Hortonin syndrooma kokemuksia
Kokemuksia hortonin syndroomaa sairastavilta? Miten alkoi, minkä ikäisenä, kuinka nopeasti, mitä oireita, miten saitte diagnoosin ym?
Kommentit (6)
Itsellä ei ole, mutta yhdellä tutulla on. Hän oli aina kärsinyt ns. migreenistä ja sellaisena sitä pidettiin, kunnes sattui menemään päänsärkyyn erikoistuneen lääkärin juttusille. Hän totesi että onkin Horton. Diagnoosi tuli 60-vuotiaana, oli kärsinyt teini-iästä asti.
Minulla oli selittämättömiä päänsärkyjä jo ala-asteella. Niitä tutkittiin, ei mitään diagnoosia tullut. Kunnolla aikoi vaivaamaan josku parikymppisenä ja kausittain. Joku lääkäri arveli tensiopäänsäryksi ja syötti lihasrelaksantteja ja muut jatkoivat. Sittem joskus kolme kymppisenä homma ohjautui neurologille, joka antoi diagnoosin ihan kertomien oireiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli selittämättömiä päänsärkyjä jo ala-asteella. Niitä tutkittiin, ei mitään diagnoosia tullut. Kunnolla aikoi vaivaamaan josku parikymppisenä ja kausittain. Joku lääkäri arveli tensiopäänsäryksi ja syötti lihasrelaksantteja ja muut jatkoivat. Sittem joskus kolme kymppisenä homma ohjautui neurologille, joka antoi diagnoosin ihan kertomien oireiden perusteella.
Kuinka usein päänsärkyjä sinulla on? Tiedätkö mikä ne laukaisee? Millaista kipu on, ja kuinka kauan se yleensä kestää? Onko muita oireita sen kanssa? (Olen kuullut, että nenä voi vuotaa, silmät verestää ym päänsäryn yhteydessä) onko sukulaisillasi tälläisiä päänsärkyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein päänsärkyjä sinulla on? Tiedätkö mikä ne laukaisee? Millaista kipu on, ja kuinka kauan se yleensä kestää? Onko muita oireita sen kanssa? (Olen kuullut, että nenä voi vuotaa, silmät verestää ym päänsäryn yhteydessä) onko sukulaisillasi tälläisiä päänsärkyjä?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea kirja tuosta Hortonista
Tietenkin kaikki kirjallisuus ja tieto luettu. (Mikä syndr sinulla on)?
Kysyttiin Hortonin syndr sairastuneilta.
Kannattaa lukea kirja tuosta Hortonista