Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nepsylapsen takki pitäis saada pesuun

Vierailija
07.12.2025 |

Menin syksyllä ostamaan ADHD Aspergeri lapseni harrastuksen tapahtumasta hänelle kevyttoppatakin, jossa on sen seuran logot ja sponsorit printattuna. Luilin tekeväni hyvät kaupat kun sen poistorekistä kympillä sai, jäi vain huomaamatta lappu, että printit virheellisiä eivätkä kestä pesua!

Nyt tää takki on vedetty pitkin tätä lumetonta kuratalvea sen mukaiseen kuntoon. Yksi lapseni kaverin äiti pesi pesi samanlaisen takin ja ne värit lähti luikenemaan käsinpesussakin. Lapseni kun näki kaverinsa takin pesun lopputuloksen niin siitä tuli eka nepsy-uhma, että hänen takkia ei sitten pestä!

Nyt olis sitten aika pestä meilläkin tämä. Pelkkä asian mainitseminen lapselle saa aikaan sellaisen epätoivoraivon hänellä, että meinaa planeetta suistua pois kiertoradalta. Mä tiedän, että mun pitäisi olla jämäkkä ja laittaa pyykkikone käyntiin, mutta miksi se on niin vaikeaa. Välttelen nepsy showta mikä tulee kun printtaukset katoaa pyykkikoneeseen. Tekis mieli mennä helpolla ja antaa kulkea läpeensä likaisessa takissa

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin. Jos se on tällä hetkellä käyttökelvoton, koska se on niin likainen ja pesun jälkeen käyttokelvoton, koska se on pesty, ainoa järkevä vaihtoehto on heittää se roskiin. Turha siihen on ensin vettä tuhlata. Näin ainakin itse assina toimisin. 

Vierailija
82/86 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää nepsyjutut on niin väsyttäviä...

Ne on. Valitettavasti se kulkee mukana koko elämän, vaikka olis kuinka kyllästynyt omaan tai läheisen neurologiseen erilaisuuteen. Kun jos aivot on johdotettu eri tavalla, ne ON johdotettu eri tavalla.

äärimmäisen haitallista ajattelua. 

samalla lailla nepsytkin voi oppia pärjäämään, siedättymään, kompensoimaan ja sopeutumaan.

Tarvii vaan enemmän sitä miten treeniä.

Ja lapsethan ei luontaisesti treenaa tunteiden säätelyä, impulssi kontrollia, tarkkaavaisuutta, sinnikkyyttä eikä muitakaan taitoja, vaan tarvitsevat siihen vanhemman tueksi. Samaa kasvatustustyötä ne neurotyypilistenkin lasten vanhemmat tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antamalla periksi vain tuet vinoon kasvamista ja vahvistat viallisia käyttäytymismalleja. 

Ja ostamalla itse alueen alkaenkin KYMPILLÄ takin jonka tiedät, ettei se kestä pesua. Sen lisäk sä annat sen pidettäväksi pihalla kurakeleillä.

Nepsylapsen kasvatuksessa ennakointi auttaa.

ja kyllä on itselläkin Nepsy lapsi, mut eipä ole moista pulmaa ollut. Vaateet ostataan mahdollisimman kestäviksi ja lempi vaateet on pistetty  tarvittaessa pesuun  ja poistoon pienestä pitäen tuli sitä huutoa tai ei .. 

Vierailija
84/86 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antamalla periksi vain tuet vinoon kasvamista ja vahvistat viallisia käyttäytymismalleja. 

Ja ostamalla itse alueen alkaenkin KYMPILLÄ takin jonka tiedät, ettei se kestä pesua. Sen lisäk sä annat sen pidettäväksi pihalla kurakeleillä.

Nepsylapsen kasvatuksessa ennakointi auttaa.

ja kyllä on itselläkin Nepsy lapsi, mut eipä ole moista pulmaa ollut. Vaateet ostataan mahdollisimman kestäviksi ja lempi vaateet on pistetty  tarvittaessa pesuun  ja poistoon pienestä pitäen tuli sitä huutoa tai ei .. 

No eipä ollut kristallipalloa ku takin ostin sillä ajatuksella, että ei se käyttämättä jää. Takkeja on siis useampi samasta erästä muillakin lapsilla. Homma eskaloitui siitä ku lapseni kavereina on siellä yhdet kaksoset ja niiden äiti käytti nämä takit pyykissä....

Vierailija
85/86 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, nyt se pyykinpesukone käyntiin. 

Vierailija
86/86 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse riehuneeni ja murjottaneeni varmaan pari viikkoa, kun ihana heppaprintti lähti paidasta irti. Pääsin siitä yli, sinunkin lapsesi pääsee viimeistään viikkojen päästä. Anna lapsen pettyä, älä suojele normaalilta elämältä. Kaikki lapset suuttuvat ja hilluvat joskus, kaikki mitä lapsesi tekee ei ole kirjosta johtuvaa. Likainen takki on pakko pestä. Lapsi kestää kyllä. Vai mitä ajattelet että hänelle konkreettisesti tapahtuisi?

Juuri näin. Lasten pyykit pestään, kesti printit tai ei. Siitä selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan