Miksi täysin random miehet käyttävät minua terapeuttinaan
Esimerkiksi yksityislääkäri, jolla käyn satunnaisesti uusimassa reseptini, kertoo, miten hänen kotinsa on sekainen, täti moitti häntä naimattomuudesta nuorena, suuresta lääkärifirmasta, jossa hän työskentelee löytyisi rikollista toimintaa, josta hän voisi halutessaan ilmoittaa medialle, jne.
Nuorempi työkaverimies kertoo äidin väsymyksestä hänen lapsuudessaan, vanhempien erosta, isän alkoholismista ja muista naisista. Vaikeudesta löytää kumppani, syistä, joihin edelliset suhteet kariutuivat, jne.
Tuntematon mies lähestyy somessa ja haluaa keskustella parisuhteensa tilasta, Jumalasta ja alkoholismista.
Olen alkanut pohtia, onko tällaiset avautumiset normaaleja ja mitä niillä haetaan?
Kommentit (76)
Olet rajaton ja sinua on helppo käyttää. Siksi avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä rajattomuus minusta näkyy, esimerkiksi lääkärin vastaanotolla - kerron asiani lyhyesti, saan reseptin ja laskun. Sen jälkeen lääkäri alkaa tilittää elämäänsä.
ap
Huomaa apn tarkat yksityiskohdat: Yksityislääkäri! Hah
Vierailija kirjoitti:
Huomaa apn tarkat yksityiskohdat: Yksityislääkäri! Hah
No mainitsin siksi, että käynti maksaa 120€/ 20min. Minä maksan tuosta. Terveyskeskuksessa olet eri ihan eri roolissa.
ap
Ne miehet ovat vähän "pölhöjä". Avautuvat siis varmaan ihan huomaamattaan, kun siltä vaan tuntuu. Miehet saatavat elää vähän enemmän vaistojensa varassa kuin naiset.
Olen autistinainen ja niinhän sitä väitetään, että minulla olisi noin keskivertomiehen aivot. No siitä en tiedä, mutta tähän avautumiseen voin samaistua. Normaalisti en juuri asioistani huutele, mutta sitten joskus saatan täysin huomaamattomasti avautua liikaakin, jos sellainen tunne jonkun kanssa tulee. Myöhemmin hävettää. Nyt olen yrittänyt kontrolloida juttujani paremmin, kun tiedostan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä rajattomuus minusta näkyy, esimerkiksi lääkärin vastaanotolla - kerron asiani lyhyesti, saan reseptin ja laskun. Sen jälkeen lääkäri alkaa tilittää elämäänsä.ap
Lääkärit saattavat olla väsyneitä. Mullekin on lääkäri joskus avautunut, että vihaa työtään ja toinen sanoi, ettei ole nukkunut viikkoon. Siinä tulee jo sellainen olo, että tekee mieli tunkea se saikkutodistus lääkärin käteen ja sanoa, että käytä sinä tämä.
Tuttua.
Rakkaussuhteet muuttavat helposti muotoaan.
Olen turvallinen, rehellinen, rinnallakulkija. Eroottinen lataus hiipuu mieheltä. Olen niin rehellisen auki ja tosissani.
Suhteet ovat olleet 8 vuotta, 6 vuotta ja 8 vuotta.
Kristillinen elämänkatsomus ja arvot. Närästää js pakottaa kantaaottamaan lopulta ĺtoista osapuolta - piilosta tultava. Uskallus tai halu ei riitä. Elämänkatsomuksen erilaisuus erottaa, ellei rakkautta ole. Se tulee lopulta esiin.
Pelkkää huttua oli tämä viimeinenkin yritys.
Jos tukahduttaa tunteensa pitkään, niin kyllä se joskus purkautuu. Yleensä sitten väärälle henkilölle, työkaverille, asiakkaalle yms. Kaikilla ei välttämättä ole elämässään ketään sellaista, jolle voisi puhua ihan oikeasti miltä tuntuu. Monen mielestä hieman vieraammalle on myös helpompi avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä rajattomuus minusta näkyy, esimerkiksi lääkärin vastaanotolla - kerron asiani lyhyesti, saan reseptin ja laskun. Sen jälkeen lääkäri alkaa tilittää elämäänsä.ap
En tiedä, kannattaa alkaa tutkiskella tilannetta. Minä toimin samoin eikä ole tuollaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tukahduttaa tunteensa pitkään, niin kyllä se joskus purkautuu. Yleensä sitten väärälle henkilölle, työkaverille, asiakkaalle yms. Kaikilla ei välttämättä ole elämässään ketään sellaista, jolle voisi puhua ihan oikeasti miltä tuntuu. Monen mielestä hieman vieraammalle on myös helpompi avautua.
No tuo nuorempi työkaverimies on myös kehunut minua hyvin äidilliseksi, haluaa usein, että autan häntä töissä. Kun olemme kahdestaan, hän on vapautuneempi, katsoo silmiin ja hymyilee paljon. Heti jos paikalla on myös joku muu henkilö, hän ei noteeraa minua lainkaan, muuttuu sulkeutuneeksi, kuin täysin eri ihmiseksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kannattaa alkaa tutkiskella tilannetta. Minä toimin samoin eikä ole tuollaista ongelmaa.
Niin - ehkä olen karismaattinen ja vähän flirtti tajuamatta sitä itse.
ap
Varmasti näin. Lisäksi tuo työkaverimies jotenkin pelkää minua ja haluaa tehdä asioita mielikseni, erityisesti silloin kun olen surullinen tai vihainen. Tällöin hän tekee myös pyytämättä asioita puolestani, ts. hoitaa mukisematta minunkin työni. Lisäksi hän on sanonut minua hyvin äidilliseksi.
ap