Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi törkee asunnonvälittäjä!

Vierailija
21.04.2007 |

Ostimme vuosi sitten ihanan rivarin pienellä pihalla Espoosta, nyt joudutaan sitten myymään kun ei oikein pystytä hoitamaan lyhennyksiä. Pyysimme välittäjää arvioimaan hintatasoa ja nyt sen mukaan pitäisi laittaa 20teur halvemmalla myyntiin kun mitä maksettiin vuosi sitten. Kun teimme kauppaa vuosi sitten, niin välittäjä ja pankkivirkailija väittivät yhteen ääneen, että " nyt te teette tosi hyvän kaupan" !

Mitä pitäisi tehdä, onko muilla kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri kysyi kahdelta välittäjälta arviota ja ne olivat heistä alakanttiin, koska olivat juuri tehneet paljon remonttia.

Laittoivat sitten itse nettiin sekä paikalliseen lehteen ilmoituksen ja järjestivät näytön. Asunto meni heti ekalla näytöllä kaupaksi ja juuri siihen heidän haluamaansa hintaan.

Vierailija
2/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyydät suurempaa hintaa, niin myyntivoitosta menee kuitenkin vero, kun ette ole omistaneet asuntoa kahden vuoden ajan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtään se tekee, ja jos alueellanne on hinnat laskussa, niin eipä sille mitään voi.

Vierailija
4/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä taitaa pelata vain omaan pussiin, haluaa kämpän vain nopeasti myydyksi että saa itse myös nopeammin rahat käteen ja selviää vähemmällä työllä. Tai sitten vaihtakaa välittäjää.

Vierailija
5/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitappa varmuudeksi vielä kuluttajaneuvojalle ja väitä, että sinua on huijattu asuntokaupoissa. Jos ei tepsi, haastapa välittäjä oikeuteen huijauksesta.

Vierailija
6/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos saatte kovin monelta välittäjältä saman arvion, he ikävä kyllä voivat olla oikeassa. Katsele myös kadultasi myynnissä olleita asuntoja igglosta ja vertaile hintoja ja asunnon kuntoa. Ja taloyhtiön kuntoa.

Vierailija
7/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä yksi kohtalontoveri lisää... Me myytiin just 30teur halvemmalla mitä maksettiin vuosi sitten. Tuli ihan kiva lasku vuoden " omakotiunelmasta" Espoossa.

Vierailija
8/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi tehdä noin tyhmän kaupan ?!? 30teur on ainakin minulle 2vuoden nettopalkka!!!!!!!!!!!!

Vierailija
9/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät tuota alennushintojen tarjoamista enemmän kuin ennen. Kaupat on vähentyneet ja se näkyy kukkarossa jos ei tee jotain. Yhdet tutut laittoivat vasta viimeisen päälle remontoidun asunnon myyntiin välittäjälle (me suunnittelimme heille remontin). Asunto meni heti kaupaksi. Vähän myöhemmin huomasimme että samalla alueella samankokoisesta on saatu jopa 30 000 enemmän eikä kunto ollut todellakaan sama.

Itse myimme oman asuntomme pari vuotta sitten itse. Kauppaa sai tehdä pari kuukautta, mutta se kannatti. Samassa yhtiössä ei ollut koskaan myyty vastaavaa asuntoa sellaisella hinnalla kuin mitä me saimme.

Vierailija
10/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta on tiukkaa niin yrittäkää myydä ensin itse vaikka maksamallanne hinnalla. Välittäjän palkkioon ppoaa kuitenkin aika paljon.

Vierailija
11/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme omamme Espoosta ulkomaille muuton takia ja saimme 27te enemmän kuin vuosi sitten - nyt hintaa oli kivasti 453.000 120 m2 talosta. Ilahduttava myyntivoitto, tosin verojahan siitä menee kun ei olla asuttu 2 vuotta...

Kovasti lietsotaan täällä tätä asunnot halpenee ja korot pomppaa pilviin hysteriaa. Olen pankkitoimihenkilö entiseltä ammatiltani ja tiedän, että korkojen nousua vastaan voi suojautua pankin tuotteilla, mutta moni ei katso tarvitsevansa sellaista suojaa.

Asuntojen hinnat eivät laske pitkällä tähtäimellä - 10 vuoden päästä asunnosta saa maksaa jo paljon enemmän kuin tällä hetkellä. Lisäksi ansiotaso nousee väkisinkin. Jos nyt on lainaa esi. 300te ja perheen nettotulot 5000 euroa, niin voi arvioida, että nettotulot ovat 10 vuoden päästä ainakin 10 % enemmän ihan minimissään. Sairautta ja kuolemaa varten on vakuutustuotteita ja niitä kannustan ottamaan.

Korot tuskin nousevat enää 2 prossaa enemmän.

Melba - olet yksi näistä hysteerikoista. Miksi katsot asiaksesi paastata samasta aiheesta jatkuvasti?

Vierailija
12/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on hyytynyt tosi paljon. Kannattaa vaan laskea hintaa niin kyllä se kaupaksi menee. Loppuvuodesta voitte joutua laskemaan vieläkin entisestään, sillä ostajia ei ole liikkeellä kuten ennen. Ihmiset ovat pelästyneet kohoavia korkoja ja eivät ole enään valmiita maksamaan ladasta mersun hintaa.

t.Välittäjä-mamma

Vierailija
13/13 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin ihan huumorilla yhestä 300 teur kämpästä 220teur suullinen tarjous. Välittäjä soitti seuraavana päivänä ja sano, että myyjälle hinta olisi ok. Vedettiin äkkiä takas, ei helvetti 220teur laina ei kiinnosta kun korotkin nousussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi