Erikoisjoukkojen Janne Lehtonen sanoi asetta pyssyksi:)
Että ei ihan täydellisiä olla silläkään suunnalla.
Ei mulla muuta.
Kommentit (23)
Ammattimiehellekin sattuu joskus tämmöistä. Ei pidä ottaa niin vakavasti. Hyväntuulinen lapsus.
Ollaan kaikki erehtyväisiä.
Se ei ole mikään pyssy vaan Rynchesteri!
Vierailija kirjoitti:
Oliko pyssy Ap:lle uusi sana?
On. Lapset käyttävät sitä sanaa, samoin pössykkää...
Voihan Merlinin pyssy ja puukuulat.
Ihan Iltalehden etusivukamaa tuo.
pyssy kirjaimellisesti tarkoittaa ampuma-asetta, joten mitä ihmeellistä tässä on?
Niin. Pitkän linjan metsästäjänä/aseharrastajana joskus kutsu asetta termillä "pyssykkä" - mitä järeämpi ns pienasekaliiberi, sen todennäköisempää on "pyssyköinti".
Pyssyjä ne on. Toiset pössyttelee jotkut pyssyttelee eräät hyssyttelee. Suomen kielen murteet. Kaikilla on omat pyssyt eri tarkoituksiin. Muistakaa vaikka tuemme Ukrainaa heillä on päävastuu maansa puolustuksesta .
Vierailija kirjoitti:
pyssy kirjaimellisesti tarkoittaa ampuma-asetta, joten mitä ihmeellistä tässä on?
Sotilasympyröissä ei puhuta koskaan pyssyistä, vaan aseista.
Se tässä on huvittavaa.
Elisabeth Rehn kun oli aikoinaan Puolustusministerinä hankkimassa Hornetteja Suomeen, niin sanoi kerran että "myös pyssyt näihin". Sille mediassa naureskeltiin hyväntahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotilasympyröissä ei puhuta koskaan pyssyistä, vaan aseista.
Se tässä on huvittavaa.
Elisabeth Rehn kun oli aikoinaan Puolustusministerinä hankkimassa Hornetteja Suomeen, niin sanoi kerran että "myös pyssyt näihin". Sille mediassa naureskeltiin hyväntahtoisesti.
Tekoälyn vastaus:
sanoiko elisabeth rehn että pyssyt hornet hävittäjiin
Ei, Elisabeth Rehn ei sanonut, että "pyssyt hornet hävittäjiin"
. Kyseessä on tunnettu ja usein toisteltu sitkeä huhu tai urbaanilegenda, joka ei pidä paikkaansa.
Miksi sitä pitäisi sanoa? Pyssyjä ne minullekin ovat, metsästän itse.
Kokit keittiössä puhuu lihasta kuin lihast läskinä;)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi sanoa? Pyssyjä ne minullekin ovat, metsästän itse.
Ei se mikään pyssy ole.
Se on ase.
Ihan totta:)
Hymyilyttää:)