Mies käyttäytyy vanhempiensa luona kuin teini
Kyläilemme useamman kerran kuukaudessa ja pidän appivanhemmistani todella paljon. Nolottaa kuitenkin, kun mies taantuu täysin mennessään lapsuudenkotiinsa. Marssii usein suoraan jääkaapille, keskeyttää vanhempiensa keskustelut, antaa lasten riehua miten sattuu, ei auta pöydän kattamisessa tai siivoamisessa jne. Kotona kyllä tekee tätä kaikkea.
Olemme nytkin jouluksi menossa ja olen yrittänyt etukäteen kysellä voisimmeko tuoda jotain tai auttaa järjestelyissä. Anoppi sanoo että ei tarvitse, mutta epäilen että hän ei vain kehtaa pyytää apua. Viimeksi, kun olimme koko suku yhdessä, äitini kertoi anopin valitelleen väsymystään ja sitä, kun on jatkuvasti jotain kissanristiäisiä yms. Mies taas ei korvaansa lotkauta, kun olen ehdottanut että auttaisimme tai osallistuisimme järjestelyihin. Hän on sitä mieltä että vanhempien mielestä on pelkästään positiivista, että tulemme lastenlasten kanssa käymään ja ilmoittavat kyllä, jos haluavat apua.
Oletteko muut vastaavissa tilanteissa vaan antaneet olla vai oletteko esim. Auttaneet estelyistä huolimatta? En toisaalta haluaisi myöskään loukata appivanhempia tunkemalla väkisin paikalle.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä asettua sen anopin asemaan miltä susta tuntuisi, jos hän tulisi teille siivoamaan, tuomaan ruokaa, jne.
Olisin helpottunut että edes joku jaksaa. Ap
Etkä olisi. Se olisi lähes henkilökohtainen loukkaus ihan kenen tahansa itsemääräämisoikeutta vastaan.
Minä puolestani olisin, mikäli lähisukulaiset tulisivat siivoamaan luokseni. :)
Samoin, ei minun kotini niin pyhä ole että siellä ei muut saisi siivota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat anopille ja kerrot, että tosi mielellään auttaisit. Jos hän ei millään ota apua vastaan, niin seuraavan kerran hänen valitellessaan väsymystä äidillesi tai jollekin muulle voit ainakin sanoa rehellisesti, että tarjosit mutta ei kelvannut.
Tuossa on aasinsilta miten aloittaa keskustelu. Juttelin äitini kanssa ja hän kertoi . . . Miten me voisimme poikasi kanssa auttaa? Miehesi on syytä myöskin ottaa vastuuta tilanteesta eikä kaataa sitä sinun niskaan..
Hep, rouva on ottamassa sitä koppia ja vuoden parin päästä alkaa se uhripuhe, kun mies ei vieläkään tee mitään.
Uhr
Juu ja mies tehnyt käytöksellään tehnyt selväksi ettei ole lisätakkaa itselleen ottamassa.
Nainen voi vaan päättä, että nyt alamme myös auttamaan niitä miehen vanhempia?
Itse en tykkäisi jos joku tunkisi meille siivoamaan mutta tykläisin jos vieraat toisi joitain ruokia tullessaan. Ei tietenkään kannata tuoda sellaisia, mitkä on anopin bravuuri niin kuin luultavasti esim. itsetehdyt laatikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä asettua sen anopin asemaan miltä susta tuntuisi, jos hän tulisi teille siivoamaan, tuomaan ruokaa, jne.
Etkä olisi. Se olisi lähes henkilökohtainen loukkaus ihan kenen tahansa itsemääräämisoikeutta vastaan.
Heh, niin te sanotte nyt mutta kun joku olisi siellä oven takana sen rätin kanssa se rätti olisi märkä turbaani vasten kasvoja.
Itse autan ex-anoppianikin. En koe että se menee niin että on sinun ja minun sukulaiset. Hän on edelleen sukulaiseni koska hän on lasteni mummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, niin te sanotte nyt mutta kun joku olisi siellä oven takana sen rätin kanssa se rätti olisi märkä turbaani vasten kasvoja.
Minä loukkaantuisin enkö muka pysty vastamaan itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse autan ex-anoppianikin. En koe että se menee niin että on sinun ja minun sukulaiset. Hän on edelleen sukulaiseni koska hän on lasteni mummi.
Minäkin autan, yhdessä sovitulla tavalla.
He ei suostu käymään teillä? Vai miksi joulua ei vietetä teillä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä joulua vietetään vastavuoroisesti, eikä aleta säätämään muiden kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vähennätte käyntejä ja kutsutte heitä useammin teille?
Pitäisikö teidän vähentää vierailuja, jos anopista tuntuu että käytte liikaa?
Kyläilemme siis vastavuoroisesti. Joulu on vietetty heillä koska sibne tulee muitakin sukulaisia eikä meidän pöytään edes mahdu kerralla niin montaa.
Laatikot on niitä kaikkein helpoimpia ruokia tehdä. Ihan mielelläni tekisin ne itse, ja muut saisi tuoda vaikka sen yön yli uunissa paistetun kinkun! Valvokaa itse se aaton vastainen yö ja vahtikaa sitä kinkkua.
Tai kaikki salaatit, joitten tekemisessä se aika kuluu ja menee hermot.
Kalat saisi myös tuoda joku muu ja vielä valmistaa ne suoraan pöytään tarjolle.
Ei mun töitäni yhtään helpottaisi se, että joku silmät kirkkaina ojentaisi jonkun lanttulaatikon ja olisi niin tärkeänä siinä mua auttanut, kun toi lanttulaatikon!
Vierailija kirjoitti:
Laatikot on niitä kaikkein helpoimpia ruokia tehdä. Ihan mielelläni tekisin ne itse, ja muut saisi tuoda vaikka sen yön yli uunissa paistetun kinkun! Valvokaa itse se aaton vastainen yö ja vahtikaa sitä kinkkua.
Tai kaikki salaatit, joitten tekemisessä se aika kuluu ja menee hermot.
Kalat saisi myös tuoda joku muu ja vielä valmistaa ne suoraan pöytään tarjolle.
Ei mun töitäni yhtään helpottaisi se, että joku silmät kirkkaina ojentaisi jonkun lanttulaatikon ja olisi niin tärkeänä siinä mua auttanut, kun toi lanttulaatikon!
Meillä ei ole kinkkua. Ongelma tosiaan on se kun kieltäydytään kaikesta avusta, joten vaikea siinä on tietää mitä sitten toivottaisi tekevän
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö teidän vähentää vierailuja, jos anopista tuntuu että käytte liikaa?
He kyllä pyytävät ja ovat muutenkin huomattavasti aktiivisempia yhteydenpidossa. Omasta puolestani vähempikin riittäisi, mutta haluavat tavata lapsenlapsia joten ei tuota oikein viitsi kieltääkään. Ap
Juu ja mies tehnyt käytöksellään tehnyt selväksi ettei ole lisätakkaa itselleen ottamassa.