Orpon anteeksipyyntö saamelaisille
Voi luoja sentään. Milloin me tässä maassa ruvetaan viemään narsisteja tilille tästä heidän loputtomasta hyvesignaloinnista joka tuhlaa kaikkien aikaa ja rahaa?
Orpo on tasan 0% oikeasti pahoillaan saamelaisille. Tämä on taas vain "kattokaa miten hyvä mä oon ja jos väität vastaan oot varmaan joku rasse" muuvi meidän "tulijoiden motiiveja ei saa kyseenalaistaa tai on rasse" -Orpolta.
Rasittaa että ihmiset äänestää näitä feikkejä hyväntekijöitä. Kaikki tietää et kyseessä on pelkkä show, kukaan ei vaan sano sitä ääneen koska se ei ois korrektia... Noh mut onneks meillä on paljon aikaa ja rahaa koska käytetään sitä näin, eikö niin? :)
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut kyseistä anteeksipyyntöä, mutta ykeisemmin ei olisi ollut edes tarvetta anteeksipyyntöön.
...niin se oli tavallaan aloituksen pointti, luitko vaan otsikon...
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Mistä niitä nyt taas pitää anteeksi pyydellä? Raivohulluja alkoholisteja, joita vuosikymmenet on verovaroilla pidetty hengissä? Menikö se Peteliuksen ja Kallialan sketsihahmot niille noin pahasti tunteisiin?
Musta Orpon pitäs pyytää anteeksipyyntöjään anteeksi. Enkä ees pilaile. Narsismin kulttuuri on mennyt liian pitkälle. Ennen piti sietää vaan niitä jotka kerskaili lahjotuksilla hyväntekeväisyyteen. Joo, ei niillä altruismi ollu motiivina, mutta sentäs tekivät jotain oikeeta. Mutta tää veronmaksajien rahoilla ja heidän mandaatilla oman kilven kiillotus ei oo vaan oksettavaa vaan suorastaan petturuutta.
Jokainen tehköön omilla resursseillaan mitä huvittaa ja sanoo siitä ihan mitä huvittaa. Mutta kun toisten rahoja käytetään "auttamiseen" on vastuussa jostain paljon suuremmasta. Kriteeritkin pitäisi siten olla suuremmat kuin "musta tuntuu."
Mitä sitten jos joku pyytää saamelaisilta anteeksi. Minulla ei ole anteeksi pyydettävää, eikä monella muullakaan. Loppuuko heinäkenkien uhriutuminen tähän. Tuo valtaväestön syyllistäminen on vain tapa peitellä omaa surkeuttaan. Ottaisivat vastuun itsestään ja lopettakoon ainaisen ruikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos joku pyytää saamelaisilta anteeksi. Minulla ei ole anteeksi pyydettävää, eikä monella muullakaan. Loppuuko heinäkenkien uhriutuminen tähän. Tuo valtaväestön syyllistäminen on vain tapa peitellä omaa surkeuttaan. Ottaisivat vastuun itsestään ja lopettakoon ainaisen ruikutuksen.
Helposti syntyy se kuva että saamelaiset ois ruikuttamassa. Sama siirtolaisten kanssa, helposti syyttää heitä vaikka todellinen syypää on oma kansa joka hyvesignaloi ja äänestää hyvesignaloijia. Vähemmistöt vaan hyötyy siitä, he ottaa vaan tarjotun vastaan, kuten kuka tahansa muu tekis - jos niitä syyttää, pelaa vaan näiden narsistien pussiin, jotka rupee siitä sitten keksimään kaiken maailman "rasismi on iso ongelma" -satuja. Pitää aina muistaa kuka siellä sun kukkarolla oikeesti on.
Joko päästäisiin tästä vasemmistolaisesta anteeksipyytelyn vaatimisesta. Itse eivät vassarit pyydä anteeksi mitään, vaikka murhaisivat satoja miljoonia viattomia ihmisiä ja ovat historian verisin poliittinen aate. Anteeksipyyntö odotellessa koko ihmiskunnan tuhoon ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Joko päästäisiin tästä vasemmistolaisesta anteeksipyytelyn vaatimisesta. Itse eivät vassarit pyydä anteeksi mitään, vaikka murhaisivat satoja miljoonia viattomia ihmisiä ja ovat historian verisin poliittinen aate. Anteeksipyyntö odotellessa koko ihmiskunnan tuhoon ajamisesta.
Juu, jännä että kaikkein eniten fasismia vastaan huutavat on niitä jotka haluu kontrolloida mitä saat sanoa tai saat potkut, mitä aku ankka sarjiksia saat lukea, yrittävät tehdä uusia sananvapauden vastasia lakeja, yms.
Kaksoisstandardit on ehkä maailman vanhin juttu mutta me ollaan edelleen mahdottoman huonoja havaitsemaan niitä, koska se edellyttää että muistetaan saman porukan edelliset tekemiset ja ollaan et "heeetkinen, tässä tilantees te teitte näin."
Terveessä yhteiskunnassa se ois median tehtävä, mutta millon oot viimeks kuullu median pitävän objeltiivisuutta ykkösarvonaan. He ei ees yritä enää olla puolueettomia.
Pyydän anteeksi saamelaisilta sitten kun ruotsalaiset ja venäläiset ovat pyytäneet anteeksi minulta.
En ole seurannut kyseistä anteeksipyyntöä, mutta ykeisemmin ei olisi ollut edes tarvetta anteeksipyyntöön.