Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet kateellinen siitä, että jotkut tekevät etätöitä?

Vierailija
06.12.2025 |

Mikä sinua eniten ärsyttää toisten etätöissä? 

Miksi se sinua ärsyttää?

Millä tavalla se on sinulta pois, jos naapuri tekee etänä töitä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse olisin halunnut etätyöpaikan mutten saanut.

Vierailija
2/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on krapulassa melkein joka päivä ja tekee etätöitä ehkä 3-4 tuntia päivässä. Silti kokoaikaisen virkamiehen palkka. Ärsyttäähän se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden 2020 jälkeen käynyt toimistolla noin 2 kertaa viikossa. Loput etenä. Iso ylikansallinen yritys. Palkka tulee vähällä työllä ja se tuntuu harmittavan monia. YT:kin on selvitty.

Vierailija
4/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että joku olisi siitä kateellinen

Vierailija
5/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes päivittäin näkee kirjoituksia, joissa dissataan etätyötä tekeviä. Kirjoituksista paistaa läpi kuinka oletetaan, ettei kotona voi tehdä tuottavaa työtä. Kuitenkin työnantajat pitävät meitä etätyöläisiä palkkalistoillaan.

6/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kateellinen, just selvis että tekee etätöitä 😃 totesin, että kuulostaa mukavalta 😃

Vierailija
7/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on käytännössä aina taustalla, että itse on hakeuduttu töihin, joita ei fyysisesti ole mahdollista tehdä etänä ja sitten ollaan ihan Pikachu face.

Vähän kuin sairaanhoitaja, joka tietoisesti hakeutuu matalapalkka-alalle ja narisee sitten, että miksi palkkani on niin matala.

Suomeksi: kateus = typeryys.

Vierailija
8/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain pelkästään nettiä lukemalla huomaa, että moni kahdehtii etätyötä ja haluaa estää sen niiltä joilla on siihen mahdollisuus.

Se on sitä kateutta, jossa ollaan valmiita maksamaan satanen, jotta naapuri ei saisi viittäkymppiä.

Vierailija
9/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää etäpäivistä, koska niiden aikana meidän työpaikalla on vaikeampi lusmuilla.

Lähityössä helpompi hoitaa omia asioita sun muuta työajalla.

Vierailija
10/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Paras ystäväni ja veljeni tekevät etätöitä. Itse haluan ja tarvitsen työyhteisön lähelleni. 

Vierailija
11/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on krapulassa melkein joka päivä ja tekee etätöitä ehkä 3-4 tuntia päivässä. Silti kokoaikaisen virkamiehen palkka. Ärsyttäähän se.

Mikä siinä ärsyttää? Häiritseekö se sinua jotenkin?

Vierailija
12/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se työ on tuoda tänne toisten tehtäväksi, jatkuvasti kelalaiset kyselee apuja.

Vierailija
13/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes päivittäin näkee kirjoituksia, joissa dissataan etätyötä tekeviä. Kirjoituksista paistaa läpi kuinka oletetaan, ettei kotona voi tehdä tuottavaa työtä. Kuitenkin työnantajat pitävät meitä etätyöläisiä palkkalistoillaan.

Minä teen lähes 100% etätyötä. Edelliseten yt neuvottelujen päätteeksi sain palkankorotuksen. Teen työni paremmin kuin hyvin. Etätyö mahdollistaa senkin, että voin tarvittaessa venyttää työpäivää, jos on kriittinen tilanne menossa. Toimistolla käyminen pakottaisi lopettamaan päivän työt tasan klo 16, vaikka olisi kuinka kriisi päällä töissä

Vierailija
14/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät? Vietätkö päivät hänen kotonaan?

Vierailija
15/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes tavannut ketään, jonka tietäisin tekevän etätöitä.

Mutta kadehdin etätyössä sitä, ettei siinä tarvi vaivautua lähtemään jonnekin työpaikalle ja kuluttaa päiväänsä muiden seurassa. Etätöissä voi mennä välillä oman kodin sohvalle huilaamaan ja syömään oman kodin ruokapöydän ääreen, selata välillä nettiä yms.

Sen takia halusin nuorena kirjailijaksi, koska sen tyyppinen puurtaminen sopii minulle. Ei valitettavsti tullut kuin harrastelijaa siinä, mutta palkkatyönkuva on kyllä ollut itsenäinen työ kotona, mutta vain toisen kotona. Sinne on siis erikseen vaivauduttava lähtemään.

Vierailija
16/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska etätöissä istutaan takamuksella, syödään karkkia ja selataan somea. Koen sen epäoikeudenmukaiseksi.

Vierailija
17/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuoden 2020 jälkeen käynyt toimistolla noin 2 kertaa viikossa. Loput etenä. Iso ylikansallinen yritys. Palkka tulee vähällä työllä ja se tuntuu harmittavan monia. YT:kin on selvitty.

Harmittaahan se, kun moni raataa osa-aikatyössä ja saa hallitukseltakin vain sapiskaa ja lisää velvoitteita. Sinua ei voi edes osa-aikaiseksi sanoa, eikä kukaan silti heitä kapuloita sinunlaistesi etätyöläisten rattaisiin.

Vierailija
18/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan tehdä 2pv viikossa etänä. Toimistollakin on kiva käydä.

Vierailija
19/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee lähityönä saman 3-4h töitä

Vierailija
20/51 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 99% etätöitä ja laitan kuitenkin matkakulut oman auton mukaan verotukseen. Ihan mukava vähennys verotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi