Suositelkaa paikkakuntaa josta ostaa kakkosasunto
Mielellään keski tai itä suomesta voi muualtakin mutta ei pääkaupunkiseudulta tai kalleilta alueilta.. kertokaapa hyvät ja huonot puolet.. mielessä osto kakkoskoti omaksi kerrostalosta nyt kun hinnat ovat alhalla
Kommentit (41)
Mitä aiot kakkosasunnolla tehdä?
Sijoituksenahan se ei kannata missään nimessä, vaan sitä ei saa myytyä edes sillä millä ostaa. Vanhuuden varaksi siitä ei ole. Perinnöksi ei kannata jättää.
Vierailija kirjoitti:
Rääkkylä
Missä se on ? Kuulostaa pelottavalta
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksenahan se ei kannata missään nimessä, vaan sitä ei saa myytyä edes sillä millä ostaa. Vanhuuden varaksi siitä ei ole. Perinnöksi ei kannata jättää.
Kakkosasunnossa yleensä asutaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Viro?
Eesti
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan paikka jossa käydä vapaa ajalla.. ei mikään sijoitus en välitä siitä jälleenmyynnistä.. ap
Osake kerrostalosta voi olla nykyään aikamoinen pommi.
Ongelma on asuntomarkkinoiden eriiytyminen jatkossakin. Kalleilla alueilla asunnot kallistuvat entisestään ja halvoilla halpenee. Eli jos hinnat ovat nyt halpoja, et ikinä saa rahojasi pois, jos joudut myymään.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kannata?
Jos sä saat joltain syrjäkylältä hyvän kämpän ja siihen hyvän vuokralaisen vuosituotto on jotain ihan älytöntä. Mulla on syrjäseuduilla omakotitaloja vuokralla.
Vuosituotto pyörii 11-20% kieppeillä asunnon arvosta.
Olen kiertänyt paljon ympäri Suomea työni puolesta. Savonlinna on jäänyt positiivisesti mieleen.
Savitaipale on pikkuinen sympaattinen kunta Kaakkois-Suomessa. Sen keskustassa on kaikki mitä ihminen tarvitsee, asunnot ovat halpoja ja ympärillä on paljon kaunista luontoa. Muuttaisin sinne itse, mutta puolisoni ei suostu.
Inkeroinen on elinvoimainen pikkukylä Kotkan ja Kouvolan välissä. Asuntojen hinnat n20%-30% Helsingistä. Ajoaika Helsinkiin n 1.30h.
halpoja asuntoja voi löytää,mänttä, somero,säkylä, urjala,pehula,lavia,kankaanpää jopa pori ja merikarvia halpoja.kriisin aikana ranta kaupungit vaarassa huom.esim.sodat.
Heinolasta järvinäköalalla ja venepaikka
Imatra