeihin, ei tule tokia treffejä ja romanttisia tunteita."

Ei niitä ekojakaan treffejä tule. Eli mitä väliä?

-eri

Vierailija
271/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo lähemmäs 50, ja elämä on kohdellut aika mukavasti, joten jos joskus treffeille asti päädyn, haluan kyllä tehdä sen ns pidemmän kaavan mukaan, vähintään laadukas ravintola jossa hyvät viinit. Yllättävän usein tämä kuitenkin on naiselle "kiitos ei", ilmeisesti sen takia että siitä koetaan jäävän jotain velkaa, vaikka näin en tietenkään ajattele. Yksin ei nyt ole niin mukavaa käydä syömässä hienosti, joten joskus olisi mukavaa saada siihen seuraa, vaikkei siitä sen enempää tulisikaan.

Vierailija
272/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä jollekin aktiviteettitreffeille, näkee aika pian kuinka treffikumppani reagoi vastoinkäymisiin ja muutenkin muuttuviin tilanteisiin. Kahvilassa sitä yllättävää hermojen menetystä ei oikein näe. 

Vierailija
273/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää sitten maksaa miehelle kahvit kahvilassa, ja miehen matkakulut kahvilaan, koska ne ovat miehen kannalta inhottavia paikkoja treffata. Mies maksaa sitten sellaiset treffit, jotka miehen kannalta miellyttäviä paikkoja treffata. 

Vierailija
274/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittten ei ole mitään treffata talvella. Pitää odottaa treffejä seuraavaan kesään asti.

No eihän tässä sanottu missään kohtaa ettei talvella voi tavata? Hyvänen aika, mikä näiden ihmisten sisälukutaito oikein on? 🙈ei ihme että on niin paljon sinkkuja, jos tää on se miesten kyky lukea viestejä

Sanottiihan. "Esim. Suomenlinna ois kesällä oikein kiva kohde. Sinne vaikka piknikille, niin ehdottomasti lähtisin."

Vierailija
275/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puhuu sukupuoli, joka ottaa turpiin miehiltä nakkikioskilla, kännissä, kaveriporukassa ja muutenkin enemmän kuin naiset yleensä sen takia, etteivät kykene "edes alkeelliseen havainnointiin"."

Itse en ole kertaakaan elämässäni ottanut, kiitos aktiivisen havainnoinnin ja riskienhallinnan. Jännä, että tämä on niin vaikeata naisille. 

Suurin osa suomalaisista kuvittelee myös olevansa keskivertoa parempia autonajajia. 

Kommenttisi kertoo lähinnä siitä, että sinulla on käynyt hyvä tuuri, ja siitä että et kuulu kaikkein älykkäimpien ihmisten joukkoon. 

Vierailija
276/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoladeitti on sellaista "kato miten rikas mä oon" vaikka velaksi. 

Ravitoladeitillä kaikki menee kaavan mukaan. Minä olen kutsunut kiinnostavimmat  miehet purjehtimaan. Hyväksyn jos mies kehtaa sanoa että pelkää vesillä tai ei kiinnosta ja sitten katsotaan joku muu mesta, mutta hyvä että mies tietää että kykenen kipparoimaan venettä.

Isot pisteet miehelle joka tulee mukaan ja ymmärtää että hänen ei tarvitse olla kippari vaan totella kipparia. . Arvostan myös sittä että toisessa yhteydessä mies voi olla kippari, esimerkiksi sängyssä.

Uskotko, että keskimääräinen nainen lähtisi tuntemattoman miehen kutsusta ensitreffeille veneeseen, josta ei pääse pois halutessaan?

Mieleltään terve nainen suostuu veneilytreffeille. Jos nainen kärsii yleisestä ahdistushäiriöstä, jossa paniikkikohtauksia tulee missä tahansa ilman syytä, niin tuskin nainen suostuu silloin veneilytreffeille. 

Ei todellakaan suostu. Tervepäinen nainen ei lähde tuntemattomien mukaan tuollaisiin paikkoihin ja tilanteisiin. Ainoastaan joku läheisriippuvainen tai itsestään huolehtimiskyvytön voi tuollaiseen lähteä.

Fiksu mies ei naista tuollaiseen myöskään pyydä, koska ymmärtää että tilanne naiselle on hankala. Empaattinen, normaali mies aina pyytää naisen ensitreffeille julkiselle paikalle. 

Vierailija
277/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa päästä helpolla? Samaan aikaan kun nainen odottaa, että mies järjestää ja maksaa kaiken. Eli kuka haluaa päästä helpolla?

Toisekseen, ei kaikki halua treffien olevan jokin helvetinmoinen sirkus, vaan monikin tykkää rennosta ja yksinkertaisesta olemisesta ympäristössä jossa voi rauhassa jutella ja keskittyä.

Just näin. Naisena mulle käy kahvila tai kävelytreffit oikein hyvin. Olen aivan valmis myös maksamaan oman kahvini.

Ongelmana on se, että edes tänne asti ei päästä, koska treffejä ehdottaneilla miehillä ei ole sen verran aloitteellisuutta, että ehdottaisivat tapaamispaikkaa. Mitään päätöksiä ei kyetä tekemään, vaan ilmeisesti odotellaan, että nainen järjestää kaiken, vaikka erikseen pyytäisin mieheltä ehdotusta. Jossain vaiheessa mulla sitten menee hermo, ja lopetan pelleilyn. 

Vierailija
278/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeää on, että treffit maksavat jotain. En halua tän kahvikuppihullun kaltaisen kanssa treffeille. Lisäksi kun itse olen hyvätuloinen, en haluaisi alkaa virittelemään juttua miehen kanssa jolla ei ole mihinkään varaa. 

Esim kahvila on ihan ok, maksullinen museo, joku urheilujuttu tai vastaava. Molemmat tietysti maksavat oman osuutensa.

Kotitreffeille en koskaan lähtisi, ihan turvallisuuden vuoksi jo, ja jos mies sellaista ehdottaisi niin kiinnostus lopahtaisi saman tien. Ihminen joka ei osaa asettua toisen asemaan ei kiinnosta. 

Vierailija
279/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoladeitti on sellaista "kato miten rikas mä oon" vaikka velaksi. 

Ravitoladeitillä kaikki menee kaavan mukaan. Minä olen kutsunut kiinnostavimmat  miehet purjehtimaan. Hyväksyn jos mies kehtaa sanoa että pelkää vesillä tai ei kiinnosta ja sitten katsotaan joku muu mesta, mutta hyvä että mies tietää että kykenen kipparoimaan venettä.

Isot pisteet miehelle joka tulee mukaan ja ymmärtää että hänen ei tarvitse olla kippari vaan totella kipparia. . Arvostan myös sittä että toisessa yhteydessä mies voi olla kippari, esimerkiksi sängyssä.

Uskotko, että keskimääräinen nainen lähtisi tuntemattoman miehen kutsusta ensitreffeille veneeseen, josta ei pääse pois halutessaan?

Mieleltään terve nainen suostuu veneilytreffeille.

Ei todellakaan suostu. Tervepäinen nainen ei lähde tuntemattomien mukaan tuollaisiin paikkoihin ja tilanteisiin. Ainoastaan joku läheisriippuvainen tai itsestään huolehtimiskyvytön voi tuollaiseen lähteä.

Fiksu mies ei naista tuollaiseen myöskään pyydä, koska ymmärtää että tilanne naiselle on hankala. Empaattinen, normaali mies aina pyytää naisen ensitreffeille julkiselle paikalle. 

Mieleltään terve nainen ei epäile jokaista tuntematonta miestä epäasiallisesta käytöksestä.

Vierailija
280/636 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, että miehellä olisi vain se yksi asia mielessä, jos haluaa tavata kotota. Syy on se, että koti miellyttävä paikka jutella. Kahvila sen sijaan on inhottava paikka jutella. Kotitreffeillä ei myöskään mene effortia hukkaan, jos kemiat eivät kohtaakaan.

Tuollaisella miehellä on päässä vikaa. Normaalia ihmistä ei kahvilat pelota, eikä myöskään kahvikupin verran efforttia. Normaali ihminen pitää kahvilaa oikein hyvänä paikkana jutella. 

Tuollainen mies on myös joko matalaälyinen tai empatiakyvytön, molemmat ovat äärimmäisen huonoja ja jopa vaarallisia piirteitä. 

Ei jatkoon, vaan saman tien blokkaus. Hyviäkin miehiä on maa pullollaan.