Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Vanhat rouvat ei pidä vaaleasta sisustuksesta

Vierailija
05.12.2025 |

17000 vastaajaa ja kaikki juttuun nostetut näkemykset oli vanhojen naisten. Mikähän mahtoi olla vastaajien ikä- ja sukupuolijakauma.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000011664241

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Olen pian kuusikymppinen ja olen nuoresta asti tykännyt vaaleasta sisustuksesta. Oli aikoinaan kova homma saada valkoiset huonekalut kun silloin ei niitä myyty juuri ollenkaan. Nyt mulla on valkoista ja beigeä eri sävyissä. Viihdyn ja tykkään. 

Vierailija
22/25 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ahdistua siitä, jos joku ei pidä minun vaaleasta sisustuksesta. Väriä löytyy lasten huoneista. Haluan kotini olevan minulle paikan, josta saan energiaa ja saan sitä levollisesta sisustuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten varmaan koko elämäni ollut vanha koska en ole milloinkaan tykännyt tuosta valkoinen-beige yhdistelmästä ja aina ollut värejä. Jos joku niistä tykkää, niin sisutakoon niillä. Kodin sisustus on jokaisen oma asia ja siellä saa näkyä oma maku ja sisustaa niin, että viihtyy.

Vierailija
24/25 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnoissa monikaan ei uskalla revitellä väreillä, jos ajattelevat jälleenmyyntiarvoa. Se väreillä revittely Suomessa on jotain vaaleanvihreää tai jopa jotain vanhaa roosaa.

En tiedä kuka noin tekisi. Seinien väri on loppujen lopuksi aika helppo muuttaa. Meiltä löytyy mm. petrolinvihreää seinää, lämpimänruskeaa korkkitapettia, lastenhuoneista värikästä kuviotapettia. 

Väreillä tarkoitin tapetteja, kalusteita ja muuta sisustusta. Tottakai maalia on helppo sutia.

No kalusteet ja verhotkin vie asunnon ex-omistaja mennessään.

Tapetit pysyy vaihtanaan siinä missä maalitki

Edessä olisi valkoisten korkeakillto keittiökaappien vaihto ja myös valko/harmaan kylppärin uudistus. Ei ole helppoa eikä halpaa. Työlästä on tapettienkin vaihto ellei ole rahaa maksaa noista kaikista muutoksista ammattimiehille, kun itse ei osaa eikä voikaan esim. laatoittaa. Muuten täydellinen asunto.

Vierailija
25/25 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnoissa monikaan ei uskalla revitellä väreillä, jos ajattelevat jälleenmyyntiarvoa. Se väreillä revittely Suomessa on jotain vaaleanvihreää tai jopa jotain vanhaa roosaa.

Olisi edes noita värejä! Ei, Suomessa kun ''käytetään värejä'', maalataan harmaa tai beige tehosteseinä ja laitetaan mustat laatat kylppäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä