Paristokäyttöiset jouluvalot
Kolmella aa paristolla olevista jouluvaloista virta lähtee aika nopeasti ja kahden päivän päästä valo on jo melko himmeä. On kyllä ihme juttu ja paristot ei pidä virtaa kovin monta päivää. Kalliiksi tulee tämmöiset valot ja paristot pitää vaihtaa näin lyhyessä ajassa.
Kommentit (34)
Kannattaa ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan aa-paristot, eikä aa paristot.
Se on kuule AA-paristot eikä aa-paristot, neropatti.
Yleensä noissa kiinalaisissa patterijouluvaloissa on kyllä AAA-paristot.
Pikemminkin päivastoin. En ole missään nähnyt AAA-pattereillä olevia valoja.
Aloittaja. Kahdessa jouluvaloissa on jotain ongelmaa, kun niissä ei virtaa riitä. Yhtaikaa olen kahteen muuhun valoihin laittanut paristot ja niissä on riittänyt virtaa ja valo ei ole himmentynyt.
Aloittaja Näissä kahdessa jouluvalojen paristoissa on virta luultavasti ollut vajaana, kun nyt on virta pysynyt ja ei ole valo himmentynyt. Saattaa sitä tämmöistäkin olla välillä.
Suojaatko koteloa ulkona säältä mitenkään? Ite laitan leipäpussin ja vanhan käsineen joka pariton tms syojaksi. Kestää jopa 2 viikkoa patterit.
Sähkökäyttöiset saa halvimmillaan 5 eurolla, niin miksi ei niitä käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Osta ladattavia pattereita, näin mä tuon ongelman ratkaisin pari vuotta sitten. Mulla näissä Airamin valoissa (jotka vie ton 3xaa) on itsessään ajastin ja mä veikkaan, että se on tuo ominaisuus, joka ne patterien virrat syö. Ladattavat patterit ja napsauttaa pois päältä sillon ei halua käyttää seuraavana päivänä (koska se ajastin prkl).
eikös ne ladattavat ole siitä hassut ettei niitä voi ladata kuin 4-5 kertaa, näin juuri sellaiset 4 x ladattavat ja 5x ladattavat, hintaa oli 39 ja 49e neljällä patterilla...liian kalliiksi ne käy. Tarkoitan nyt noita sormipattereita, en erikseen ladattavia esim. tuikkuja tms
Vierailija kirjoitti:
siksi kun johdot on rumia ja pistokkeita ei ole riittävästi. Olen vaihtanut sellaisia hienoja valosarjoja joissa on upeat koristeen pois sähköisistä, eli pattereilla toimiviksi. Sekä lyhyitä ilman ajastinta olevia pidenpiin ajastimella varustettuihin pattereilla toimiviin. esim. 10kpl lumipallot laitoin 40 pitkään sarjaan, säästyy patteritakin, aiemmin meni 8kpl ilman ajastinta, nyt ajastimella 4kpl.Monia eri sarjoja olen vaihtanut pattereille, ne lähtee irti kun varovasta niivittää lievää väkivaltaa käyttäen. Sillähän ei ole väliä meneekö se ilmanajastinta oleva rikki vai ei, pääasia että saa ne koristeet ehjänä.Jos se koristeen reikä on liian iso uudelle valolähteelle, niin maalarinteippiä siihen lampunkantaan ja sitten hiertää sen paikoilleen, hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan aa-paristot, eikä aa paristot.
Se on kuule AA-paristot eikä aa-paristot, neropatti.
Yleensä noissa kiinalaisissa patterijouluvaloissa on kyllä AAA-paristot.
Eipä kyllä ole kuin AA.
Mistä ostaa AA-litium pakkasparistoja?
Vierailija kirjoitti:
Niin no mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se pahvitähti maksoi 5e, siihen johto ja lamppu 17e. Hinta yhteensä 22e.
Voiko joku kertoa, että miksi ulos laitetun kuusen valot killuu vaikka valojen paloaika on ohi. Ajastimella toimivat valot on ja yön yli kiiluu valot ja kuusessa on kahdet valot. Toisessa valosarjassa on tämmöinen kiiluminen.
Oon huomannut jo yli 20 vuotta sitten, että jotkut kaupat tykkää myydä jo valmiiksi melko tyhjiä paristoja.