Voiko jouluna olla ruokana vaikka merimiespihvi?
Emme miehen kanssa tykkää porsaasta, mutta erilaisista pataruuista kylläkin. Hirveä sattuu olemaan pakasteessa, niin olisiko mitään ideaa tehdä siitä merimiespihvi jouluna? Vai olisiko burgundinpata juhlavampi?
Kommentit (23)
Merimiespihvikin on ihan hyvä, jos sen tekee pieteetillä ja siihen alkusalaatit ja jälkiruuat mukaan. Jos haluaa sen kanssa viiniä, niin kevyt pinot noir-viini sopii hyvin.
Jouluna voi olla ruokana ihan mitä vain. Meillä on mm. nakkikastiketta ja perunamuussia
Ei voi. Pakko syödä kinkkua, tykkäsi tai ei. Joulupukki ei tuo lahjoja jos ei syö kinkkua.
No mitä jos kysyisit mieheltä ja yhdessä päättäisitte? Minä en pysty auttamaan kun en välitä merimiespihvistä enkä burgundinpadasta. Meillä hirvi laitetaan jouluksi paistina tai palapaistikastikkeena.
Meillä syödään kinkkua, mutta myös kalkkunaa, koska osa porukasta ei syö punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään kinkkua, mutta myös kalkkunaa, koska osa porukasta ei syö punaista lihaa.
Kalkkunan lihakin on punaista. Vaaleanpunaista.
Kyllä. Vaikka pitäisit grillijuhlat. Tai valmista grilliruokaa. Ihan mikä vaan ok mistä itse pidätte. Lapsilta pitää tietysti kysyä oma mieltymys, jos olisi lapsia. Tai mummo.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Jokainen voi syödä mitä haluaa.
Aivan!
Saa syödä mitä ite haluaa, vaikka pieniä kiviä ketsupin kanssa!
Ottamatta kantaa itse kysymykseen, niin merimiespihvihän ei ole pihvi.
Hirvestä tekisin hirvipaistin. Kunnon jääpaisti niin kyllä se kinkun voittaa.
https://www.meillakotona.fi/reseptit/hirven-jaapaisti
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse kysymykseen, niin merimiespihvihän ei ole pihvi.
No shit Sherlock!
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Pakko syödä kinkkua, tykkäsi tai ei. Joulupukki ei tuo lahjoja jos ei syö kinkkua.
Ja lanttulootaa. Syökää perinteisesti. Ei saa poiketa mitenkään. Mihin tämä Suomi on menossa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunan lihakin on punaista. Vaaleanpunaista.
Niin on. Olisitpa nähnyt ilmeet kun muistutin tuosta.
Siis lakihan määrää tietyt jouluruoat, mitä saa olla. En muista lakipykälän listaa ulkoa, mutta on siellä varmasti mukana ainakin peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot, kinkku, kalkkuna jne.
Jos merimiespihvi ei kuulu laissa määriteltyihin jouluruokiin, niin sitten sitä ei saa jouluna olla. Voit kuitenkin syödä sitä illalla 23.12. ja sitten seuraavan kerran 27.12. ja olla siinä välissä joulupyhät vaikka kokonaan syömättä.
Tottakai voi. Jokainen voi syödä mitä haluaa.