Olen 47-vuotias ja tulen kokemaan ensimmäisen mustan jouluni. Tämä masentaa suunnattomasti :(
Asun P-Karjalassa eikä elämäni aikana ole ollut kertaakaan tilannetta, että jouluna ei olisi ollut lunta. Olen suoraan sanoen erittäin masentunut ettei näillä näkymän tänä jouluna tule olemaan. Joulutunnelmaa saa kyllä näillä keleillä todellakin etsiä eikä tuo taida itselle onnistua :(
Kommentit (34)
Joulu on minulle joulu, tuli lunta tai ei. Oulussa asun. Nyt täällä on vain ohut lumikerros maassa, joulun säästä ei vielä tietoa.
Minäkin ajattelin pitää todellisen Black Cristmasin. Muhis ja Jamal tulevat viikonlopuksi kylään, lämmitä saunan ja pesen selät 🥰
PenttiTV58 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde Thaimaahan
Ei Thaimaahan, pitää olla Thaimaaseen.
No ei helvetissä Thaimaanenseen jos ei tykkää mustasta joulusta. Vaan Lappiin
Vierailija kirjoitti:
Jollain on ensimmäinen joulu leskenä tai vanhemman, lapsen, ystävän menettäneenä. Sinä masennut ilman lunta...
Minulla on vakavasti sairastunut läheinen. Mutta silti lumettomuus masentaa tämän lisäksi...
Ihan hyvin voi tulla ensilumi vielä jouluaatto aamunakin. Älä turhaan synkistele
Trollihan tämä aloitus on, mutta takuulla Pohjois-Karjalassa sataa nyt lunta, kun sitä on tullut etelämpänäkin. Jouluun on yli 2 viikkoa ja veikkaan, että P-Karjalassa on puolen metrin lumikinokset jouluna, joten hymyä huuleen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon suuresti sinun joulun odotukseen oikein massiivisen sydänkohtauksen ja aivoinfarktin samaan rahaan.
Oot kauhea tyyppi.
En tarkoita tätä pilkallisesti, vaan aidosti uteliaana: Mihin te tarvitsette sitä lunta? Onko se vaan joulukorttimaiseen ulkonäköön jouluna? Vai haluatteko sitä ihan muutenkin, vaikka ei edes olisi joulu? Harrastatteko kaikki jotain hiihtämistä? En keksi muita syitä. Haluaako joku lunta jostain muusta syystä, kun joulukoristukseksi, tai hiihtämiseen?
Pikkuraukka! Ota tästä hali! Ymmärrän sua, kultapieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon suuresti sinun joulun odotukseen oikein massiivisen sydänkohtauksen ja aivoinfarktin samaan rahaan.
Oot kauhea tyyppi.
Ei, kun olen kauhean isokyrpäinen tyyppi. Haluan panna sinua peppuun...ihan samalla tavalla, kun äsken panin tytärtäsi.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita tätä pilkallisesti, vaan aidosti uteliaana: Mihin te tarvitsette sitä lunta? Onko se vaan joulukorttimaiseen ulkonäköön jouluna? Vai haluatteko sitä ihan muutenkin, vaikka ei edes olisi joulu? Harrastatteko kaikki jotain hiihtämistä? En keksi muita syitä. Haluaako joku lunta jostain muusta syystä, kun joulukoristukseksi, tai hiihtämiseen?
Lumi kuuluu talveen. Ja kunnon pakkanen. Haluisin että olis puol metriä lunta kevääseen saakka. Lumi tuo valoa ja pirteyttä.
Onpa herkkä mieli. Ehkä ongelma onkin vskavampi, kuin uskottelet.
Onhan se lumeton talvi aidosti vakava juttu. Lumi suojaa kasveja ja eläimiä. Miten käy marja- ja sienisadon jos lämpötila yht äkkiä romahtaa alle 20 astetta. Monikaan ei ymmärrä, kuinka vakava asia tämä on. Toisaalta, emme voi sitä murehtimalla muuttaa. Hae iloa jostakin muusta.
Ei sitä somalia ole pakko katsella, heitä se ulos ja vietä sukulaisten kesken perinteinen valkoinen joulu.