Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä on todellisuus pitkäaikaistyöttömällä

Vierailija
06.12.2025 |

Ongelma on siinä, että yhteiskunta yrittää asettaa minua avunsaajan moodiin.

Minulla on hienoimmat ja parhaimmat koulutukset ja työkokemukset. En vaan saa töitä.

Vasta viime viikolla kävin juttelemassa kuntatyökkärin johtajan kanssa. Minut oli siirrelty hänelle, koska ei ole mahdollista, etten minä työllisty.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Sellaista se on viranomaisten touhu :)

Vierailija
22/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi yrittävät keksiä syitä siirtää työnhakija sosiaalitapaukseksi, vaikka ainut ongelma olisi puuttuvantyöpaikka.  Syrjääntyneisyys ei synny puuttuvasta työpaikasta.

Nykyongelma työkkäreille on se, että vanhat säännöt eivät enää päde. Pitkäaikaistyöttömät ovatkin yllättäen korkeasti koulutettuja ja asuvat velattomissa omakotitaloissa. Heillä on kaikki tarvittava osaaminen ja koulutus avoimiin työpaikkoihin, mutta eivät vaan saa niitä.

Millä pistät sosiaalitapauksia pitkäaikaistyöttömän omistusasunnosta, jolla ei ole penniäkään velkaa, ei maksuhäiriötä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni ovat työvoimaviranomaiset kysyneet, että miten voivat auttaa. Olen esittänyt toiveen päästä eläkkeelle, että tämä pelleily voidaan lopettaa kun kaikki tietävät, että en työllisty koskaan. Oikeasti on siis monta syytä, miksi kuuluisin eläkkeelle. Jotain ympäripyöreää on vastattu ja että en pääse eläkkeelle. Näin ollen ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa työttömänä työnhakijana oloa. Koko tämän vuoden olen muuten olen saanut olla noilta rauhassa. 

Nekö sut vois eläkkeelle päästää? Melkosia ovat. 

Muotoilin ehkä sitten vähän väärin. Voisivat varmasti tehdä jotakin auttaakseen siinä, että pääsisin eläkkeelle, auttaa selvittämään asiaa ja auttaa ja tukea siinä, mitä tuo käytännössä vaatii siis tuossa prosessissa. Tajuan toki, että eivät siitä päätä, vaan sen tekee muut tahot. Automaattinen toteaminen heti, että en pääse eläkkeelle ilman mitään muuta kuin puheeni ei tuota tukemista ja auttamista ole. Olen siis ollut työttömän työnhakijana käytännössä vuodesta 2012. Jossakin vaiheessa työnhaku taisi hetkeksi katketa kun ajattelin hetkellisesti lopettaa koko homman kun oikeutta työmarkkinatukeen ei ollut. Juha Sipilän aktiivimallin ollessa voimassa taas suoritin omaehtoisia opintoja työmarkkinatuella. Tuolloin oli toisenlaiset ajat ja erilaiset ehdot työttömillä.

Vierailija
24/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen nyt oikein ymmärtänyt niin jään ensi vuonna kokonaan ilman mitään tukia. Elämäni on jo nykyään todella vaikeaa ja kamalaa. En jaksa enää välittää oikein mistään.

Vierailija
25/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen nyt oikein ymmärtänyt niin jään ensi vuonna kokonaan ilman mitään tukia. Elämäni on jo nykyään todella vaikeaa ja kamalaa. En jaksa enää välittää oikein mistään.

Kovasti näin halutaan nyt tehdä....

Kunnat hukkuu työttömyys kuluihin kun hallitus on ulkoistanut työttömien maksut kunnille ja nyt haluttaisiin taas leikata korvauksia lisää

Vierailija
26/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ylikouluttautunut keräämään marjoja ja sieniä syksyllä metsästä ja myymään niitä? Verotonta tuloa. Miksei kukaan koskaan ehdota poimintaa?

Kaikki idiootit tuota kyllä aina ehdottavat. 

Vierailija
27/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? 

Vierailija
28/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen hienoimpia ja parhaimpia koulutuksia aapeella nyt muka on?

Kaikkihan ne näyttäytyvät samanarvoisina, jos ei työtä saa.

Heitä ylemmyydentunto pois ja täsmäkouluttaudu uudelleen.

Vierailija
29/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole missään työpaikkoja.

Jep! Jos Suomessa oli "avoimia" työpaikkoja helmikuussa 18 000, tarkoittaa se käytännössä nollaa. Syy: esim. avoimet virat on aina ilmoitettava, koska säännöt sanoo niin, eli lääkärit ym. hoitohenkilökunta, sitten on päällekkäiset ilmoitukset, eli työnantaja ilmoittaa itse sekä niin kuin täällä niin kolme henkilöstöhallinto yhtiötä. Näin kuudesta työpaikasta tuli systeemiin 24. Sen lisäksi on noita haamu paikkoja. Henkilöstö hallita yhtiöt ilmoittelee paikkoja vaikka niitä ei ole olemassakaan, olen itsekkin käynyt "haastattelussa" joka oli päivän selvä valhe...tuo kun on ilmainen markkinointi kanava heille!

Vierailija
30/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnat hukkuu työttömyys kuluihin kun hallitus on ulkoistanut työttömien maksut kunnille ja nyt haluttaisiin taas leikata korvauksia lisää

Tietenkin tämä lisäkulu on suunnitelmallista. Halutaan ajaa kunnat konkurssiin ja yhdistää ne. Eihän oikeasti ole edes mahdollista löytää kunnan sisältä töitä ihmisille, jotka ovat ennenkin käyneet kunnan ulkopuolella töissä.

Vierailija
31/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole missään työpaikkoja.

Jep! Jos Suomessa oli "avoimia" työpaikkoja helmikuussa 18 000, tarkoittaa se käytännössä nollaa. Syy: esim. avoimet virat on aina ilmoitettava, koska säännöt sanoo niin, eli lääkärit ym. hoitohenkilökunta, sitten on päällekkäiset ilmoitukset, eli työnantaja ilmoittaa itse sekä niin kuin täällä niin kolme henkilöstöhallinto yhtiötä. Näin kuudesta työpaikasta tuli systeemiin 24. Sen lisäksi on noita haamu paikkoja. Henkilöstö hallita yhtiöt ilmoittelee paikkoja vaikka niitä ei ole olemassakaan, olen itsekkin käynyt "haastattelussa" joka oli päivän selvä valhe...tuo kun on ilmainen markkinointi kanava heille!

Ja näistä 18 000 paikasta suurin osa on koulutusta vaativaa työtä mitä ei voi kuka vain hakea. Yksi osa pelkkää puhelinmyyntiä ja kolmas sitten näitä liirunlaarun vuokratyöpaikkoja, joissa ei tiedä onko vuoroja ensi viikolle vai ei.

Vierailija
32/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sam täällä, mutta kuinka se auttaa minua saamaan työpaikan? Ihan vittuillakseni aion kuitenkin roikkua työkkärin listoilla ja saavat tuhlata minuun 45 min kolmen kuukauden välein.

Vierailija
33/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ylikouluttautunut keräämään marjoja ja sieniä syksyllä metsästä ja myymään niitä? Verotonta tuloa. Miksei kukaan koskaan ehdota poimintaa?

Mitäs sitten tehdään se muu aika? Olisiko sulla oikeaa ratkaisua tähän ongelmaa vai oletko mieluummin osa ongelmaa?

Vierailija
34/34 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hienoimpia ja parhaimpia koulutuksia aapeella nyt muka on?

Kaikkihan ne näyttäytyvät samanarvoisina, jos ei työtä saa.

Heitä ylemmyydentunto pois ja täsmäkouluttaudu uudelleen.

Oletko sekaisin? Nyt jo on täsmäkoulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän