Olli Halonen on oikeassa. Kaikilla on samat mahdollisuudet pärjätä
Vaikka olisit työttömän yksinhuoltajan lapsi, on hänellä tasan samat mahdollisuudet kuin Westendiin syntyneellä miljonäärin lapsella.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka olisit...on hänellä" Siis jos olen työttömän yksinhuoltajan lapsi niin hänellä on samat mahdollisuudet kuin miljonäärin lapsella. Kenellä hänellä? Mun äidillä? Sulla ei olisi kovin suuria mahdollisuuksia äidinkielen opettajaksi.
sulle ei käy hyvin ..vielä jumala laittaa sut maahan. mokoma beeserwisser- sä oot nolo. mee pos.
Jo taaperona tulee eroja: Rikas taapero syö kalaa ja pähkinöitä ja rahaa tulee. Rikas lapsi tottuu vanhempien ammattisanastoon ja solahtaa paremmin akateemiseen maailmaan. Rikas lapsi saa lapsilisät sijoitustilille. Köyhän lapsen aivot eivät saa hyvää ravintoa, ei saa kotoaan samaa käsitemaailmaa ja syö lapsilisänsä puurona.
Kaikilla ei oo hyviä geenejä joten ei ole tasavertaista. Joku lukee dippainssiksi silmät kiinni ja toisella peruskoulun käytikin voi olla työn ja tuskan takana oppimisvaikeuksien kanssa.
Sukulaiset pois valtion työpaikoilta. Jokainen etsii itse työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei töihin lapsia, sisaria eikä serkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei töihin lapsia, sisaria eikä serkkuja.
Sukulaiset pitää nyt irtisanoa työpaikoilta, missä palkka maksetaan verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa tuo kälylleni, joka on 53-vuotias ja 8-vuotiaan tasolla.
Toisaalta hän voi elää laadukkaampaa ja mielekkäämpää elämää kuin mielenterveys- ja huumeriippuvuusongelmista kärsivä miljonäärin lapsi. Aivan kaikkea ei saa edes rahalla.
No niin. Kohta on työpaikoilla kahvitauko ja voidaan puhua siitä kuinka valtion työpaikoilla ja kaupungin yksiköissä pitää sukulaiset irtisanoa. Jokainen hommaa itse työpaikkansa, se on kuulemma helppoa.
Minäkin olen maailman huippu rallissa ja rata-autoilussa. Lisäksi golf ja tennis ovat luoneet varallisuuden, johon kaikilla on mahdollisuus. Jalkapallossa en ole päässyt näyttämään kykyjäni, kun yksinhuoltajaäidilläni ei ollut varaa ostaa minulle palloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samat mahdollisuudet on. Pudotetaan molemmat keskelle erämaata ja katsotaan miten pärjäävät. Vain jos olosuhteet ovat samat, mahdollisuudet ovat samat.
Molemmilla on samat mahdollisuudet kouluttautua Suomessa vaikka lääkäriksi yli sadan tonnin vuosiliksalla. Jos väittää jotain muuta, puhuu paskaa. Ok, toinen joutui ottamaan opintolainaa, mutta valmistumisen jälkeen ne opintolainat on kuitattu puolessa vuodessa. Lopulta menestyminen on kiinni omasta ahkeruudesta ja siitä, että pää toimii.
Mistähän näitä Mooseksen seuraajia ilmestyy? Jos toinen syntyy Westendiin ja toinen vaikka maaseudulle potunkasvattajaperheeseen tahi kahden lehmän pienviljelijälle niin, todetaampa nyt kaikki et olet sää aika lapsellinen ja naivi elämästä.
Ei pidä väheksyä perämetsäläisten verkostoja. Täällä perämetsissä kaikki tuntevat kaikki, ja niillä verkostoilla työllistyvät nuoretkin suhteellisen helposti.
Toki täällä on vähemmän niitä, jotka tuntevat presidentin tai ulkopoliittisen instituutin johtajan henkilökohtaisesti. Mutta näillä perämetsäsuhteillakin työllistyy kuitenkin ihan säällisen elämän tarjoaviin työpaikkoihin.