Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Tapakouluttaja sanoo, että kättelemättä jättämisessä on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa

Vierailija
07.12.2025 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0965d878-0b5d-4d0e-adfe-97d700…

"Paheksumisen sijaan tapakouluttaja ja tietokirjailija Helena Valonen kehottaa katsomaan hetkiä tarkemmin ja pitämään mielessä kulttuuritaustat. Valosen mukaan vieraiden ilmeissä ja eleissä on havaittavissa syvää kunnioitusta ja kohteliaisuutta, vaikka he eivät kätelleetkään."

Niin! Eli mielensä pahoittavien suomalaisten olisi syytä lopettaa siitä kättelemättömyydestä valittaminen! Yrittäkää nyt ymmärtää, että kyseessä on heidän kulttuurinsa.

Kommentit (286)

Vierailija
181/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo selityskin ontuu täysin!

"Syy kättelemättömyydelle on Husseinin mukaan uskonto."

"Muslimeita on maailmassa yli kaksi miljardia, joista jotkut kättelevät vastakkaisia (itselleen ei-sukua olevia) sukupuolen jäseniä, kun taas toiset eivät - molemmat vaihtoehdot ovat täysin ok."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa1dadfa-3018-42b0-b1b5-5462b7…

No minkä helv*tin takia tämän piti nyt hakea itselleen huomiota, kun kerran olisi ollut ihan ok kätellä !?!?!?

Ei uskalla loukata omaa äänestäjäkuntaansa.

Mitä äänestäjäkuntaa?

Odotahan vain, kyllä hän ennen pitkää hakeutuu ehdokkaaksi SDP:n riveihin.

Vierailija
182/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo selityskin ontuu täysin!

"Syy kättelemättömyydelle on Husseinin mukaan uskonto."

"Muslimeita on maailmassa yli kaksi miljardia, joista jotkut kättelevät vastakkaisia (itselleen ei-sukua olevia) sukupuolen jäseniä, kun taas toiset eivät - molemmat vaihtoehdot ovat täysin ok."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa1dadfa-3018-42b0-b1b5-5462b7…

No minkä helv*tin takia tämän piti nyt hakea itselleen huomiota, kun kerran olisi ollut ihan ok kätellä !?!?!?

Koska hänelle ei ollut ok kätellä itselleen tuntematonta, ei-sukulaista miestä. Hussein ei ilmeisesti ole tavannut tasavallan presidenttiä aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump oli oikeassa somaleiden suhteen!

Vierailija
184/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä vinkistä!

Eipä sitten muuta kun maailmalle ja suomalaiset tavat kunniaan!

Enää ei päde "maassa maan tavalla" vaan MINÄ EDELLÄ.

Vierailija
185/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Aina on opetettu, että maassa maan tavalla ja kunnioita paikallista kulttuuria. Olen matkustellut paljon ja noudatan aina paikallisia tapoja sekä kunnoitain kulttuuria. Esim. islamin uskoisissa maissa se on tarkoittanut sitä, että olkapäät ja polvet eivät ole koskaan paljaana. Myös pää on ollut peitettynä, mikäli sitä on vaadittu. Toisinpäin tämä ei näköjään toimikaan eli Suomessa ei ole pakko kunnioittaa paikallisia tapoja ja kulttuuria. 

Vierailija
186/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on syntynyt Suomessa. Syy ei siis ollut kulttuuri vaan uskonto, kuten hän itse sanoikin. Mihin kaikkeen uskonto sitten antaakin luvan? 

Vierailija
187/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos Suomesta tuollaiset! En olisi Suzannena kätellyt minäkään jos kerran mun miestä ei kelpaa kätellä. 

Vierailija
188/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on syntynyt Suomessa. Syy ei siis ollut kulttuuri vaan uskonto, kuten hän itse sanoikin. Mihin kaikkeen uskonto sitten antaakin luvan? 

Päiviä on turha enää tämän jälkeen syytellä yhtään mistään.

Vierailija
189/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tapakouluttaja tulla puolustamaan siinäkin kohtaa kun ei suostu muslimaassa laittamaan päähänsä huivia? 

Vierailija
190/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen mitä MINÄ haluan. Sehän jo nähtiin.

Vierailija
191/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiraiskauksissa on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa 👍

Vierailija
192/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksiraiskauksissa on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa 👍

Niinhän se on otettukin huomioon. Ei rangaista eikä karkoiteta millään :(

Vierailija
193/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voin siis käsi sydämen kohdalla niiata ei tarttis kätellä vastakkaista sukupuolta😅

Vierailija
194/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nomadiheimot eivät yleensä kättele? Eivät saamelaiset, romanit, eivätkä lähi-idän arabipaimentolaiset eli kamelinkasvattajat. 

Kyllä arabimaissa kätellään, vaikka miehet ja naiset eivät kättele.

Vierailija
195/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tuosta Linnan juhlien kättelyseremoniasta luopua kokonaan, ihan hygienian takia. 2.5h kättelyä ja nopea esittely ja kuka tuli kenenkin kanssa. Pukuja ei juuri enää kommentoitu jne. Sisältö ja haastattelut jäivät aika minimiin. Eihän tuossa ohjelmassa ole oikeastaan mitään järkeä? Eikö tuota vastaanottoa voisi jo hieman uusia.  

Vierailija
196/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapakulttuurin vastaista oli niiata kuten joku tapakulttuuritäti selitti kun joku niiasi kätellessään, mutta kättelemättä jättäminen olisi siis moukkamaista olla ymmärtämättä???

Vierailija
197/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Päivin ja tämän tohtorin käsitykset esim. homoista ole aika samanlaisia. Erona vain, että toista vihervasemmisto puolustaa, toista vainoaa.

Vierailija
198/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Päivin ja tämän tohtorin käsitykset esim. homoista ole aika samanlaisia. Erona vain, että toista vihervasemmisto puolustaa, toista vainoaa.

Yhdysvalloissakin somalit äänestäneet sankoin joukoin Trumpia, koska oli "wokea" vastaan. No ei äly riittänyt ymmärtämään, että ovat myös heidänlaisia maamuja vastaan... 

Vierailija
199/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno se nyt vaan kuuluu kätellä kun kättä työnnetään. Kerran en halunnut lääkäriä kätellä ja siitähän oli sitten Omassa Kannassa syvää luotaavat analyysit tehty mun persoonasta ja psykopatologiasta. Olin täysi moukka tämän analyysin tehneen lääkärin mielestä.

Vierailija
200/286 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno se nyt vaan kuuluu kätellä kun kättä työnnetään. Kerran en halunnut lääkäriä kätellä ja siitähän oli sitten Omassa Kannassa syvää luotaavat analyysit tehty mun persoonasta ja psykopatologiasta. Olin täysi moukka tämän analyysin tehneen lääkärin mielestä.

Höpö höpö......lääkärit ei koronan jälkeen ole enää kätelleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme