Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat sellaisia ilmiöitä, joihin olet törmännyt ihmisten puheissa, mutta joita et ole tosielämässä havainnut?

Vierailija
06.12.2025 |

Huomatkaa, että en kysy ovatko nämä ilmiöt oikeasti totta vai eivät. Kysyn ainoastaan havainnoista.

Aloitan: Usein kuulee ihmisten puhuvan siitä, että miehiä arvostetaan, jos heillä on ollut paljon seksisuhteita eri henkilöiden kanssa, kun taas naisia ei arvosteta jos heillä on samoin. En ole kuitenkaan muista koskaan kenenkään sanoneen, että "Kyllä Pentti on hyvä jätkä, kun sillä on niin paljon naisia" tai vastaavaa. Päinvastoin havaintojeni mukaan näihin Pentteihin suhtaudutaan vähän halveksuvasti ja heitä nimitellään Pervo-Pentiksi tai Pukki-Pentiksi.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole ikinä oikeassa elämässä tullut vastaan että vegaanit ilmoittaisivat ensitöikseen olevansa vegaaneja. Mulla on vegaaneja kavereita ja perheenjäseniä ja tuttuja, ja kukaan ei ole ikinä sitä kysymättä töksäyttänyt, vain tilanteessa missä kuka tahansa kertoisi ruokavaliostaan, esim. kun suunnitellaan yhteistä ateriaa tai ravintolakäyntiä. Lihansyöjät sen sijaan kertovat omista lihansyömisistään kenenkään kysymättä.

Lihansyöjät myös tuovat mielellään esiin miten  pahaa kasvisruuat ovat, kunnon työtä tekevällä ei nälkää pidä yms.

Vierailija
62/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotaan, että omat lapset ovat kaikkein rakkaimmat ihmiset ja lapsen menettäminen kaikkein suurin suru elämässä. Olen yli 40-vuotias enkä ole vielä kohdannut yhtään isää tai äitiä, josta olisi suorastaan huokunut rakkaus lapsiaan kohtaan, niin että sen ulkopuolinen huomaa.

Tutkimusten mukaan naisen elämän pahin tilanne on lapsen menetttäminen. Miehelle pahonta mitä voi tapahtua, on puolison kuolema.

Saattaa olla, itse olen haudannut kaksi lasta, mies on vielä hengissä. Olen myös nähnyt, kuinka lapsensa menettänyt äiti hajoaa ja lopulta menehtyy suruunsa. Olen nähnyt, kiinka perheet ovat hajonneet lapsen kuoleman jälkeen. Olen nähnyt äitejä, joita ei oman lapsensa hyvinvointi voisi vähempää kiinnostaa, ja isiä, jotka kaikilla mittareilla ovat hyviä rakastavia vanhempia.

Tälläkin viikolla olen  todistanut ulkopuolisena sitä, kuinka isä on koko olemuksellaan huokunut rakkautta pientä lastaan kohtaan, on siis näkynyt kauas eleistä, toiminnasta, äänestä hellyys ja huolenpito, rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi " tuulipukukansa" ja

" tarjousämpärit", en ole sellaisia ikinä elämässäni tavannut. Sitten " risusavotta" jota joku tyrkyttää työttömille. Mikä tai mitä se on? Jotain citylegendoja varmaan kaikki ja on niitä muitakin.

Vierailija
64/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap avaukseen. Riippuu varmaan ympäristössä missä pyörit miten pelimiehiin suhtaudutaan. Urheilu/ duunari hommissa. Kyl näitä kadehditaan. Pettäminenkin nähdään vaan kovan jätkän juttuna

Duunareiden halveksuminen. Todellisuudessa suurin osa on empaattisia, ahkeria ja muutenkin ihan kunnon ihmisiä.

Vierailija
65/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kun mies pysyy hoikkana ja urheilee, ja pukeutuu nuorekkaasti hän näyttää itseään 20 vuotta nuoremmalta, viisikymppinen mies näyttää kolmikymppiseltä. Naiset taas näyttävät ikäisiltään vaikka miten huolehtisi ulkonäöstään

No kyllä se urheilullinen ja hoikka mies takuulla nuoremmalta näyttää viisikymppisenä kuin se toinen viisikymppinen joka on keskivartalolihava ja kittaa kaljaa päivittäin.

Ei aina. Kysyin kaverin mieheltä että minkä ikäinen sen työkaveri on kun hän näyttää aika vanhalta... Viisi vuotta nuorempi, oho. Kaverin mies on vähän pyöreä ja roteva, työkaveri taas laiha luikku kurttunaama.

Vierailija
66/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen että miehen olisi muka vaikea hankkia seksiä tai parisuhdetta.

No millaisia havaintoja olet siitä itse tehnyt?

Olen huomannut että seksin ja parisuhteen hankkiminen on helppoa.

Ei ole.

Vierailija
67/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin ja parisuhteen hankkiminen tavalliselle miehelle ei ole vaikeaa, se on lähes mahdotonta oikeassa elämässä.

Vierailija
68/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpiset? :D Tottakai kovaa panomiestä arvostetaan. 

Vierailija
69/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet huomannut sen?

Omasta elämästä ja lähipiirin ihmisistä.

No millä tavalla se on ilmennyt lähipiirissäsi?

Siten että jokainen normaalista hygieniasta ja käytötavoista huolta pitävä saa parisuhteen ja seksiä jos haluaa.

Kyllä. Käytöstavat ja toisen kunnioittaminen ovat todella tärkeitä parisuhteessa. Kukapa haluaisi läheisyyttä kiukuttelevan ja räyhäävän puolison kanssa. Ikävä kyllä tiedän kokemuksesta.

Vierailija
70/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet huomannut sen?

Omasta elämästä ja lähipiirin ihmisistä.

No millä tavalla se on ilmennyt lähipiirissäsi?

Siten että jokainen normaalista hygieniasta ja käytötavoista huolta pitävä saa parisuhteen ja seksiä jos haluaa.

<

Miksi sitten kiukkusit ja räyhäsit?

Vierailija
71/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla pääsisi lataamatta yli 300km

Vierailija
72/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajanaapurit ovat äänekkäitä - Eivät olleet, asuin 5v talossa, jossa suomalaiset vähemmistö.

Somalit eivät käy töissä - Miksi sitten olen käynyt somalilääkärin vastaanotolla, somaliaspan kassalla kaupassa, ollut somalirekrytoijan työhaastattelussa teknologiafirmaan, istunut somalikuljettajan kyydissä bussissa?

Savolaiset ovat juroja - Eivät ole, lupsakoita ja suulaita, aivan erilaisia kuin hirveät pohjalaiset.

Kylpyhuone pitää pestä kalkinpoistoon soveltuvalla aineella - No ei meillä vaan, ihan tavallinen pesuaine riittää.

Vierailija
73/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevälle työtä riittää

Asenne ratkaisee

Jne 

Vierailija
74/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole ikinä oikeassa elämässä tullut vastaan että vegaanit ilmoittaisivat ensitöikseen olevansa vegaaneja. Mulla on vegaaneja kavereita ja perheenjäseniä ja tuttuja, ja kukaan ei ole ikinä sitä kysymättä töksäyttänyt, vain tilanteessa missä kuka tahansa kertoisi ruokavaliostaan, esim. kun suunnitellaan yhteistä ateriaa tai ravintolakäyntiä. Lihansyöjät sen sijaan kertovat omista lihansyömisistään kenenkään kysymättä.

Minulla on toisenlainen kokemus. Omalla työpaikallani on yksi vegaani ja yksi kasvisruokaa syövä. Molemmat ovat todella kärkkäitä tuomaan mielipidettään esiin. Jos työpaikan taukohuoneessa joku kaivaa lounaaksi vaikka kaupan nakkikeiton, niin kasvissyöjä todella alkaa puhumaan miten possut ovat tuota ateriaa varten kärsineet ja pitäisi kyllä syödä kasvisruokaa. Vegaani taas on todennut, että hänestä on täysin ok joulupöydässä näyttää lihansyöjille kuvia teurastamoista. 

Minä olen entinen kasvissyöjä ja nykyinen sekasyöjä. En hetkeäkään ymmärrä, miksi osa niin jyrkästi vaatii toisia muuttamaan omia ruokatottumuksiaan. Antaa jokaisen syödä tavallaan, ei sitä tarvitse tulla kritisoimaan. Eiköhän jokainen aikuinen ihan itse osaa valita, mitä syö.

Vierailija
75/75 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku ois lihonu syömättä liikaa,  kaikki lihavat tutut jatkuvasti tunkee jotkai pientä kevyttä suuhunsa ,mutta silti yrittävät selittää hormooneista ja geeneistä  yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi