Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma syysi ettet ole rikas!

Vierailija
07.12.2025 |

Otsikko oli tahallisen ärsyttävä, mutta perimmiltään ihan totta. Kuuntelin sijoitusCastin jakson, jossa oli Jari Sarasvuo vieraana. Se on myös tubessa, tässä osoite: https://www.youtube.com/watch?v=fsDpHhJnB1l

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi elellä onnellisena pulsuna eikä nassien orjana.

Vierailija
22/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous ja laiskuus. Sekä se että säästän väärissä asioissa. Se kun on aloittanut pienenä ja isompanakin tehnyt töitä pilkkapalkalla 5e/h tai kokonaan provikalla, niin sitä miettii. Kun on opetettu, että oma aika on arvoton ja ahkeruus määrittelee ihmisen.

Todellinen voittaja laittaa rahan haisee. Varsinkiin välineisiin, tarvikkeisiin. Koska raha tulee rahan luo, jos sen käyttää oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, turha syytellä. Jokainen toivottavasti kuitenkin asettaa tavoitteita elämänsä eri vaiheissa. Ajelehtiminen ilman tavoitteita ja haaveita on toivottavasti harvinaista. Jokaisella tulisi olla päämäärä jonka eteen tekee töitä.

No tota, eikö tavoitteet ja haaveet voi olla muutakin kuin raha? 

Vierailija
24/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoköyhyys ja tunneköyhyys on kauheammat köyhyydet kun taloudellinen köyhyys. Oma vikaako sulla? 

Vierailija
25/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen köyhä, en ole ylpeä.

Vierailija
26/26 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla puolestani on kaikki aika maailmassa. Ei tarvitse käydä töissä ja silti voin elää juuri sellaista elämää kuin haluan. En ole todellakaan rikas, mutta kun olen tarkka rahan kanssa, voin olla ulkomailla yli puolet vuodesta ja vaan nauttia elämästä. En ikinä vaihtaisi tätä tapaa elää hyväpalkkaiseen työpaikkaan, jossa pitäisi käydä viitenä päivänä viikossa ja lomaa vuodessa vain viikkoja. Mutta kukin tyylillään, mua ei ole koskaan rikastuminen kiinnostanut. 

Minä taas tykkäsin älyttömästi käydä töissä viitenä päivänä viikossa ja pitää lomaa silloin kun halusin. Oikeastaan ei työllä rikastu mutta pärjää paremmin kuin tukien varassa elävät, myös eläkkeellä on hauskempaa kun ei tarvitse laskea jatkuvasti pärjääkö taas tulevan kuukauden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme