Miten pääsitte autosta eroon jos siitä oli osamaksua enemmän kuin arvo?
Neuvoja tarvittaisiin, eli autoa ei tarvita ja arvo on 20000 ja loppuvelka 34000
Kommentit (52)
Loppuvelka 34000 saa nauramaan, mistä löytyy niin hulluja että ottavat autoon velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Loppuvelka 34000 saa nauramaan, mistä löytyy niin hulluja että ottavat autoon velkaa.
Noin puolet autoista ostetaan liikkeestä osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tesla tuli markkinoille ja kusetti tosi monia.
Halusi lisää markkinaosuutta ja pudotti hintoja. Kusettamistako se sitten on?
Ei se ainakaan hampaita naurattanut jos osti teslan ja seuraavana päivänä uusien hintoja pudotettiin 10k€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyt auton ja otat lopun takkiin.
Ei sitä voi myydä kun rahoitusyhtiö omistaa sen
Voihan sen myydä, mutta maksat sen velan rahoitusyhtiölle. Säästät niissä kulumaksuissa, kun maksat tuon ison kentän pois. Rahoitusyhtiö ottaa jokaisessa maksuerässä käsittelymaksun.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä sellainen rahoitussopimus, jossa loppuvelka on huomattava jo lähtökohtaisesti ja näin saatu keinotekoisesti kuukausimaksut alas, vaiko ihan aito arvonalenema
Yleensä noin on. Kerran autovelka aina autovelka. Taas nippanappa riittää käsirahaksi uuteen, sitten vielä puhutaan minun autosta.
Miksi pitää olla niin tyhmä, että ostaa aina sen mielettömän kalliin auton vaikka ei tarvitse? Tuttava osti uuden 60000 euron sähköauton jonka rahoitti myymällä metsää. Kuulemma koskaan ei ole tarpeeksi rahaa. Ei sitä ole jos tuhlaa aina kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina auton rahoituksella koska olen osakesijoittaja ja käytän pääoman osakkeisiin. Uusi auto maksaa 50k€ ja korko 1-3% niin mulla on tuo 50k€ osakkeissa ja saan helposti 10% tuoton vuodessa.
Miksi sähköautoleskusteluissa päädytään aina puhumaan Teslan ongelmista ja arvon alenemasta?
On olemassa muitakin sähköautomerkkejä ja niillä ajelee pääosin tyytyväisiä ihmisiä eikä arvokaan ole liikoja pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen myydä, mutta maksat sen velan rahoitusyhtiölle. Säästät niissä kulumaksuissa, kun maksat tuon ison kentän pois. Rahoitusyhtiö ottaa jokaisessa maksuerässä käsittelymaksun.
Jos rahaa ei ole, ei voi myydä.
Mulla on aina ollut autovelkaa eli en sitä pelkää, mutta en osta autoa yli varojeni. Eli velka pitää saada maksettua nollille 3 vuodessa ja autoa pidän min 5 vuotta ja sen 2 vuotta säästän seuraavaan käsirahaan. Yleensä se auto on ollut kuitenkin 6-8 vuotta. Ja nyt viiskymppisenä talous antoi jo myöden käteisostolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen voi myydä, ota asioista selvää.
Miten muka ?
Ota selvää. Tuoll joku uyinauoois juuri kirjoitti ohjeet tähän ketjuun.
Kyllä voi.
Se velka pitää joka tapauksessa hoitaa pois.
Tesla kusetti? Kyllä näissä tapauksissa ostaja on kusettanut itseään.