Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yököttää ihmisten sottaisuus

Vierailija
04.12.2025 |

Pinnat "puhdistetaan" pyyhkäisemällä jollain haisevalla rievulla (vanha t-paita käy hyvin), vaatteet pestään kylmällä pikapesulla, suihkussa käydään kerran viikossa eikä silloinkaan turhaan lotrata saippualla tai vedellä, takapuolta ei pestä vaan hinkataan kuivalla paperilla, hammasvälejä ei langata (on niin vaikeaa), kädet huuhtaistaan pikaisesti vedellä wc-käynnin jälkeen ja jos erehdytään käyttämään saippuaa, niin sekin huuhdellaan välittömästi pois, talvitakkeja ei pestä eikä kenkiä huolleta, yskitään ja pärskitään holtittomasti ja annetaan lasten kaivaa nenää jne.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, itsekin saatan kyläillessä kiinnittää huomioni siihen, ettei wc-pönttöä oli kuurattu sisältä tai tavatessani uuden ihmisen näen hänellä nahkakengät, joita ei ole pyyhitty tai kiillotettu varmaan ikinä ja nauhat ovat rispaantuneet. Mutta ei nämä minua ällötä, kun ei kyse ole kuitenkaan mistään näkyvästä kuonasta.

Vierailija
62/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiesitkö että 1/5 ihmisistä on sellainen alleeli, ettei heidän hikensä haise? Saatat jatkuvasti kohdata kammottavan likaisia ihmisiä, joista et edes tiedä sitä!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysi sitten perseesi, idiootti.

Vierailija
64/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevat, pärskivät ja käsiään pesemättömät ihmiset ovat toki kanssaihmisilleen haitaksi, mutta minulta menee nyt vähän ohi, miten jonkun vastaantulijan hammasvälien lankausväli, kenkien huolto tai huolellinen keittiön pintojen pyyhkiminen pitäisi minua liikuttaa.

Pintojen pyyhkiminen liikuttaa siinä vaiheessa, kun muutat asumaan tällaisen ihmisen entiseen asuntoon ja joudut tekemään hirveän työn, jotta saat pinnat puhtaiksi. Hammasvälien lankaamisen haistaa ja sottaiset kengät useimmiten kertoo siitä, että ihminen suhtautuu muihinkin asioihin (kuten käsienpesuun) hälläväliä-asenteella.

Ap

Miksi sinä muuten muutat usein ja sellaisiin asuntoihin, joissa joutuu tekemään alussa suursiivouksen? Asutko jossakin isossa julkisessa vuokrakolhoosissa? Itse olen joutunut muuttamaan muutaman kerran, mutta asunnot ovat olleet aina ihan siistejä, pelkällä ylläpitosiivouksella on pystynyt aloittamaan asumisen..

Vierailija
65/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olette viimeksi harjanneet keittiön tiskialtaan?

Ap

1-3 kertaa päivässä. Samoin wc:n lavuaarin pesen joka päivä. En ole muutenkaan kuvaamasi kaltainen sottapytty. 

Vierailija
66/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten mennä ulos talosta ;)

Vierailija
67/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on tyyppiä, jolle käsien pesu = saippuaa käsiin, pieni liike käsillä, alle sekunti hanan alla. Valmis!

Suurin osa ihmisistä on tätä tyyppiä tai vaihtoehtoisesti joku näistä tyypeistä:

- sormenpäiden kastelu 

- saippua kuiviin käsiin ja välitön poishuuhtelu

- käsien kastelu, saippuaa käsiin ja hinkkaaminen hanan alla (eli saippua huuhtoutuu heti pois)

- ei pesua ollenkaan 

Ap

Sä olet kyllä himskatin ehtiäväinen tyyppi kun olet kulkenut ihmiskunnasta suurimman osan perässä tutkaillen kunkin käsienpesua  :D  Yleisissä vessoissako sinä tätä tutkimusta teet? 

Ehtiväinen? Tää on useiden

Onhan tuo nyt vaivannäköä vaatinut vuosikausia kyttäillä ihmisten käsienpesua. Ja vielä suurimman osan Suomen kansasta. Yleiset vessat on tulleet sulle tutuiksi.

Vierailija
68/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aapeen kanssa. Ja myöskin siivousvälineitä pitää pestä säännöllisesti. Tuntuu, että ihmisiltä jää ylläpitosiivous ja tehdään vaan toisella kädellä kiireessä. Oli kyse sitten itsensä pesemisestä tai kodin.

+ Oma huomio! Monet eivät edes pese selkäänsä! Ei se riitä, että vähän saippuavettä valuu selän pituudelta läpi. Oon huomannut, ettei monilla edes perushygieenisillä ihmisillä (esim. monet ystäväni) ole pesuharjaa saati mitään pesuvälinettä kylppärissä ihon pesuun. Ihan outoa, laiskuuttako?

Jos ei asu yksin niin varmaan on selänpesijä saatavilla siitä perhepiiristä, ja eikös sinkulle ole oiva iskurepliikki "mulla ei ole pesuharjaa, tarviin sua". 

Vierailija
69/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika hygieenisys on turhaa ja jopa haitallista. 

Epähygieenisyys on turhaa ja todellakin haitallista. Ihmiset sairastaisivat paljon vähemmän, jos kaikki pesisivät kätensä huolellisesti eivätkä yskisi muiden päälle.

Ap

Ite en pese käsiä muuta kuin suihkussa ja viimeksi ollut kipeä joskus 3 vuotta sitten kun silloinen käsiäpesevä ex toi työpaikaltaan viruksen kotiin.

Mietitkö koskaan kuinka moni on sairastunut sun ulosteperäisistä bakteereista ja viruksista?

Etpä tietenkään, koska ajattelet vain itseäsi.

Ap

Uus palstahullu? "Ulosteperäinen bakteeri"- hullu? 

Vierailija
70/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisevat, pärskivät ja käsiään pesemättömät ihmiset ovat toki kanssaihmisilleen haitaksi, mutta minulta menee nyt vähän ohi, miten jonkun vastaantulijan hammasvälien lankausväli, kenkien huolto tai huolellinen keittiön pintojen pyyhkiminen pitäisi minua liikuttaa.

Pintojen pyyhkiminen liikuttaa siinä vaiheessa, kun muutat asumaan tällaisen ihmisen entiseen asuntoon ja joudut tekemään hirveän työn, jotta saat pinnat puhtaiksi. Hammasvälien lankaamisen haistaa ja sottaiset kengät useimmiten kertoo siitä, että ihminen suhtautuu muihinkin asioihin (kuten käsienpesuun) hälläväliä-asenteella.

Ap

Nyt kyllä tulee mieleen että saat usein häädön kun alvariinsa muutat. Ihmetystä herättää myös se miksi muutat sottaisiin asuntoihin... Ja mielenkiintoista että tuppaudut haistelemaan kylillä kulkiessasi ihmisten hengitystä. Mutta tapansa kullakin.

Vierailija
71/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kuvottaa sivistymättömät ihmiset. Sellaiset, jotka ei lue koskaan kaunokirjallisuutta, tai jos lukeekin, niin jotain viihteellistä hömppää kuten nordic crimeä. Jotkut puhuu aivan avoimesti katsomistaan kevyistä telkkariohjelmista, pahimmillaan realityohjelmista. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka kannattaa jotain urheilujoukkuetta niin fanaattisesti, että pitää niiden pipoa, mutta jotka eivät koskaan käy klassisen musiikin konsertissa. Pahimpia ovat ihmiset, joiden puheenaiheena ei ole kuin arkiset asiat kuten lapset, liikunta, koirat, työt, siivous, lomasuunnitelmat, asuntolainojen korkojen vertailu tai pörssisähkön hinta.

En voi käsittää, miten kukaan kehtaa jatkuvasti jauhaa pinnallisista asioista. Erityisen häiritsevää on, että jotkut pitää juoruilua ja muiden arvostelua normaalina käytöksenä! Luulisi että jokainen itseään kunnioittava ihminen ajattelisi säännöllisesti käsitteellisiä kysymyksiä ja heijastaisi niitä sekä filosofian klassikoihin, että uusiin teorioihin, lukisi tieteen uusimmista saavutuksista ja seuraisi nykykuvataiteen virtauksia sen verran, että osaisi muodostaa hyvin perustellun näkökulman edes Ars Fennica -ehdokkaisiin. Erikseen tietenkin taitojen heikentyminen: jotkut ei osaa edes soittaa yhtä ainutta instrumenttia!!

Vierailija
72/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kuvottaa sivistymättömät ihmiset. Sellaiset, jotka ei lue koskaan kaunokirjallisuutta, tai jos lukeekin, niin jotain viihteellistä hömppää kuten nordic crimeä. Jotkut puhuu aivan avoimesti katsomistaan kevyistä telkkariohjelmista, pahimmillaan realityohjelmista. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka kannattaa jotain urheilujoukkuetta niin fanaattisesti, että pitää niiden pipoa, mutta jotka eivät koskaan käy klassisen musiikin konsertissa. Pahimpia ovat ihmiset, joiden puheenaiheena ei ole kuin arkiset asiat kuten lapset, liikunta, koirat, työt, siivous, lomasuunnitelmat, asuntolainojen korkojen vertailu tai pörssisähkön hinta.

En voi käsittää, miten kukaan kehtaa jatkuvasti jauhaa pinnallisista asioista. Erityisen häiritsevää on, että jotkut pitää juoruilua ja muiden arvostelua normaalina käytöksenä! Luulisi että jokainen itseään kunnioittava ihminen ajattelisi säännöllisesti käsitteellisiä kysymyksiä ja heijastaisi niitä sekä filo

😂 

Vierailija
73/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ja nimenomaan muutoissa tulee valitettavan usein vastaan törkeä siivo asunnossa johon muutat. Lapseni on muuttanut opiskelijapaikkakunnalla pariin kertaan ja ihan joka kerta asunto johon hän muutti oli tosi törkyinen. Ja aina ei ole ollut kyseessä se, että edellisessä olisi ollut joku nuori opiskelija, vaan yhdessäkin asunnossa asusti viimeisen päälle meikattu ja puettu n. 40 nainen ja asunto oli kamala hänen jäljiltään, suihkun lattiakaivosta löytyi aivan karmea kasa hänen hiuksiaan ja karmea haju myös. 

Tämän lisäksi minä olen muuttanut (omistusasunnosta kyse) pariin kertaan niin likaiseen läävään, että seuraavan kerran kun teen asuntokaupat ja muutan, niin vaadin kauppakirjaan siivouksesta klausuulin ja ajattelin jopa sellaista, että asuntoon on tehty ns. muuttosiivous siivousfirman toimesta ja voin maksaa jopa siitä ilosta puolet. Ei ole kovin kivaa ensin siivota vanha asunto kunnolla ja sitten tehdä sama uudelle asunnolle. Muutto ei ole muutekaan kivaa hommaa ja on mehut pois sen jälkeen, niin ei oikein kiinnosta rasvaa valuvan liesituulettimen pesu heti ensi tuimaan, tai paskaisen jääkaapin peseminen. Näin jouduin tekemään nykyisessä asunnossani. Ja tästä toki oppineena tuijotan asuntoesittelyssä ihan härskisti kaappien sisälle (jopa jääkaapin), tarkastan jopa lattiakaivot ja vaadin, että ne pitää olla putsattuja yms. Ja jos sitten päätän ostaa asunnon, niin vaadin, että on oikeasti siivottu. 

Vierailija
74/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäistä menoa

Vierailija
75/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain olen ap:n kanssa samaa mieltä. Ja nimenomaan muutoissa tulee valitettavan usein vastaan törkeä siivo asunnossa johon muutat. Lapseni on muuttanut opiskelijapaikkakunnalla pariin kertaan ja ihan joka kerta asunto johon hän muutti oli tosi törkyinen. Ja aina ei ole ollut kyseessä se, että edellisessä olisi ollut joku nuori opiskelija, vaan yhdessäkin asunnossa asusti viimeisen päälle meikattu ja puettu n. 40 nainen ja asunto oli kamala hänen jäljiltään, suihkun lattiakaivosta löytyi aivan karmea kasa hänen hiuksiaan ja karmea haju myös. 

Tämän lisäksi minä olen muuttanut (omistusasunnosta kyse) pariin kertaan niin likaiseen läävään, että seuraavan kerran kun teen asuntokaupat ja muutan, niin vaadin kauppakirjaan siivouksesta klausuulin ja ajattelin jopa sellaista, että asuntoon on tehty ns. muuttosiivous siivousfirman toimesta ja voin maksaa jopa siitä ilosta puolet. Ei ole kovin kivaa ensin siivota vanha asunto kunnolla ja sitten t

Itse elän kuin myyrä mudassa, mutten ikinä luovuttaisi myymääni asuntoa likaisena. Kyllä nyt myyjä voi yksinään 500€ maksaa siitä, että ammattilainen tekee sen, jessus.

Vierailija
76/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat kuten ap, tämän kansan vastustuskyky häviäisi lopullisesti.

Vierailija
77/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoli vuotta määräaikaisena pienessä työpaikassa, jossa oli keittiössä käsipaperin lisäksi keittiöpyyhkeet naulassa roikkumassa. Kun aloitin, sain kuulla että työpaikalla oli pidetty juuri edellisellä viikolla siivoustalkoot. Minulle näytettiin, missä puhtaat vaihtopyyhkeet ovat ja kerrottiin, että käytäntönä on, että joka perjantai yksi tiimistä on vastuussa iltapäiväkahvien keitosta koko porukalle ja keittiöpyyhkeet ja keittiön pöytäliinan voi siinä samassa pestä työpaikan pesukoneessa (ei kuulunut siivouspalvelulle).

Meni viikko, meni kaksi, meni kolme: neljännellä viikolla oli minun kahvivuoroni, ja olin ensimmäinen ihminen kuukauteen, joka pesi ne pyyhkeet. Sama toistui neljän viikon kuluttua. Viikolla 12 päätin tehdä testin, ja jättää minäkin vuorostani pyyhkeet pesemättä. Kolme viikkoa myöhemmin samat pyyhkeet yhä koukuissa. Puoli vuotta seurasin, miten kollegat pyyhkivät niillä kattiloiden ja salaattikulhojen lisäksi käsiään, liedelle kiehunutta pastavettä, lattialle lorahtanutta kukkienkasteluvettä jne, eikä kukaan perjantaivuoron kahvinkeittäjistä pessyt niitä. Pöytäliina sentään pestiin joskus, ja sekin vain, jos sille kaatui kupillinen kahvia.

Työpaikalla oli hyvä johto, mukava ilmapiiri, ei liian kiireistä tai stressaavaa. Eli mistään protestista ei ollut kyse. Ne keittiöpyyhkeet olivat vain kollegoilleni sokea piste. Yök.

Vierailija
78/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sie noin tarkkaan tiiät ihmisten hygieniatavat? 

Sairas kyttäri, varmaan asentanut kamerat naapurien asuntoja tarkkaamaan. 

Vierailija
79/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt kyllä tulee mieleen että saat usein häädön kun alvariinsa muutat. Ihmetystä herättää myös se miksi muutat sottaisiin asuntoihin... Ja mielenkiintoista että tuppaudut haistelemaan kylillä kulk

Ajattelepa, että jotkut ihmiset opiskelevat ja ovat elämänsä aikana useammassa työpaikassa ja jopa eri paikkakunnilla, eivätkä jää synnyinkyläänsä kökkimään.

Ap

Vierailija
80/80 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinä muuten muutat usein ja sellaisiin asuntoihin, joissa joutuu tekemään alussa suursiivouksen? Asutko jossakin isossa julkisessa vuokrakolhoosissa? Itse olen joutunut muuttamaan muutaman kerran, m

Onhan se tullut tässäkin ketjussa jo selväksi, että kunnollinen siivous on terveydelle vaarallista ylihygieenisyyttä. Eli ihan "tavallisten" ihmisten asuttamiin asuntoihin muutan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi