paljonko paino noussut rv 23-24?
Heis veis!
Ihan vaan kiinnostaa paljonko teillä muilla on oma paino noussut viikoille 23-24 mennessä. Mulla on jo 7kg ja tuntuu jotenkin hurjalta, kun vielä kuitenkin on yli 3kk odotusta jäljellä. Edellisraskaudessa kiloja tuli yhteensä 10 eli ihan sopivasti. En kylläkään yhtään muista miten niitä kiloja tuli viimeiset 3kk, eikä neuvolassa pahemmin punnita, jos ei ole syytä.
Nouseeko yleensä paino vielä hurjasti lopussa?
Monic rv24+2
Kommentit (7)
Lähes siis 10 kiloa. Ja edellisessä raskaudessakin tuli kiloja yhteensä noin 18 ja kaikki kyllä lähti imettäessä ja vähän päällekin. Lopussa oli varmaan vähintään pari kiloa turvotusta, tosin vauvakin kasvatti lopussa paljon massaa. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino on ollut normaali, joten missään vaiheessa painon noususta ei ole kukaan huomautellut. Paisti tietenkin lopussa terkka alkoi edellisessä raskaudessa katsomaan turvotuksia.
Itse olen vähän taas aina järkyttynyt painon noususta. Lähes kaikki kuitenkin aina toteavat, että on vain hyvä, että paino nousee. Huolestuttavampaa minun kohdallani olisi, jos paino ei nousisi.
Älä huoli!
on minulla noin 7-8 kg, mutta minulla taas olikin lähtöpaino varsin hurja, eli minun tilanteessani taas tämä suunta on oikea. Se, millainen painonnousu on paljon tai vähän, riippuu niin paljon lähtöpainosta. Minusta tuo + 7 kg ei noilla viikoilla kuulosta hurjalta, eikös suhtkoht normaalipainoisilla koko raskauden aikainen painonnousu keskimäärin ole sellaista 12-13 kg? Ja toki voi joillakin nousta enemmän (tai vähemmän), eikä silti ole vielä mitenkään hälyttävää.
Äsh, kun ei täällä pääse muokkaamaan viestiään jälkeenpäin, niin pitää kirjoittaa uusi... Eli minulla on nyt rv 27, mutta tässä tilanteessa olen ollut jo useamman viikon, tähän painoon on nyt pysähtynyt toistaiseksi.
esikoisesta tulii yhteensä 10kg ja nyt ehkä sit vois tulla pari kg vähempi???.olen normmalivartaloinen bmi 21.
ehkä jopa enemmän.. nyt rv 34 ja noussut jo n.18kg. eli ihan kiitettävästi. mutta siitä ne taasen tippuu. kaks raskautta takana ja painoa tulee aina kovasti, onneksi myös lähtee helposti..
Lähtöpainon bm oli 20 ja paino lähti nousemaan vasta siinä rv 16 jälkeen. Tällä hetkellä koen, että kaikki tullu paino on mahassa!
Olen syönyt koko raskauden ajan ihan normaalisti, eli välillä tosi paljon ja välillä vähemmän ja aikaisemmista periaatepäätöksistä huolimatta en ole muuttanut ruokailutottumuksiani mitenkään erityisen terveellisiksi!
Saas nähdä kuinka painon käy...alkaakohan nousemaan pikkuhiljaa vähän kovemmin. Viime neuvolakäynnillä laski viikoittaiseks nousuks 250g.
-Nea
painoa on tullut +/- 0 . Olen runsaasti yliainoinen joten hyvä vaan ettei ole vielä paino lähtenyt nousuun, alkuun se laski muutaman kilon. Ehtiihän tässä vielä tulla...