IL: Tapakouluttaja sanoo, että kättelemättä jättämisessä on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0965d878-0b5d-4d0e-adfe-97d700…
"Paheksumisen sijaan tapakouluttaja ja tietokirjailija Helena Valonen kehottaa katsomaan hetkiä tarkemmin ja pitämään mielessä kulttuuritaustat. Valosen mukaan vieraiden ilmeissä ja eleissä on havaittavissa syvää kunnioitusta ja kohteliaisuutta, vaikka he eivät kätelleetkään."
Niin! Eli mielensä pahoittavien suomalaisten olisi syytä lopettaa siitä kättelemättömyydestä valittaminen! Yrittäkää nyt ymmärtää, että kyseessä on heidän kulttuurinsa.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Tuo selityskin ontuu täysin!
"Syy kättelemättömyydelle on Husseinin mukaan uskonto."
"Muslimeita on maailmassa yli kaksi miljardia, joista jotkut kättelevät vastakkaisia (itselleen ei-sukua olevia) sukupuolen jäseniä, kun taas toiset eivät - molemmat vaihtoehdot ovat täysin ok."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa1dadfa-3018-42b0-b1b5-5462b7…
No minkä helv*tin takia tämän piti nyt hakea itselleen huomiota, kun kerran olisi ollut ihan ok kätellä !?!?!?
Koska hänelle ei ollut ok kätellä itselleen tuntematonta, ei-sukulaista miestä. Hussein ei ilmeisesti ole tavannut tasavallan presidenttiä aiemmin.
Trump oli oikeassa somaleiden suhteen!
Kiitos tästä vinkistä!
Eipä sitten muuta kun maailmalle ja suomalaiset tavat kunniaan!
Enää ei päde "maassa maan tavalla" vaan MINÄ EDELLÄ.
Erikoista. Aina on opetettu, että maassa maan tavalla ja kunnioita paikallista kulttuuria. Olen matkustellut paljon ja noudatan aina paikallisia tapoja sekä kunnoitain kulttuuria. Esim. islamin uskoisissa maissa se on tarkoittanut sitä, että olkapäät ja polvet eivät ole koskaan paljaana. Myös pää on ollut peitettynä, mikäli sitä on vaadittu. Toisinpäin tämä ei näköjään toimikaan eli Suomessa ei ole pakko kunnioittaa paikallisia tapoja ja kulttuuria.
Hän on syntynyt Suomessa. Syy ei siis ollut kulttuuri vaan uskonto, kuten hän itse sanoikin. Mihin kaikkeen uskonto sitten antaakin luvan?
Ulos Suomesta tuollaiset! En olisi Suzannena kätellyt minäkään jos kerran mun miestä ei kelpaa kätellä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on syntynyt Suomessa. Syy ei siis ollut kulttuuri vaan uskonto, kuten hän itse sanoikin. Mihin kaikkeen uskonto sitten antaakin luvan?
Päiviä on turha enää tämän jälkeen syytellä yhtään mistään.
Mahtaako tapakouluttaja tulla puolustamaan siinäkin kohtaa kun ei suostu muslimaassa laittamaan päähänsä huivia?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen mitä MINÄ haluan. Sehän jo nähtiin.
Taksiraiskauksissa on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa 👍
Vierailija kirjoitti:
Taksiraiskauksissa on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa 👍
Niinhän se on otettukin huomioon. Ei rangaista eikä karkoiteta millään :(
Joo voin siis käsi sydämen kohdalla niiata ei tarttis kätellä vastakkaista sukupuolta😅
Vierailija kirjoitti:
Nomadiheimot eivät yleensä kättele? Eivät saamelaiset, romanit, eivätkä lähi-idän arabipaimentolaiset eli kamelinkasvattajat.
Kyllä arabimaissa kätellään, vaikka miehet ja naiset eivät kättele.
Voisikohan tuosta Linnan juhlien kättelyseremoniasta luopua kokonaan, ihan hygienian takia. 2.5h kättelyä ja nopea esittely ja kuka tuli kenenkin kanssa. Pukuja ei juuri enää kommentoitu jne. Sisältö ja haastattelut jäivät aika minimiin. Eihän tuossa ohjelmassa ole oikeastaan mitään järkeä? Eikö tuota vastaanottoa voisi jo hieman uusia.
Tapakulttuurin vastaista oli niiata kuten joku tapakulttuuritäti selitti kun joku niiasi kätellessään, mutta kättelemättä jättäminen olisi siis moukkamaista olla ymmärtämättä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Päivin ja tämän tohtorin käsitykset esim. homoista ole aika samanlaisia. Erona vain, että toista vihervasemmisto puolustaa, toista vainoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Päivin ja tämän tohtorin käsitykset esim. homoista ole aika samanlaisia. Erona vain, että toista vihervasemmisto puolustaa, toista vainoaa.
Yhdysvalloissakin somalit äänestäneet sankoin joukoin Trumpia, koska oli "wokea" vastaan. No ei äly riittänyt ymmärtämään, että ovat myös heidänlaisia maamuja vastaan...
Niinno se nyt vaan kuuluu kätellä kun kättä työnnetään. Kerran en halunnut lääkäriä kätellä ja siitähän oli sitten Omassa Kannassa syvää luotaavat analyysit tehty mun persoonasta ja psykopatologiasta. Olin täysi moukka tämän analyysin tehneen lääkärin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Niinno se nyt vaan kuuluu kätellä kun kättä työnnetään. Kerran en halunnut lääkäriä kätellä ja siitähän oli sitten Omassa Kannassa syvää luotaavat analyysit tehty mun persoonasta ja psykopatologiasta. Olin täysi moukka tämän analyysin tehneen lääkärin mielestä.
Höpö höpö......lääkärit ei koronan jälkeen ole enää kätelleet.
Odotahan vain, kyllä hän ennen pitkää hakeutuu ehdokkaaksi SDP:n riveihin.