Eikö ihmiset ymmärrä että joidenkin musliminaisten on mahdotonta tehdä töitä?
Jos pukeutuu burkhaan ei saa töitä. Tämähän on suoraan yhteydessä naisten oikeuksiin. Itse olen nuori nainen ja ihmettelen tätä. Miksi yhteiskuntana emme äänekkäämmin puolusta naisten oikeuksia? Siis muidenkin naisten kuin omiemme eli valkoisten suomalaisten ja länsimaalaisten.
Kommentit (61)
Pukeutumalla kuten muutkin ihmiset siitä selviää ja työnantajatkin saattaisivat ottaa vähän enemmän vakavammin.
Siis nimenomaan. Miksi emme kiellä burkhaa? Se syrjii naisia. ap
Miksi tämä ei kiinnosta naisia ja varsinkin feministejä?
Uimahalliin kuitenkin pystyvät tulemaan burkinissa ja huivissa.
Kylläpä ainakin nuo iranilaiset nomadinaiset painavat töitä ihan hulluna. Tekevät miesten työt ja naisten työt ja siinä sivussa lauman lapsiakin. Olen seurannut eräitäkin perheitä. You tubessa. Par. Peren. Pelar jne. Ei hidasta hameet eikä huivit.
Vierailija kirjoitti:
uskonnon vaihto
Uskonnon kielto.
ok, mutta onko heidän oltava tekemättä mitään, täällä suomessa...
On meilläpäin musliminaisia töissä, ei ole burkhapakkoa, käyttävät huivia. Tunnen mös muslimeja jotka eivät käytä huiviakasn.
Vierailija kirjoitti:
Eikö töihin voi pukeutua niinkuin siinä työssä on sopivaa?
Ei, jos uskoo että kasvojen paljastaminen on yhtä paha kuin vaikka rintojen paljastaminen. Ihmisillä on erilaisia sopivuusnäkemyksiä. Eikä ole sopivaa vaatia ketään paljastamaan enempää kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Uimahalliin kuitenkin pystyvät tulemaan burkinissa ja huivissa.
Eivät välttämättä ole burkan käyttäjiä nuo burkinin käyttäjät. Toisaalta, länsimaalainen nainenkaan ei liiku kadulla bikineissä.
Vierailija kirjoitti:
On meilläpäin musliminaisia töissä, ei ole burkhapakkoa, käyttävät huivia. Tunnen mös muslimeja jotka eivät käytä huiviakasn.
Nainen joka ei käytä burkhaa ei ole muslimi vaan H U O R A!!!!
Suurempi ongelma lienee se, että se partajehu kotona ei anna burkhaa kantavan mennä töihin.
Elämästään voi tehdä juuri niin vaikeaa kuin itse haluaa. Usko ja pukeutuminen on valinta.
Kyllähän töissä on käytettävä työvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Elämästään voi tehdä juuri niin vaikeaa kuin itse haluaa. Usko ja pukeutuminen on valinta.
Tuo on mutkikkaampaa. Monesti usko ja sopivuusnäkemykset omaksutaan jo lapsuudessa. Lisäksi joissain maissa laki velvoittaa noudattamaan uskonnollisia normeja esim. pukeutumalla tai sitten lähipiiri odottaa sitä.
T. lestadiolainen
Eikö töihin voi pukeutua niinkuin siinä työssä on sopivaa?