Halpoja ja helppoja mikroruokia opiskelijalle?
Muutin halpaan opiskelijayksiöön, jonka yhteiskeittiö liesineen ja uuneineen on jatkuvasti ulkomaalaisten opiskelijoiden miehittämä. Nyt on siis pakko pärjätä pelkällä mikrolla. Multa ei tunnu onnistuvan oikein minkään aiemmin tekemäni ruuan siirtäminen mikroon, joten mitä halpoja ja helppoja mikroruokia suosittelette?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mikro ruoka ei tule halvaksi. Tehkää nyt joku sopimus, että kaikki pääsee vuorollaan keittiöön. Jos ei onnistu, varaisin sitten suihkun koko päiväksi ja laitan oven lukkoon. Jos mä en pääse keittiöön kokkaa, ei muutkaan pääse sit pesulle. Tai osta irtoliesi keittiöön, käytä sitä. Tulee silti halvemmaksi kun jatkuvat mikro ruuat.
Asun sellaisessa yksiössä, jossa kaikilla on oma vessa ja suihku mutta joka kerroksessa on yhteinen keittiö. Ja ulkomaalaiset opiskelijat pitää sitä olohuoneenaan, jossa vietetään aikaa isolla porukalla samalla kun jotkut kokkaa vuorollaan. Meininki on siinä mielessä reilu että jokainen joutuu jonottamaan, mutta mulla ei ole aikaa jonottaa tuntitolkulla - etenkin kun joutuisin hengaamaan koko jonotusajan meluisassa yhteiskeittiössä, jossa en pysty keskittymään opiskeluun.
Ripottele suolaa kurkun päälle ja laita mikroaaltouuniin 4min.
Osta sellainen Air fryer laite jota saa halvimmillaan 25 eurolla..sillä voi laittaa monen laista ruokaa...oikeaa ruokaa ei mikro lämmittämistä
tunnet kuinka elämänilo haihtuu kokatessa
Osta ennemmin AirFryer, noin viisilitrainen on hyvä. Se on itse asiassa pieni kiertoilmauuni ja tuo viisilitrainen siksi, että siihen mahtuu vähän isompi uuniastia. Itse teen esim. kahden hengen makaronilaatikon noin 15 cm kanttiinsa olevassa Pyrex-vuoassa.
tunnet kuinka elämänilo haihtuu kokatessa
K-supermarketissa on 2 pkt/ 4e erilaisia eineksiä.
Osta oma liesi. Hiukan ehkä outo systeemi, mutta voisit tehdä ruokaa. Mikroruuan hinnalla käyt syömässä opiskelijaruokaa illallakin.
Vierailija kirjoitti:
K-supermarketissa on 2 pkt/ 4e erilaisia eineksiä.
Lisään on pirkka.
Miksi kaikki väittää mikroruokaa kalliiksi? Niihin ei todellakaan tarvita mitään kalliita raaka-aineita vaan linssikeitto, soijarouhemakaronimössö ja monet muut opiskelijabudjettiin sopivat ruuat onnistuu mikrossa oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki väittää mikroruokaa kalliiksi? Niihin ei todellakaan tarvita mitään kalliita raaka-aineita vaan linssikeitto, soijarouhemakaronimössö ja monet muut opiskelijabudjettiin sopivat ruuat onnistuu mikrossa oikein hyvin.
Nimenomaan noita kahta hirvitysruokaa kannattaa välttää, kun parempiakin löytää. Pirkan ja Atrian Hyvä Arki -mikroruoat ovat ihan hyviä perusruokia ja taitavat olla edullisempiakin kuin nuo hirvitykset mikroruokina tai itse tehtyinäkään,
Mikro ruoka ei tule halvaksi. Tehkää nyt joku sopimus, että kaikki pääsee vuorollaan keittiöön. Jos ei onnistu, varaisin sitten suihkun koko päiväksi ja laitan oven lukkoon. Jos mä en pääse keittiöön kokkaa, ei muutkaan pääse sit pesulle. Tai osta irtoliesi keittiöön, käytä sitä. Tulee silti halvemmaksi kun jatkuvat mikro ruuat.