Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassa tänään töissä kauheassa flunssassa

Vierailija
08.12.2025 |

Jos nyt saan flunssatartunnan ja joudun itse jäämään töistä pois niin korvaako Prisma minulle menetetyt ansiot koska olen yksityisyrittäjä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa kaupassa myyjät jotka selvästi sairaina täyttävät esimerkiksi hevihyllyjä tai paistopisteitä. Kiva saada kaikki pöpöt niiden jäljiltä.

Se on inhottavaa.mutts kokemuksesta voin sanoa että sairaslomaa ei työterveys antanut kun ei ollut kuumetta. Ei vaikka kerroin olevani töissä ruokakaupassa. Töihin siis takaisin. Rokuli tai palkattomia päiviä ei myyjän palkalla voi olla. 

Vierailija
22/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te niitä pöpöjä pelkäätte niin välttäkää:

-ostoskoreja ja kärryjä, ne on päivässä kymmenien ihmisten käsissä, joku on voinut vaikka pyyhkiä perssiinsä, jättää kädet pesemättä ja koskea koriin.

-paistopisteitä, asiakkaat yskii niihin, ottaa käsin, hihat ui tuotteissa kun tavoitellaan takimmaisia ja lattialle pudonneet saattavat nostaa takaisin

-irtokarkkeja, samat syyt, kauhat käy lattialla, paljain käsin otetaan ja yskitään sujuvasti päin

Lisäksi peskää ne hedelmät ja vihannekset, olen todistanut tilannetta jossa asiakas sylki tomaattilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia kommentteja täällä, ikäviä työpaikkoja. Minä olen aina flunssassa sairaslomalla, vaikka ei olisi kuumetta tai valtavan voimakkaat oireet.

Olen sairaalassa töissä ja sairausloma sovitaan 5vrk saakka vain esihenkilön kanssa, tarvittaessa ja pidemmästä sairastumisesta täytyy toimittaa todistus.

Vierailija
24/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkän nuhan ja yskän takia saa saikkua, luvaton poissaoloko pitäisi ottaa?

Saa jos ei ole työkykyinen.

Ei nuha ja yskä vie työkykyä jos jaksat istua kassalla ja kädet toimii. Ilman ääntäkin pärjää hienosti, koettu on.

Meillä pienemmissä marketeissa ei vaan istuta kassalla vaan siinä samalla täytetään juuri niitä hevihyllyjä ym. Sitten kun tullaan riittävän kipeäksi ja se kuume nousee ja ollaan tartutettu kaikki työkaverit niin vasta sitten saa jäädä sairikselle. Sitten onkin kaikki sairiksella yhtäaikaa tai peräjälkeen.

Vierailija
25/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämän tosiasia vaan on että pois EI SAA olla kuin juurikin kuumeessa, oksennustaudissa, ripulissa. Niistäkin pitää tulla töihin mahdollisimman äkkiä. Migreeniä syynä karsastetaan koska sen voi valehdella. Todistuksia vaaditaan eikä niitä saa. Muutosneuvottelut siellä sun täällä ja saikuttajat saa kenkää ekana.

Vierailija
26/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kommentteja täällä, ikäviä työpaikkoja. Minä olen aina flunssassa sairaslomalla, vaikka ei olisi kuumetta tai valtavan voimakkaat oireet.

Olen sairaalassa töissä ja sairausloma sovitaan 5vrk saakka vain esihenkilön kanssa, tarvittaessa ja pidemmästä sairastumisesta täytyy toimittaa todistus.

Sairaalat nyt on eri juttu. Kaupan kassalla pärjää vaikka flunssainen koulutettu apina.

Vierailija
27/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tulko ostoksille flunssassa niin myyjät pysyy terveinä.

Hyvin sanottu ja täysin totta, myös asiakkaat voisivat pysyä flunssaisina kotona.

Vierailija
28/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkän nuhan ja yskän takia saa saikkua, luvaton poissaoloko pitäisi ottaa?

Saa jos ei ole työkykyinen.

Ei nuha ja yskä vie työkykyä jos jaksat istua kassalla ja kädet toimii. Ilman ääntäkin pärjää hienosti, koettu on.

Meillä pienemmissä marketeissa ei vaan istuta kassalla vaan siinä samalla täytetään juuri niitä hevihyllyjä ym. Sitten kun tullaan riittävän kipeäksi ja se kuume nousee ja ollaan tartutettu kaikki työkaverit niin vasta sitten saa jäädä sairikselle. Sitten onkin kaikki sairiksella yhtäaikaa tai peräjälkeen.

Tiedän toki, itsekin niin pienessä kaupassa että kaikki tekee kaikkea. Kuulostaa tutulta tuo että kaikki tartuttaa kaikki kun poiskaan ei saa olla varmuudeksi.

Vierailija
29/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa trolleja. Useimmissa paikoissa sairaslomaa saa omailmoituksella ja jos ei saa niin jokainen lääkäri kyllä kirjoittaa sairaslomaa jos menee flunssaisena lääkäriin vaikkei kuumetta olekaan. Itseasiassa lääkärit eivät edes mittaa kuumetta.

Vierailija
30/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat nyt on eri juttu. Kaupan kassalla pärjää vaikka flunssainen koulutettu apina.

Molemmat on asiakaspalvelutyötä, jossa ollaan lähellä muita. Minusta on väärin, jos työnantaja todella vaatii tulemaan flunssassa töihin. Monessa firmassa ei edes etätyötä tarvitse tehdä sairaana.

Vierailija
31/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei toimi kaupassa, joissakin menee muutama päivä esimiehen luvalla, sitten todistus jota et saa ilman kunnon tautia koska et ole missään riskityössä.

Vierailija
32/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämän tosiasia vaan on että pois EI SAA olla kuin juurikin kuumeessa, oksennustaudissa, ripulissa. Niistäkin pitää tulla töihin mahdollisimman äkkiä. Migreeniä syynä karsastetaan koska sen voi valehdella. Todistuksia vaaditaan eikä niitä saa. Muutosneuvottelut siellä sun täällä ja saikuttajat saa kenkää ekana.

Ei nykyään voi olla sairaslomalla pelkän flunssan takia, jos haluaa tehdä töitä vielä jatkossakin. Ainakaan kyykytys töissä, kuten kaupan kassa. 

Vierailija
33/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa trolleja. Useimmissa paikoissa sairaslomaa saa omailmoituksella ja jos ei saa niin jokainen lääkäri kyllä kirjoittaa sairaslomaa jos menee flunssaisena lääkäriin vaikkei kuumetta olekaan. Itseasiassa lääkärit eivät edes mittaa kuumetta.

Kumpa pääsis sinne lääkäriin, ei ole työterveyslääkäriä kuin joskus käymässä ja terveyskeskuksesta soitetaan takaisin ehkä seuraavana päivänä. Ei sinne saa vain mennä tapaamaan lääkäriä.

Vierailija
34/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesvastuutonta olla sairaana töissä kaupassa tai aspana. Joku vanhus tai vaikka syöpäsairas voi sairastua ja kuolla.

Vierailija
35/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla harvemmin menee kuumeen puolelle, vaikka olen todella kipeä. Peruslämpö on n. 35,6 astetta, ja jos lämpö nousee yli 37 asteen, olen jo vuodepotilas (esim. influenssa). Todella outoa, jos yksilöllistä vaihtelua ei oteta huomioon.

Vierailija
36/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesvastuutonta olla sairaana töissä kaupassa tai aspana. Joku vanhus tai vaikka syöpäsairas voi sairastua ja kuolla.

Kerroppa se niille työnantajille, jokainen meistä mielellään sairastaisi muualla kuin töissä.

Vierailija
37/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin meilläkin. Mitataan kyllä lämpö, mutta se ei ole kynnyskysymys sairauslomatodistukselle, vaan kokonaistilanne. Itse kirjoitan sairaanhoitajan todistuksen paljolti luottaen potilaan kertomaan, kaikki oireet ei näy aina selvästi ulospäin, etenkään lääkittynä.

Eri asia jos sairauslomia on valtavan paljon, silloinkin taustalla on yleensä jokin syy. Uupumus, mielenterveysongelmat, päihdeongelmat tms. mitä ihmiset hädissään naamioi sairasteluiksi.

Vierailija
38/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee reklamaatio niin kassatyöntekijä saa varoituksen. Kolmannesta lähtee pihalle.

- kaupan esimies

Saako se myyjä olla poissa jos ei ole kuumetta?

Vierailija
39/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Prisma korvaa. Tai myyjä ei tule tartuttamaan muita. Kaupoissa, busseissa, palveluautoissa, keskuksissa ja muualla käy päivittäin tuhansia ihmisiä ja satoja. Hygienia paikallaan tai erilleen maalle mökkiin.

Vierailija
40/58 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee reklamaatio niin kassatyöntekijä saa varoituksen. Kolmannesta lähtee pihalle.

- kaupan esimies

Se reklamaatio kannattaa tehdä siitä kaupan esimiehestä joka pitää sairasta ihmistä töissä eikä lähetä kotiin.