Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun yksi lausahdus tai tilanne muutti suhtautumisenne ihmiseen

Vierailija
04.12.2025 |

Onko teille käynyt koskaan niin, että esimerkiksi ystävän, työkaverin tai vaikka jonkun sukulaisen yksittäinen lausahdus, mielipide tai jokin tilanne on muuttanut käsitystänne hänestä? Ehkä niin paljon, ettet meinaa päästä asiasta yli etkä pysty enää luottamaan häneen täysin, vaan mieleen tulee aina se yksi tilanne tai sanominen?

Mulla oli joskus uudehko esimies, jonka kanssa tulin ihan hyvin juttuun ensimmäisten kuukausien perusteella. Vaikutti pätevältä ja jämäkältä tyypiltä. Olimme kerran yhdessä eräässä seminaarissa. Mies söi koko seminaaripäivän ajan karkkeja isosta pussista, eikä tarjonnut kertaakaan minulle, vaikka istuin vieressä. Karkkipaperit hän pudotteli maahan ja niitä kertyikin hirveä kasa siihen tuolinsa viereen. Huomautin asiasta ja sanoin, että pitäisikö ne siivota. Pomo totesi, että siivoojat on sitä varten, hän ei rupea lattialla konttaamaan paperien perässä. Meni maku koko tyypistä. Onneksi sai meiltä kenkää ennen koeaikansa loppua. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ihan mukava työkaveri (mies). Suhtautumiseni häneen muuttui, kun huomasin ettei hän koskaan pese käsiään sen jälkeen, kun käy pienellä tarpeella vessassa.

Vierailija
2/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini, jota pidin tosi kivana tyyppinä vaikka ei siis mitään bestiksiä oltu, vaan ex-työkavereita, rupesi monen sinkkuvuoden jälkeen seurustelemaan. Ollaan keski-ikäisiä naisia. Hän oli selvästi aivan ihastunut ja onnessaan tapaamastaan miehestä. Minä tietysti kyselin, että no niin, minkälainen tyyppi tämä espoolainen ihana mies nyt sitten on...? Kaveri sanoi ensimmäisenä, että hän on erikoislääkäri!! Eikä sitten oikein mitään muuta osannut miehestä kertoakaan!  

Mä inhoan kaikenlaista titteleillä pätemistä. Tuntui ihan hullulta, että tärkein asia ihastuksessasi on hänen hieno ammattinsa. Äh, pikkujuttu, mutta jotenkin näin kaverinikin vähän eri silmin tuon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin todella kivalta vaikuttavaan uuteen ihmiseen harrastuksen kautta ja ajattelin, että meistä tulisi hyvät ystävät. Kerran kaupungilla kävellessämme jossain puistonpenkillä istui päihteidenkäyttäjiä. Eivät häirinneet meitä mitenkään. Tyyppi alkoi paasata hyvin halveksuvaan sävyyn siitä, että inhoaa noita ja teki kaikella lailla selväksi ilmeillään ja puheillaan, kuinka ällöttäviä ihmisiä nuo tuollaiset ovat.

En kehdannut sanoa, että omassa perheessäni on päihdesairautta ja olen todella läheltä joutunut seuraamaan esimerkiksi oman siskoni raastavaa kamppailua riippuvuutta vastaan. Hänet pysäytti vasta pysyvä vammautuminen. Minä näen päihteidenkäyttäjät ihmisinä, joilla on sairaus. 

Välimme viilenivät tämän tapahtuman jälkeen, enkä enää halunnut juurikaan olla "uuden ystäväni" kanssa tekemisissä. 

Vierailija
4/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, jonka kanssa nähtiin vapaa-ajallakin ja tykkäsin hänestä tosi paljon. Sitten se pari kertaa sanoi jotain tosi ylimieliseltä kuulostavaa siitä, kuinka ihmiset Helsingin ulkopuolella ei ymmärrä sitä tai tätä, ja puhui todella ikävään sävyyn "maakuntayliopistoista" ja halveksi sellaisissa työskenteleviä tai sieltä valmistuneista. Ammattikorkeakoulut myös olivat alinta kastia. Sanomattakin selvää, että mä olen kotoisin maalta ja olen opiskellut tuollaisessa maakuntakorkeakoulussa, joka ilmeisesti on aivan alinta kastia... Ei ihan palautunut suhde ennalleen tuon jälkeen.

Vierailija
5/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin seurustelevani erään töiden merkeissä tapaamani miehen kanssa. Muutaman kuukauden jälkeen selvisi, että hän oli naimisissa. Peräti toista kertaa ja tämän jälkimmäisen kanssa jo viitisentoista vuotta.

Olen törmännyt näihin siviilisäätynsä unohtaneisiin ennenkin, mutta tämä oli erikoisempi. Hän alkoi höpöttää jostain ihan muusta ja viittasi monta kertaa johonkuhun henkilöön, josta en saanut selvää. Lopulta kysyin, kenestä hän puhui, ja hän vastasi: "Vapahtajastamme."

Tuo sanavalinta jo kertoi hänestä kaikenlaista. Ensinnäkin hän oli syvästi uskovainen, mikä yksinäänkin laski hänen pisteitään, ja toisekseen hän yritti noukkia rusinoita pullasta ja samalla rikkoa oman kerhonsa perussääntöjä. Vastenmielinen yhdistelmä.

Vierailija
6/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimon kaveripariskunta  oli mielestäni ok, tavattiin vuosittain veljen perheen lasten synttäreillä ym. juhlissa.

Mutta sitten koronarokotusten aikana olivatkin rokotuskielteisiä  ja uskoivat salaliittoon. Vaimo vielä sairaanhoitaja !

Muutti suhtautumiseni heihin lopullisesti. 

Vierailija
7/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on töksäytelijä ja hirveä sellainen. Mietin yhteydenpidon vähentämistä (lopettamista) sillä mietin että milloinka hän alkaa (möläytellä) myös minulle ns totuuksia.

Vierailija
8/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, monet jotenki ns perrymykset kun huomannu ettei osa osaa ollenkaan olla ns iloinen mun puolesta jos jotain kivaa tapahtuu. Tai oudot kommentit mieheltä että "hotellihan tää onki" ku raadan yleisesti ku mikäki ja muutaman pv kipeenä. Tulee sellanen olo että laiska paska vaikka tiedän etten sitä oo, mutta ajattelen, että jos haluaa niin ajatella ni ajatelkoot en jaksa enää selitellä

Vierailija
9/9 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan huumaantuneen rakastunut työkaveriini. Sitten eräissä pikkujouluissa kävin töräyttämässä häntä takaapäin naisten vessassa. Sen jälkeen huomasin, että ihan perusemäntähän se oikeastaan onkin ja en enää jatkanut suhdetta.

Minulle käy oikeastaan noin aika usein. Kun sen haluamansa naisen saa omakseen, menee hohto ja se ei enää kiinnostakaan. Joskus ei tarvitse edes suukotella tai mitään, riittää vain jonkinlainen ele, vinkki tai tieto siitä, että nainen antautuisi sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä