Kiinteistöjen energiaremontit aikaistettava rakennusalan kriisin vuoksi
Nyt on alettu ehdottamaan kiinteistöjen energiaremontteja ja pakkoremontteja joilla elvytetään rakennusteollisuuden alamäki..
EUn suunnittelemat pakkoremontit toisivat rakennusteollisuudelle 20 miljardin elvytyspiikin kun asunnot ja kiinteistöihin tehtäisiin EUn vaatimat energiaremontit..
Suunnitelma oli vuoteen 2030 mennessä mutta nyt on ehdotettu jos sitä energia pakkoremontteja aikaistetaan 5 vuodella
Kommentit (29)
Mä ehdotan että jokainen omistusasuja pakotetaan rakentamaan ylimääräinen huone. Jokainen vuokralla, asossa tms asuva pakotetaan vuokraamaan huoneisto jossa yksi ylimääräinen huone.
Näihin huoneisiin majoitetaan asunnottomat.
Jokainen pakotetaan jättämään ruuastaan 10% sivuun, näin poistetaan nälänhätä.
Jokaisen työpäivää lyhennetään 20%, poistuu työttömyys.
Jokaisen seksiä harrastavan seksikerroista varataan 25% seksiä saamattomille, poistuu inceliys.
Ratkaisun avaimet on käsissämme, jos vain on tahtoa!
Mie oon jo tehny, ei tarvetta enää. Nykyään plusenergiatalo. Tuotan enemmän kuin kulutan.
Mitenköhän tuossa määritellään ketä se koskee millä perustein. Eikai nyt kaikkia okt taloja voi pakottaa remontoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tuossa määritellään ketä se koskee millä perustein. Eikai nyt kaikkia okt taloja voi pakottaa remontoimaan.
Eiköhän ne jonku lisäveron siihen keksi.
Voi voi kun lainaraha on niin kallista että taloyhtiöt ei teetä remontteja nyt.
Petterin hallitus lopettaa energiaremontteihin myönnettävät Ara- avustukset.
Taloihin voisi antaa puolet tukea ilmalämpöpumppujen ostoon ja asennukseen. Kaikki hyötyisi.
Ei vaan nyt pitäisi kaikkien tajuta, että nuo energiaremontit on osa huijausta.
Uskotteko te kaiken mitä ne keksii ja tottelette ihan kaikkea mitä teille keksitään väittää?
Markkinan pitää antaa itse korjata itsensä.
Kysyntä ja tarjota, you know.
Petterin hallitus lakkauttaa tuen siirtymisestä öljylämityksestä muihin lämmitystapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisillä ole rahaa maksaa remontteja.
Fakta. Suomalaisten asuntovarallisuus sulaa silmissä. Kaikilla osakkailla ei ole varaa edes välttämättömiin taloyhtiön remontteihin, joten kiristetään toki liekaa!
Vanha asuntokannan muuttaminen energiatehokkaaksi nostaa huoneistojen vastikkeet pilviin, ts. huoneistoista tulee käytännössä arvottomia. Suomalaisten vähäinen varallisuus on kiinni asunnoissa, ja jos vanha asuntokanta pakotetaan energiatehokkaaksi, niin siinä menee suomalaisten viimeinenkin varallisuus. Tosin eipä sitä nettovarallisuutta nytkään ole kuin keskimäärin 84 000 euroa per capita.
Ukko40 kirjoitti:
Mä ehdotan että jokainen omistusasuja pakotetaan rakentamaan ylimääräinen huone. Jokainen vuokralla, asossa tms asuva pakotetaan vuokraamaan huoneisto jossa yksi ylimääräinen huone.
Näihin huoneisiin majoitetaan asunnottomat.
Jokainen pakotetaan jättämään ruuastaan 10% sivuun, näin poistetaan nälänhätä.
Jokaisen työpäivää lyhennetään 20%, poistuu työttömyys.
Jokaisen seksiä harrastavan seksikerroista varataan 25% seksiä saamattomille, poistuu inceliys.
Ratkaisun avaimet on käsissämme, jos vain on tahtoa!
No siis kohta varmasti vielä tulee ainakin tuo, jossa ylimääräisen tilan kodissaan joutuu antamaan jollekin/joillekin, jotka määrätään asumaan sun luokse. Ei kantsi siis asua liian väljästi...
Minulle passaa vallan mainiosti että vaikka koko talo remontoitaisiin jos valtio maksaa, minulla ei ole varaa. Viime hallitus maksoi italialaisten talorempat joten nyt olisi reilua maksaa suomalaisten talorempat.
Vierailija kirjoitti:
Petterin hallitus lakkauttaa tuen siirtymisestä öljylämityksestä muihin lämmitystapoihin.
Oli kuulemma VM papereissa tälläinen esitys..suomalaisilta lopetetaan kaikki energia tuet remontteihin ja Italiassa remontoidaan ilmaiseksi.
Tulonsiirrot lisääntyy etelä Eurooppaan sitä mukaan kun suomessa tuet leikataan
Nollatoleranssi sosialismille. Ei kuulu niin pätkän vertaa valtiolle tämä.
Tämä on mainio idea ..veikkaan että joku demari on ehdottanut tälläistä