Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mummomaista teet?

Vierailija
06.12.2025 |

Käyn kaupassa sunnuntaina klo 08

Käytän kuomia

Menen aikaisin nukkumaan, herään aikaisin

Entä te?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Kuomia. Leivon. 

Vierailija
2/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noista asioista tekee mummomaisia? Siis alle mummo ikäiset ei käy kaupassa sunnuntaisin klo.8? Mummot vaan menee nukkumaan ajoissa ja herää ajoissa? En nyt oikein ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan kaupassa klo 08. En käytä kuomia. En mene koskaan aikaisin nukkumaan paitsi jos kuumetta tai valvonut edellisen yön.

Oman mummon kanssa yhteistä taitaa olla että päähineitä tulee käytettyä, mummolla oli usein huivi, minulla on usein pipo. Ja molemmat tykkää viherkasveista.

Olen 50+ ja huvitti kun nuori lääkäri sanoi kerran, että sinun syöminen varmaankin keskittyy keskipäivään kun olet tuossa iässä. ettet syö enää liian myöhään. Täh? En kertonut hänen olevan erittäin väärässä. Mummotkin muuttuu kun sukupolvet vaihtuu. 

Vierailija
4/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan kaupassa klo 08. En käytä kuomia. En mene koskaan aikaisin nukkumaan paitsi jos kuumetta tai valvonut edellisen yön.

Oman mummon kanssa yhteistä taitaa olla että päähineitä tulee käytettyä, mummolla oli usein huivi, minulla on usein pipo. Ja molemmat tykkää viherkasveista.

Olen 50+ ja huvitti kun nuori lääkäri sanoi kerran, että sinun syöminen varmaankin keskittyy keskipäivään kun olet tuossa iässä. ettet syö enää liian myöhään. Täh? En kertonut hänen olevan erittäin väärässä. Mummotkin muuttuu kun sukupolvet vaihtuu. 

Whaat?? Noloa mikä lääkäri 🤦

Vierailija
5/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaan munaa 

Vierailija
6/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vanhassa mökissä ilman mukavuuksia, ja pärjään oikein hyvin.

Vierailija
7/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kumia ja kuomia yhtäaikaa

Vierailija
8/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan klo 19-21.

Vierailija
9/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummomaista minussa ei taida olla muu kuin ikä.

Tai enhän minä tiedä, mikä on nykynuorten mielestä mummomaista. Ehkä se, että kirjoittelen vauvapalstalle, on mummomaista. Tai se, että nukun yöni lasteni isän vieressä. käyn joka ilta saunassa ja käytän kylpytakkia (tämä varmaan on aika "mummoo"!) Onko korkokengät nykyisin mummomaiset? Eikö nuoriso käytä vain paljasjalkakenkiä?

nainen viisikymmentäkuusi vuotta.

Vierailija
10/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon leivon ja menen nukkumaan aikaiseen sekä herään aikaiseen. 

Vierailija
11/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whaat?? Noloa mikä lääkäri 🤦

Ihan yleislääkäri taisi olla.

Vierailija
12/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sanaristikoita

Vierailija
13/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tylsältä? Käytän villaa ja kaikkea lämmintä ulkona. Sisälläkin. Vielä pitää hankkia lisää.

Vierailija
14/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaikka mitä mummomaista! Kerään marjoja, pakastan ja mehustan. Neulon ja parsin. Lämmitän leivinuunia ja sitten laitan sinne ruokaa ja leivonnaisia kypsymään. Lenkkeilen soratiellä. Lypsän lehmiä. Onhan näitä, mummomainen lifestyle on ihan ok! 

Vierailija
15/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon kaljaa

Vierailija
16/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin poimin marjoja, ja pakastan ja keitän niitä mehuksi. Lisäksi kudon villasukkia, villapaitoja, leikkaan kuteita ja teen niistä mattoja. Käyn sienestämässä ja leivon. Ja kovin: kuuntelen Kansanradiota sunnuntaisin!!! 

Vierailija
17/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinun kiikkustuolissa. Perin vanhan kiikkustuolin mummilta ja papalta ja tykkään istua ja kiikkua siinä samalla kun katson telkkaria tai luen kirjaa.

Vierailija
18/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeloin

Vierailija
19/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään mummomaista

Vierailija
20/22 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitää neulomista ja virkkaamista mummomaisena vaikka sitä tekee kaiken ikäiset, jopa teini-ikäiset pojatkin nykyään. 

Mä olen 46v eli mummoiässä, mutta lapsenlapsia ei ole eikä varmaan tule. Ainoa lapsi sanoo ettei halua lapsia ja mun "lapsenlapset" on kaksi kissaa. Mä neulon ja virkkaan, mutta toisaalta saatan vetää nahkarotsin päälle ja lähteä rockfestareille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi