Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastelut määräaikaisessa työssä

Vierailija
08.12.2025 |

Sain kuin ihmeen kaupalla 2kk määräaikaisen työpestin. Ei ole kuitenkaan alkanut hyvin, sillä olen joko itse tai lapset vuoronperään oikeasti ollut kipeänä, joten on ollut paljon sairauslomia - joka viikko yksi tai kaksi päivää. Koko vuonna ei ole kukaan sairastelullut, ja just nyt sitten on oltu kipeänä senkin edestä! Mies tekee reissutyötä, joten ei ole hänkään päässyt kipeitä lapsia kaitsemaan, isovanhemmat eivät ole enää elossa ja ystävillä omatkin työt. Lastenhoitorinkejä tai -palveluja ei täällä ole tarjolla.

Sen osaan jo arvata ettei työ tule jatkumaan. Ensin vähän puhetta oli, että voitais minulle jotain työtä järjestää. Työntekijänä olen ollut hyvin aktiivinen, mutta varmasti syynä nuo sairauslomat ettei työt tule enää jatkumaan. Koen pettäneeni työnantajan, etten ollutkaan nyt lupaukseni arvoinen ja toisaalta olen pettynyt myös itseeni, että en ole voinut antaa itsestäni 100% poissaolojen takia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten vanhempia ei kannattaisi palkata.

Vierailija
2/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työttömänäkään ei saisi olla. Vaikeaa olla äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano seuraavassa haastattelussa, että sulla on pieniä lapsia ja sairastelette paljon. Saat olla jatkossakin työtön.

Vierailija
4/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, ja synnytystalkoisiinkin pitäisi vielä osallistua...

Vierailija
5/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano seuraavassa haastattelussa, että sulla on pieniä lapsia ja sairastelette paljon. Saat olla jatkossakin työtön.

Minä kyllä kirjoitin aloituksessa, että koko vuonna ei olla sairasteltu, mutta just nyt sitten sattui kaikki sairastelut..

Ap

Vierailija
6/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Sinun (eikä kenenkään muunkaan) tarvitse missään nimessä syyllistyä sairastumisesta. Olemme ihmisiä, emme koneita. Tilanteet muuttuvat, myös sairaudet kuuluvat elämään.

Työntekijän kyvykkyys ja motivaatio omaan työtehtöväänsä on se pää-asia, minkä tulee ratkaista jatkuuko työ.

Ellei jatku, ei sitä kannata surra. Pääasia että perheesi toipuu ja voi hyvin. 

Pää pystyyn siellä , et ole tehnyt mitään väärää. On olemassa työntekijöitä jotka vain katoavat eivätkä edes ilmoita etteivät saavu työpaikalle ja heidän peräänsä saa sitten soitella huolestuneena.

Sairausloma kuuluu ihan normielämään kun sairastuu. 

Vierailija
7/7 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, tuo on tosi tavallista ja itse ainakin omassa työssä tiedän, että jos pienten lasten äidit on töissä, heidän lapset sairastavat paljon ja äidit joutuu usein olla pois. Ei siitä kannata huolta ottaa. Melkein sääntö kuin poikkeus. Jos pikkulasten äiti ei ole koskaan pois töistä, ihmettelen sitä enemmän, koska yleensä lapsilla tapa sairastella. Ja nykymaailma on sellasta, ei oo kuten ennen vanhaan, että joku tuli hoitamaan, että äiti pääsee töihin. Teet maailman tärkeintä työtä äitinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan