Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako huumelääkkeitä käyttää esim. liikenteessä kun reseptin voimassaoloaika on umpeutunut

Vierailija
09.12.2025 |

Törmäsin jossain kommenttiin ettei huumelääkkeitä saisi enää käyttää kun reseptin voimassaoloaika on ohi. Lääkkeethän ei välttämättä lopu eikä tarve häviä reseptin voimassaolon umpeutuessa. Ei kai tämä noin voi olla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa käyttää huumelääkkeitä liikenteessä, oli resepti voimassa tai ei.

Vierailija
2/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa ajaa tai edes käyttää lääkettä, jos resepti vanhentunut, eikä sitä uusita, käyttämättä jääneet lääkkeet pitäis palauttaa apteekkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppua. Kyllä saa jos olet ajokuntoinen.

Vierailija
4/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimenomaan käytän huumelääkkeitä jos meinaan ajaa. Siksi ne on määrättykin, parantamaan keskittymistä. Ei se adhd mihinkään katoa jos resepti menee umpeen.

Vierailija
5/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa ajaa tai edes käyttää lääkettä, jos resepti vanhentunut, eikä sitä uusita, käyttämättä jääneet lääkkeet pitäis palauttaa apteekkiin. 

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Veikkaan että on vaikka kuinka paljon ihmisiä joiden lääkkeet ei lopu siihen mennessä kuin reseptin voimassaoloaika päättyy.

Vierailija
6/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa käyttää jos lääkkeeseen on resepti. Tiedän tämän sillä syön itse ADHD lääkkeitä ja kaikki on OK jos vain näytän poliisille oma kannasta että minulla on kyseiseen lääkkeeseen resepti

Vierailija
7/7 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Itsekin olen ollut liikenteessä vuosikausia amfetamiinilääkkeissä ja kuljettanut mm. omia ja toisten lapsia harrastuksiin useita kertoja viikossa. En tietenkään ole puhunut lääkityksistä mitään.