Kumpiko kannattaa hankkia kuivauskaappi vai -rumpu?
Sähkönkulutuksen ja näppäryyden mukaan kumpi järkevämpi?
Vinkkejä?
Kommentit (7)
meille ei ainakan saanut kun ei ollut sopivassa kohdassa hormia ulos.
Siksi, että siinä voi kuivata myös kastuneita ulkovaatteita, kinttaita ja kenkiä, mitä rumpuun ei voi laittaa.
Rummun entisenä omistajana en ottaisi rumpua mistään hinnasta. Se kutistaa collegevaatteet, sukat, trikoopaidat, jne käyttökelvottomiksi. Kaapissa mikään ei kutistu. Kaappiin voit myös laittaa tavarat sisälle ja jättää oven auki niin ei ole pakko pitää edes konetta päällä, jos ei ole kiire kuivatuksella, Rummussa tämä ei ihan onnistu. Rumpu kuluttaa vaatteita tosi paljon enemmän esim lakanat ja pyyhkeet kuluivat loppuun nopeasti (ja nämä on oikeastaan ainoat mitä siellä voi kuivata).
asiaa tutkiessani. Meillä on rumpu ja on aivan ihana. Käytän hellävaraista ohjelmaa kaikille kutistuville vaatteille, eikä mikään ole toistaiseksi kutistunut. Lisäksi säästää meillä lämmityskuluissa, kun lämmittää mukavasti taloa. Kaikki vaatteet ihanan pehmeitä ja rypyttömiä.
Itse olen lukenut tutkimuksia, joissa rummun ei todettu juurikaan kuluttavan vaatteita, vaan lähtevä pöly ja nukka on jo valmiiksi irtonaista, irrottaa siis sen pölyn, joka muuten irtoaisi lopulta huoneilmaan. Ja jos on eläimiä taloudessa, niin on ihan ehdoton, millään ei lähde kissan karvat vaatteista niin hyvin, kuin rummussa.
eli valitset alhaisen lämmön vaatteille!
en luopuisi enää mistään hinnasta ja perheen lähes kaikki vaattet kuivaan siinä...
mutta onhan kaapillakin omat puolensa,
parasta olis kai kun sais molemmat!!! =)
Mulle ollut molemmat enkä enää ikinä luovu rummusta! Sähkönkulutusta en tiedä mutta tosi kätevä vehe ja säästää mun aikaa paljon! Meillä on suurperhe ja tykkään kovasti kun ei tarvi ripustella sitä pyykkiä!