Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko sosiaalityöntekijät oikeasti maistereita?

Vierailija
06.12.2025 |

Miksi ihmeessä?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterihan minä. Se on kelpoisuusvaatimus sosiaalityöntekijän virkaan. Maisteriksi valmistuu, kun suorittaa valtiotieteiden tai yhteiskuntatieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon. Vastasinko kysymykseesi "miksi"? 

No et oikeastaan. Vastasit että se on kelpoisuusvaatimus ja luettelit maisterintutkintoon vaadittavan koulutuksia. t. toinen maisteri

Vierailija
42/63 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höpötieteiden maistereita. Ei mikään oikea koulutus.

Trollit ovat muuttuneet. Ennen heidän mielestään valtio- ja yhteiskuntatieteiden tutkinnot kuulostivat hienoilta, kun niissä on sana valtio tai yhteiskunta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ollakin?

Vierailija
44/63 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silti he joko aina esittää asikkaille tyhmempää kuin ovat tai ovat oikeasti todella tyhmiä. johtuuko tämä siitä maisteri tutkinnosta?

En tiedä, mutta mistä sinun kirjoitusvirheet johtuvat?

Vierailija
45/63 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterihan minä. Se on kelpoisuusvaatimus sosiaalityöntekijän virkaan. Maisteriksi valmistuu, kun suorittaa valtiotieteiden tai yhteiskuntatieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon. Vastasinko kysymykseesi "miksi"? 

Et vastannut. Vastasit kysymykseen "miten". 

t. pelkän peruskoulun käynyt

Vierailija
46/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sossusta. Osa heistä on sosinomeja eli AMK-tutkinnon suorittaneita. 

Sosiaalityöntekijä on aina maisteri. Sosionomi voi olla sosiaaliohjaaja. 

Väärin. Sosiaatyöntekijänä voi toimia myös sosionomi, jos toimi ei ole vakituinen. Tiedän ihan omasta kokemuksesta. 

Laki muuttui jo yli 10 vuotta sitten.  Sosionomi ei boi toimia sosiaalityöntekijänä.

Vierailija
47/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla jopa uimamaistereita.

Vierailija
48/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Heillä on vastuullinen työ. Tekevät ihmiselämää muuttavia päätöksiä. Ei ihan kenen tahansa hommaa, vaan täytyy olla osaamista ja ymmärrystä yhteiskunnasta, lainsäädännöstä, Ihmisistä, palvelujärjestelmistä... 

Ei niille taideta juuri lainsäädäntöä opettaa?

Vierailija
49/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jos missä ammatissa soisi olevan mahdollisimman pitkälle koulutettu. Tekevät päätöksiä ihmisten tärkeimmistä asioista. 

Vierailija
50/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Heillä on vastuullinen työ. Tekevät ihmiselämää muuttavia päätöksiä. Ei ihan kenen tahansa hommaa, vaan täytyy olla osaamista ja ymmärrystä yhteiskunnasta, lainsäädännöstä, Ihmisistä, palvelujärjestelmistä... 

Ei niille taideta juuri lainsäädäntöä opettaa?

Kyllä ainakin omiin opintoihin taisi kuulua n.15 op lakiopintoja.

Vierailija
51/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään maistereita. Itse olin lastensuojelussa myös tohtorina ennen siirtymistä tutkijaksi. Sitten kun perustin perheen, opiskelin sairaanhoitajaksi säännöllisten tulojen vuoksi. Jossain vaiheessa esim. sosionomit pystyivät kyllä tekemään viransijaisuuksia, mutta käsittääkseni ei enää. En ole kyllä täysin varma asiasta. Psyk.sh.

Vierailija
52/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään maistereita. Itse olin lastensuojelussa myös tohtorina ennen siirtymistä tutkijaksi. Sitten kun perustin perheen, opiskelin sairaanhoitajaksi säännöllisten tulojen vuoksi. Jossain vaiheessa esim. sosionomit pystyivät kyllä tekemään viransijaisuuksia, mutta käsittääkseni ei enää. En ole kyllä täysin varma asiasta. Psyk.sh.

Koulutustaustaasi ei ole kovin monella...

Vierailija
53/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintään maisteri. Aikoinaan sosionomit saivat tehdä sos.tt.:n viransijaisuuksia, mutta käsittääkseni eivät enää. On joukossa lisensiaatteja sekä tohtoreitakin. Koulutus on siksikin pitkä, että sos.tt. käyttää suurta julkista valtaa vaikkapa lastensuojelussa, jossa on käytössä rajujakin pakkokeinoja. Ei sitä virkaa kykenisi kukaan pystymetsästä otettu tyyppi kunnialla hoitamaan. Psyk.sh.

Vierailija
54/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

silti he joko aina esittää asikkaille tyhmempää kuin ovat tai ovat oikeasti todella tyhmiä. johtuuko tämä siitä maisteri tutkinnosta?

En tiedä, mutta mistä sinun kirjoitusvirheet johtuvat?

lukihäiriö ja hahmotushäiriö ja sossun vakituinen asiakas. anteeksi vaan. se että kirjoitan huonosti ei tarkoita että olen tyhmä. minulla on vamma sitä paitsi enkö saa arvostella muiden älykkyyttä jos en itse ole Einstein? saahan muut arvostella laulajikin osaamatta itse laulaa yhtään..

niin kuin aiemmin joku sanoi ihan höpöhöpö paskan tärkeitä maistereita

Vierailija
55/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm maisteri?

Vierailija
56/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutustaustaasi ei ole kovin monella...

On sitä monet tutut ihmetelleetkin. Olisin toki voinut mennä lasun virkaan, mutta rehellisesti sanoen se on aivan helvetin raskasta duunia. Tai ainakin itse koin sen todella kuormittavana. Psyk.sh.

Vierailija
57/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiologian maisterin koulutuksella voi myös tehdä etuuspäätöksiä Kelassa. 

Niitä nyt voi tehdä vaikka peruskoulupohjalta. 

Ei todellakaan voi. Psyk.sh.

Vierailija
58/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sosiaatyöntekijänä voi toimia myös sosionomi, jos toimi ei ole vakituinen. Tiedän ihan omasta kokemuksesta. 

Laki muuttui jo yli 10 vuotta sitten.  Sosionomi ei boi toimia sosiaalityöntekijänä.

Sosionomi tai sosiaaliohjaaja ei myöskään saisi sanoa olevansa sosiaalityöntekijä, kyseessä on suojattu nimike. 

Vierailija
59/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiologian maisterin koulutuksella voi myös tehdä etuuspäätöksiä Kelassa. 

Sosiologia on ihan eri asia kuin sosiaalityö. 

Jep. Sosiologit ovat yhteiskuntatieteilijöistä niitä kaikista cooleimpia. Psyk.sh.

Vierailija
60/63 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ollut sosiaalityöntekijä, olet ollut vain alan työssä epäpätevänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan