Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehelliset ja nuhteettomiksi tunnetut.

Vierailija
05.12.2025 |

Joskus, kun olin nuori, rehelliset ja nuhteettomiksi tunnetut ihmiset saattoivat tulla äänestetyiksi peräti kansanedustajiksi. Nyt olen vanha ja otsikoissa viihtyy kaikenlaista vilunkia tehneitä ja suoraan sanottuna epärehellisiä poliitikkoja, jopa rikollisia! Miten tämä tämmöiseksi on mennyt? Jos joku kertoo olevansa mukana politiikassa, minun luottamukseni menee ko. henkilöön nopeammin, kuin käytettyjen autojen kauppiaaseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa on edutuksellinen demokratia. Se kuka tai ketkä ovat edenneet ja valittu kansanedustajiksi on Suomessa äänestyksen tulos. Eli pitäsikö kansa, jotka heidät on valinnut vaihtaa?  Ei. Mutta kyllähämn sitä toisinaan tälläkin palstalla, joku esittää, että äänioikeutta tulisi rajoittaa, ettei "tyhmin kansanosa" (eli, he jotka ajattelevat eritavoin kuin itse) tai kuinka sovinisit esittävät kuinka naisla  pitäis kieltää äänestämästä.

Kuitenkin tiedetään, että aktiivisimmin äänestävät ja käyttävätä äänioikeuttaan "jo" nyt he, joilla on kaikkein vähiten merkitystä vaalien lopputuloksella ja tosin päin. Kaikkeimn eniten jättävät äänestämättä he, joilla on eniten merkitystä sillä millaista politiikkaa ja päätölksiä kansanedustaja tekevät tai ovat tekemättä. 

Esimerkki. Häm äänestää, jonkka saamat bruttotulot ovat lähempänä kymppitonnia/ kuukaudessa ja jole nyt ei ihan hirveästi haittaa maksaako esim. viikon ruokaostokset parikymppiä enemmän vai vähemmän Tai maksaako bussin kuukausikortti 50€ vai 60€ - Ja vastaavasti hän jättää äänetämättä, jolle bruttotulot tai tai tulojen siirrot ovat noin tuhat euroa/ kuukaudessa ja jolle parinkympin kulujen lisäys viikossa vaikuttaa arjen menoista selviämiseen tuntuu ja vaikuttaa siihen miten rahat riittävät, että oma talous vajoisi,  ainakaan pahasti miinuksella.

Pätkätöihin uomittu maisteri 

Vierailija
4/4 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit asiaan, jota ei kysytty!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi