Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsitte autosta eroon jos siitä oli osamaksua enemmän kuin arvo?

Vierailija
07.12.2025 |

Neuvoja tarvittaisiin, eli autoa ei tarvita ja arvo on 20000 ja loppuvelka 34000

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallahan noista selviää.

Miten hevetissä päätyy tilanteeseen että velkaa on enemmän kuin auton arvo? Ei tyhmä tarvitse olla. Ymmärrän jos 34t€ autosta on velkaa 14, en muita vaihtoehtoja...

Vierailija
22/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hevetissä päätyy tilanteeseen että velkaa on enemmän kuin auton arvo? Ei tyhmä tarvitse olla. Ymmärrän jos 34t€ autosta on velkaa 14, en muita vaihtoehtoja...

Patteriautoilijan elämä on niin erilaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huutelee sähköautoista sellaiset, jotka ei niistä mitään selvästi tiedä.

Arvon alenema koskee lähinnä Tesloja, koska niiden korin laatu on nykyään huono- tekniikasta en tiedä.

Minulla on yli 30t maksanut sähköauto. Ostin vähän käytettynä koska hinta oli sopivasti laskenut uuteen verrattuna. Olen pari vuotta sillä ajanut ja olen todellä tyytyväinen. Olen lyhentänyt siitä osamaksulla velkaa sen verran, mitä bensa- tai dieselautoon olisi mennyt pelkästään tankkaamiseen kuukaudessa.

Saisin autostani helposti sen verran mitä siitä on velkaa jäljellä (olen seurannut hintakehitystä)- joten jos nyt myisin sen pois niin saisin omat pois sekä parin vuoden työmatkakulut ns ilmaiseksi. Työmatkani on melko pitkä ja kilometrejä tulee melko reilusti.

Olen ladannut autoani pörssisähkön halvimpina hetkinä kotona- kaupallisia latureita olen käyttänyt vain lomareissuilla. Sähkölaskussa tämä lataamiseni on näkynyt varsin vähäisenä nousuna.

Lisäksi huoltokuluja autostani ei ole ollut yhtään.

Vierailija
24/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle käynyt sähköautohuumassa näin. Ostettiin 50 000 hieno patteri, jonka arvo markkinoilla tuli alas 50% parissa vuodessa. Uusia sähkäreitä saa 20 000 eurolla. Ei kukaan osta vanhaa samalla hinnalla, varsinkaan jos saman merkin uuden saa 20 000 egellä. Näin uskon käyneen monelle. Sinällään sääli, mutta virnistelen silti iloista vahingoniloa!! Se on kuiteski se paras ilo!!! 

Vierailija
25/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvon alenema koskee lähinnä Tesloja, koska niiden korin laatu on nykyään huono- tekniikasta en tiedä.

Minulla on yli 30t maksanut sähköauto. Ostin vähän käytettynä koska hinta oli sopivasti laskenut uuteen verrattuna. Olen pari vuotta sillä ajanut ja olen todellä tyytyväinen. Olen lyhentänyt siitä osamaksulla velkaa sen verran, mitä bensa- tai dieselautoon olisi mennyt pelkästään tankkaamiseen kuukaudessa.

Saisin autostani helposti sen verran mitä siitä on velkaa jäljellä (olen seurannut hintakehitystä)- joten jos nyt myisin sen pois niin saisin omat pois sekä parin vuoden työmatkakulut ns ilmaiseksi. Työmatkani on melko pitkä ja kilometrejä tulee melko reilusti.

Olen ladannut autoani pörssisähkön halvimpina hetkinä kotona- kaupallisia latureita olen käyttänyt vain lomareissuilla. Sähkölaskussa tämä lataamiseni on

Sun huoltamaton patteriauto ei ole minkään arvoinen enää. Otappa itsellesi reality check ja käy tarjoamassa koslaa autoliikkeeseen ja saat sen arvottomuuden selville. Nettiauton hintapyynnöt eivät nyt kerro sinulle totuutta. 

Vierailija
26/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patteriauton huutelijoille tiedoksi että näitä tapauksia tulee vastaan ihan kaikkien autojen kohdalla. Otat lainan ilman käsirahaa isolla viimeisellä erällä niin tämä on aina lopputulos jos vielä ajat autolla paljon.

Jos sinulla ei ole tuota 14000 euroa maksaa, siihen tarvii ottaa erillinen laina. Jos et saa lainaakaan niin sitten on pattitilanne.

Terv. automyyjä

Vierailija
27/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ladannut autoani pörssisähkön halvimpina hetkinä kotona- kaupallisia latureita olen käyttänyt vain lomareissuilla. Sähkölaskussa tämä lataamiseni on

Koit heti tämän kysymyksen henkilökohtaisena itseesi kohistuvana loukkauksena? Miten? 

Jos joku ostaa isolla loppuköntällä polttiksen, niin en minä ainakaan siitä ota henkilökohtaista ongelmaa vaikka polttiksella ajankin. Onko sulla useinkin taipumus projisoida itseesi muiden ihmisten ongelmat ja koet ne jotenkin henkilökohtaisesti. 

Kannattaisi hankkiutua hoitoon 

Vierailija
28/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen myötä autoiluun on tullut pikamuodista tuttu kertakäyttökulttuuri, ei noista romuista ole iloa kuin muutama kallis vuosi alkuun. 

Vierailija
29/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ladannut autoani pörssisähkön halvimpina hetkinä kotona- kaupallisia latureita olen käyttänyt vain lo

Olen kysynyt hinnan juurikin autoliikkeistä vaihtohyvityksen hintana. Nettiautosta lähinnä katsonut vaan haitaria.

Vierailija
30/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita kohtaloita on netti pullollaan, kun tesla myi muutamia vuosia sitten ilman käsirahaa satoja tesloja ja sitten tiputtivat 30-40 % hinnoista pois arvonaleneman lisäksi.

Siksi näitä auton arvo 30000 velkaa 45000 tapauksia on todella paljon.

Vierailija
31/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ladannut autoani pörssisähkön halvimpina hetkinä kotona- kaupallisia latureita olen käyttänyt vain lo

Mistä kohtaa viestissäni vaikutti siltä, että loukkaannuin?

Mene itse hoitoon kun luet rivien välistä sellaista sisältöä jota siellä ei ollut.

Oletko useinkin tuollainen, että kuvittelet muiden ajatuksia? Mene hoitoon

Vierailija
32/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat autokauppiaille niitä kultakimpaleita, hädänalainen joutuu myymään autonsa pikkurahalla ja velkaa jää silti huimasti. Saman auton saa myytyä taas helposti roimalla voitolla.

Vierailija
33/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla tuli markkinoille ja kusetti tosi monia. 

Vierailija
34/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla tuli markkinoille ja kusetti tosi monia. 

Halusi lisää markkinaosuutta ja pudotti hintoja. Kusettamistako se sitten on?

Vierailija
35/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on se ansa mihin ei saa astua, että auton arvo putoaa nopeammin kuin maksat rahoitusta pois. Joko pidät auton ja jatkan osamaksuja tai myyt auton ja sinulle jää edelleen velkaa.

Vierailija
36/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli auto sitten sähköauto, hybridi tai polttis- kannattaa ostajan katsoa että auto on vähän käytetty eikä ihan uusi. Tekniiikka sellainen joka on arvostettu ja hyväksi havaittu. Kilometrejä maltillisesti, huollot tehty jne. 2-5 vuotta vanha vähän ajettu auto on suurimman hintapiikin leikannut jo pois eikä sen arvo alene merkittävästi lyhyessä ajassa ellei sillä ajeta ihan hirveästi.

Arvostetun ja tekniikaltaan suositun auton arvo ei yhtäkkiä tipahda, ellei niitä tule samanaikaisesti markkinoille esim käytettynä ulkomaan tuontina.

Kaikista autoista ollaan oltu velkaa eikä olla koskaan menetetty mitään rahaa. Aina on saatu vaihdossa enemmän kuin velkaa on ollut.

t. Se sähköautolla pari vuotta ajellut ja edelleen auton arvo järkevä

Vierailija
37/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat loppuun.

Vierailija
38/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä saisi hyviä ja opettavaisia tehtäviä peruskoulun matematiikan tunneille.

Vierailija
39/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näit on kuule paljon Suomessa. 60k€ tesla ostetaan kokonaan rahoituksella ja 2v kuluttua teslan arvo 35k€ mutta rahoitusta jäljellä 50k€. Ihan lehdissä kirjoitettu tällaisista tapauksista. 

Vierailija
40/52 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koit heti tämän kysymyksen henkilökohtaisena itseesi kohistuvana loukkauksena? Miten? 

Jos joku ostaa isolla loppuköntällä polttiksen, niin en minä ainakaan siitä ota henkilökohtaista ongelmaa vaikka polttiksella ajankin. Onko sulla useinkin taipumus projisoida itseesi muiden ihmisten ongelmat ja koet ne jotenkin henkilökohtaisesti. 

Kannattaisi hankkiutua hoitoon "

Miksi menisin hoitoon? En loukkaantunut vaan kerroin olevani TYYTYVÄINEN sähköautooni kaikin puolin.