Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukea EI LEIKATA työttömiltä, jos laittaa 4 kertaa kuussa työhakemuksen menemään.

Vierailija
10.12.2025 |

Se voi olla aina sama, copy pastettu teksti. Sillä tienaa monta sataa kuukaudessa, joten se kannattaa tehdä. Ja tämä neljä hakemusta/kk on Marinin hallituksen päätös.

Psyykkisesti tai fyysisesti sairaat ja vammaiset ovat sairauslomalla, kuntoutustuella tai työkyvyttömyyseläkkeellä, joten heidän ei tarvitse hakea töitä.

Jos on hakenut työkyvyttömyyseläkettä, ei ole työnhakuvelvoitetta eli ei tarvitse hakea 4 kertaa kuussa töitä. Jos työkyvyttömyyseläke on hylätty, olet edelleen oikeutettu työttömyysetuuteen.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on nyt vielä. Tilanne tulee muuttumaan ensi keväänä, kun siirrytään siihen yleistukeen, joka on paholaisen keksintö, ja jolloin työmarkkinatuen ehdot muuttuvat samoiksi toimeentulotuen ehtojen kanssa. Ja tuki todella leikkautuu useimmilta, jotka ei ole olleet vielä ihan kymmeniä vuosia työttöminä.

Miksi uskot puoluetoimiston satuja? hyvä jos yhdistyvät, sehän HELPOTTAA sellaisen ihmisen urakkaa, jolla on vaikeuksia tehdä edes se yksi hakemus.

No voi voi saatana jotkut joutuvat lähtemään ihan oikeasti aamulla töihin eikä vaan hakemaan töitä .minä tulin töistä just ja vituttaa tämä ikuinen tuki itku täällä.

Sinähän se siinä itket ja uliset. 

Tässähän työttömät on jo monta sivua huutaneet, valittaneet ja itkeneet kuinka täytyy tehdä oikein typaikkahakemus. Paras saa jopa fyysisiä oireita työpaikkailmoituksen näkemisestä 

Onko tää nyt siis taas joku empatiaympyrä, jonka mukaan kuvittelet saavasi valittaa?

Eikö ole kummallista, että aina kun joku työtön tai työttömänä esiintyvä kertoo jotain, niin se sitten tulkitaan edustavan jokaisen työttömän symbioottista näkemystä.

Kun lapsiperheet kertovat etteivät voi muuttaa epävarman työn perässä toiselle paikkakunnalle, niin johan alkaa armoton rääkyminen ettei työttömille työpaikka kelpaa. Ratkaisu olisi valita se lapseton työpaikanhakija, mutta eihän se käy, koska työtön haluaisi muuttaa työpaikan perässä ja vapaaehtoisen työttömän valinta olisi kardinaalimunaus ja tuollaiseen väärinkäyttöön ei mitään tukia myönnetä.

Miksi tätä samaa yhden työntekijän toiminnan ulottamista kattamaan kaikkia työntekijöitä tulkita samalla tavoin - yksi henkilö tekee jotain ..., niin silloin kaikki työntekijät kavaltaa/varastaa/laiskottelee... jne. tai positiivisesti yhdelle riittää pienempi palkka ja hän mielellään tekee palkattomia työtunteja, joten tottahan toki jokainen työntekijä haluaa toimia samoin - EIKÖS.

Suurin osa työttömistä haluaa palkkatöihin. Työttömiä ei kuitenkaan haluta palkata ja työnantajille työttömät kelpaa ainoastaan palkattomina tai yhteiskunnan lisämaksua vastaan. Kuitenkin työttömän (palkkaamiskelvottomankin) työpanoksen saaminen olisi yhteiskunnallisesti niin merkittävää, että yhteiskunta on valmis maksamaan ekstraa työttömän arvottoman työpanoksen pakko-ottamisesta tukien vastineena. Kyse ei ole yhteiskunnan edusta vaan jostain muusta...

Kukaan ei ole tuollaisia tässäkään ketjussa väittänyt, mutta ihmettelen miksi itse koet kuuluvasi noiden natisijoiden joukkoon, joille on ylivoimaista väsätä se työpaikkahakemus. Yksi sai aiheesta jopa fyysisiä oireita. 

Mikä sinut siis saa samaistumaan tuohon porukkaan?

Siellä lukee otsikko: Toimeentulotukea EI LEIKATA työttömiltä, jos laittaa 4 kertaa kuussa työhakemuksen menemään.

On ihan sinun ikioma keskustelun rajaus, että nyt  keskustellaan vain työttömälle ylivoimaisen työhakemuksen väsäämisestä ja sen aiheuttamasta fyysisistä oireista.

Minä vain otin kantaa sinun näkemykseen, että yhden työttömän tai työttömänä esiintyvän henkilön näkemys täytyy edustaa kaikkien työttömien tilannetta.

No siitä täällä suurin osa narisee. Että EI PYSTY tekemään hakemukia, osa narisee jopa siitä että joutuu ilmoittautumaan työnhakijaksi tai muuten sossun rahat vähenee 

Miten sinä näihin samaistut? Oletko lukenut koko ketjua?

Vierailija
122/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on nyt vielä. Tilanne tulee muuttumaan ensi keväänä, kun siirrytään siihen yleistukeen, joka on paholaisen keksintö, ja jolloin työmarkkinatuen ehdot muuttuvat samoiksi toimeentulotuen ehtojen kanssa. Ja tuki todella leikkautuu useimmilta, jotka ei ole olleet vielä ihan kymmeniä vuosia työttöminä.

Miksi uskot puoluetoimiston satuja? hyvä jos yhdistyvät, sehän HELPOTTAA sellaisen ihmisen urakkaa, jolla on vaikeuksia tehdä edes se yksi hakemus.

No voi voi saatana jotkut joutuvat lähtemään ihan oikeasti aamulla töihin eikä vaan hakemaan töitä .minä tulin töistä just ja vituttaa tämä ikuinen tuki itku täällä.

Tässähän työttömät on jo monta sivua huutaneet, valittaneet ja itkeneet kuinka täytyy tehdä oikein typaikkahakemus. Paras saa jopa fyysisiä oireita työpaikkailmoituksen näkemisestä 

Onko tää nyt siis taas joku empatiaympyrä, jonka mukaan kuvittelet saavasi valittaa?

Neljän työpaikkailmoitusten tekeminen kestää max. 10 min 😆

Ehkä kestää jos ei haluakaan työllistyä. Jos taas haluaa niin menee kauemmin. Itselläni meni yhteen useampi tunti vaikka käytti tekoälyä apuna. 

Kuukaudessa on keskimäärin noin 730744 tuntia. Jäähän tuosta vielä muuhunkin.

No sinullahan pitkät kuukaudet. meillä muilla paljon vähemmän tunteja.

Täällähän eliminoidaan se väliviiva, eli tuossa pitäisi oletettavasti lukea 730:sta tunnista 744:n tuntiin. Sen kyllä tajuaa jos yhtään osaa aivojaan käyttää. Toki jos sellaisia ei ole niin...

- eri

Ei poisteta mitään kun käyttää OIKEITA merkkejä. 

katso vaikka 5-6 5 - 6... 

"katso vaikka" käytti tavuviivaa, joka ei siis katoa.

...se poistuva väliviiva oli kielioppisesti oikein eli hieman pidempi viiva, joka siis häviää kun kommentin lähettää. Tiedäthän, että kun esitetään kahden numeroluvun välistä vaihtelua, niin ei käytetä tavuviivaa vaan sitä pidempää viivaa.

Tarkoitatko pidemmällä viivalla siis alaviivaa? _ Tätä? 

Kannattaisi hakeutua sinne peruskouluun uudestaan. Tekstisi on aivan käsittämätöntä, kun et suostu käyttämään väliviivaa 

Ajatusviiva () on yhdysmerkkiä eli yhdysviivaa (-) pitempi vaakaviiva, jota käytetään monessa eri tehtävässä, esimerkiksi virkkeen välimerkkinä, rajakohtailmauksissa sekä poiston merkkinä. Näistä käyttötavoista on tietoa seuraavissa ohjeissa:

Ajatusviiva virkkeen välimerkkinä

Ajatusviiva: rajakohdat ja osapuolet (2029-vuotiaat, SuomiRuotsi-maaottelu)

Ajatusviiva poiston merkkinä

Lisäksi ajatusviivaa käytetään luetelmissa ja vuorosanojen merkinnöissä. Ajatusviivaa voi käyttää myös miinusmerkin tilalla sekä rahasummissa yhdessä pilkun kanssa.

Lähde: Ajatusviiva - Kielitoimiston ohjepankki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa vuoden sairauspäivärahaa ja sen jälkeen on työtön. Moni ei saa kuntoutustukea eikä eläkkeelle pääse. Nämä ihmiset eivät pysty toteuttamaan työttömän velvollisuuksia. Sen karenssi saa, kun kerran jättää tulematta työnhakukeskusteluun. Kun jättää toisen kerran, saa pysyvä karenssi. Tässä kiusataan kaikkein heikoimpia, kun heidän pitää maksaa elämisensä ja asuminen yhteensä 500 e.

Tämä 4 hakua on Sipilän idea. Marin kevensi ja orpo vie äärimmilleen.

Tämä toimeentulotuen leikkaus on julmuuden huippu eikä tuo yhtään säästöä.

Marinin hallitus se oli joka tuon 4 työpaikan hakupakon sääti

Demarit lupasivat poistaa aktiivimallin, marin otti aktiivi2 käyttöön, veivät eläkeputken ja sannukka huusi "menkää boomerit töihin". Semmoisia ne lupausten pettureita ne demarit on.

Vierailija
124/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä kommentit työkkärin avusta joissakin postauksissa. Minulle piti tulla soitto työnhakusuunnitelmaan liittyen tammikuussa. Omavirkailija ilmoitti, ettei ehdi soittaa ja ilmoittaa uuden soittoajan. Nyt on jo maaliskuu. Ei kuulu mitään. Olen toki lähettänyt hakemuksia, mutta työkkäri jätti minut oman onneni nojaan.

Vierailija
125/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljän työpaikkailmoitusten tekeminen kestää max. 10 min 😆

Ehkä kestää jos ei haluakaan työllistyä. Jos taas haluaa niin menee kauemmin. Itselläni meni yhteen useampi tunti vaikka käytti tekoälyä apuna. 

Kuukaudessa on keskimäärin noin 730744 tuntia. Jäähän tuosta vielä muuhunkin.

No sinullahan pitkät kuukaudet. meillä muilla paljon vähemmän tunteja.

Täällähän eliminoidaan se väliviiva, eli tuossa pitäisi oletettavasti lukea 730:sta tunnista 744:n tuntiin. Sen kyllä tajuaa jos yhtään osaa aivojaan käyttää. Toki jos sellaisia ei ole niin...

- eri

Ei poisteta mitään kun käyttää OIKEITA merkkejä. 

katso vaikka 5-6 5 - 6... 

"katso vaikka" käytti tavuviivaa, joka ei siis katoa.

...se poistuva väliviiva oli kielioppisesti oikein eli hieman pidempi viiva, joka siis häviää kun kommentin lähettää. Tiedäthän, että kun esitetään kahden numeroluvun välistä vaihtelua, niin ei käytetä tavuviivaa vaan sitä pidempää viivaa.

Standardimerkistössä on käytössä vain yksi viivamerkki, jota käytetään kaikissa tarkoituksissa: miinusmerkkinä, tavuviivana, väliviivana ja ajatusviivana.

Jos käyttää epästandardeja merkkejä, järjestelmä hylkää ne. Tämä ei ole pelkästään merkkistandardin vaatimus, vaan myös perustason tietoturvatoimenpide: järjestelmät eivät saa hyväksyä merkkejä, joita ei ole määritelty sallitussa merkistöavaruudessa.

Vierailija
126/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa vuoden sairauspäivärahaa ja sen jälkeen on työtön. Moni ei saa kuntoutustukea eikä eläkkeelle pääse. Nämä ihmiset eivät pysty toteuttamaan työttömän velvollisuuksia. Sen karenssi saa, kun kerran jättää tulematta työnhakukeskusteluun. Kun jättää toisen kerran, saa pysyvä karenssi. Tässä kiusataan kaikkein heikoimpia, kun heidän pitää maksaa elämisensä ja asuminen yhteensä 500 e.

Demarit lupasivat poistaa aktiivimallin, marin otti aktiivi2 käyttöön, veivät eläkeputken ja sannukka huusi "menkää boomerit töihin". Semmoisia ne lupausten pettureita ne demarit on.

Eikö se mennyt niin, että: Boom boom boomerit get ower it

hähäähähähäähhähähä  

Vierailija
127/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä kommentit työkkärin avusta joissakin postauksissa. Minulle piti tulla soitto työnhakusuunnitelmaan liittyen tammikuussa. Omavirkailija ilmoitti, ettei ehdi soittaa ja ilmoittaa uuden soittoajan. Nyt on jo maaliskuu. Ei kuulu mitään. Olen toki lähettänyt hakemuksia, mutta työkkäri jätti minut oman onneni nojaan.

Sulla ei silloin voi olla myöskään mitään hakuvaatimuksia. 

Itselleni nimittäin kävi samoin, mutta eipä ole toimenpiteitäkään, mitä pitäisi tehdä. Joten mikä ongelma tässä muka on?

Vierailija
128/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistihan ne sen aktiivimallin, jossa tukea pienennettiin automaattisesti, jos ei saanut töitä tai pystynyt esim. sairauden takia tekemään. Tilalle tuli kyllä tämä typerä pakkohaku. 

Vierailija
129/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni nimittäin kävi samoin, mutta eipä ole toimenpiteitäkään, mitä pitäisi tehdä. Joten mikä ongelma tässä muka on?

Mun tutulle sanottiin Kelassa, että toimeentulotuki tippuu puoleen, jos ei hae töitä, vaikka sairausloman takia ei ole työnhakuvelvollisuutta. Tämä on minusta jo törkeää. 

Vierailija
130/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaakohan, että hakee sairaanhoitajaksi jos ei ole koulutusta siihen hommaan?

Vierailija
131/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutulle sanottiin Kelassa, että toimeentulotuki tippuu puoleen, jos ei hae töitä, vaikka sairausloman takia ei ole työnhakuvelvollisuutta. Tämä on minusta jo törkeää. 

Niin. Ne tarkoittivat sitä, että ensin pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, koska työttömyyskorvaus on ensisijainen tuki. Samalla tulevat esiin myös ne todelliset työttömyysluvut, kun kukaan ei piiloudu toimeentulotukihakemusten taakse  

Mikä tässä on se ongelma muka?

Vierailija
132/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kylläkin hakuvelvoite. Ei sitä mihinkään ole poistettu. Eikä se ole ongelma, vaan se, että haluan työtä. Eikä tuosta puljusta ole mitään apua. Lisäksi minun kuuluisi saada palkkatukipaikka terveydentilan perusteella, mutta en saa siihenkään apua.

Vierailija
133/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan aina kokeilla, vaikka työmarkkinatorilta varmasti löytyisi myös paikkoja, joihin voi helposti hakea avoimilla hakemuksillakin. Lisäksi pitää muistaa, että samaan paikkaan voi laittaa useammankin kerran hakemuksen, jos sinne jatkuvasti avautuu sama paikka hakuun. 

Vierailija
134/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on se, että jotkut haluaisivat työtä ja  jää ilman apua, vaikka lain mukaan työkkärin pitäisi auttaa. 

Vierailija
135/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kylläkin hakuvelvoite. Ei sitä mihinkään ole poistettu. Eikä se ole ongelma, vaan se, että haluan työtä. Eikä tuosta puljusta ole mitään apua. Lisäksi minun kuuluisi saada palkkatukipaikka terveydentilan perusteella, mutta en saa siihenkään apua.

No, jos olet sitten keskustellut sen virkailijan kanssa, jos sulle kerran on hakuvelvoite merkitty. Ilman sitä virkailijaa ei tehtäviä merkitä sinne työkkärin sivuille. Ei ole siis paikkaa mihin ilmoittaa niitä hakuja, jos et ole virkailijan kanssa asiasta keskustellut 

Vierailija
136/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on se, että jotkut haluaisivat työtä ja  jää ilman apua, vaikka lain mukaan työkkärin pitäisi auttaa. 

Soita sinne tai mene käymään ja varaa aika. Kerro, että sulla on nyt jotain tärkeää kysyttävää ja tarvitset apua. 

Mikä teitä hölmöjä oikein vaivaa? 

Vierailija
137/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti ei. Työpaikan pitää olla sellainen, että sinulla on realistiset mahdollisuudet työllistyä siihen. Nykyään jopa siitä työmarkkinatorin lomakkeesta, jolla ilmoitetaan haetut työpaikat,  löytyy tarkennus realistisesta paikasta.

Vierailija
138/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on todellakin sipilän luomus, sitä paitsi missä on kerrottu se että tuo tietty määrä on peruste?

On lemassa sellaisa joilla lienee eri määrä.

jos organisaatio ei osaa tehdä muuta kun tehdä pakottavia toimenpiteitä, edessä on pahempi kriisi kuin luuletkaan. ja organisaatio on se joka sitä pahentaa.

Vierailija
139/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin sivusta seuraanneena, luuletteko että tällä some alustalla pyörii vain tiettyjä ryhmiä joita yrität perusteettomasti kiusata?

hallituksella on kiire aiheuttaa lisähaittaa itselleen loppu metreillä.

Vierailija
140/156 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkuustiedot ovat aina luottamuksellisia ja salaisia ,oli palveluntarjoaja lähes mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi