Äitini oli todella outo n. 35 vuoden iässä ja olen miettinyt välillä että mistä se oikein johtui
Sai ihme aggressioita pikkuasioista ja ei ollut ollenkaan oma itsensä. Olisiko jokin lääkitys voinut aiheuttaa tuon? Kesti pari vuotta.
Mulle on jäänyt jossain määrin traumat tuosta ajasta. Olin pieni koululainen silloin ja tuohon ajoittuu mm. ainoa kerta kun äitini on lyönyt minua.
Ja ei, en voi kysyä tätä suoraan äidiltäni.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olisko alkanut keski iän kriisi jolloin isäsi kuolanut muita naisia jotka nippanappa teini iän ohittaneita? Äitisi purki mielipahaa sinuun.
Miksi mustanmaalaat isää? Paskiainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko alkanut keski iän kriisi jolloin isäsi kuolanut muita naisia jotka nippanappa teini iän ohittaneita? Äitisi purki mielipahaa sinuun.
Miksi mustanmaalaat isää? Paskiainen
Miesvihaa. Feminismi on saanut aikaan tämän.
on lääkkeitä jotka todella vaikuttavat, samoin erilaiset kivut yms. mitä alkaa ilmaantua kun ikää hiukan tulee
Hormonaalinen ehkäisy?
Tunnistan kuvauksesta itseni. Hormonikierukka aiheutti alavireisyyttä ja ärtyneisyyttä. Enkä todellakaan ole ainoa.
Varmaan jotain tuollaista. Tai hormoonit. Voi olla monta murhetta aikuisilla mitä ei lapsille suoraan sanota. Jos sanottaisi niin olisi parempi eikä tarvisi ihmetellä käytöstä.. Meillä oli aina pikkujoulujen jälkeen mykkäkoulua. Silloin en sitä ymmärtänyt. Nyt aikuisena tajuan että siellä on varmaan ollu säätöä muiden kanssa tai sitten murjotettiin toisen alkonkäytöstä. Itse en tällaista harjoita eikä miehenikään.
Jos äitisi on vielä elossa, kannattaa ehdottomasti kysyä vaikka se vaikeaa onkin.
Todennäköisesti hormonit alkaneet heittelehtimään tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalinen ehkäisy?
Tunnistan kuvauksesta itseni. Hormonikierukka aiheutti alavireisyyttä ja ärtyneisyyttä. Enkä todellakaan ole ainoa.
Hedelmällisyyden romahdus.
Aikaisen menopaussin oireet ja merkit: https://askelterveyteen.com/aikaisen-menopaussin-oireet-ja-merkit/
Tuleepa vaihdevuosioireet ennenaikaisesti (ennen 40v ikä) tai normaaliaikaisesti 40+ iässä, niin nainen muuttuu kuin hänelle olisi tehty aivojensiirto, kiukku, raivo ja pihtaaminen alkaa silloin.
Vaikka tästä ruvetaan huutamaan miesvihaa, niin meillä syynä oli isän sivusuhde, joka selvisi äidille.