Verenvuoto raskauden aikana?
Onko ketään, jolla olisi ollut REILUA verenvuotoa yli raskauden puolivälissä? Miten loppuaika sujui? Olen nyt vuotanut muutaman päivän ihan kunnolla (rv 23 ja risat), mutta ä-polilla ei havaittu mitään normaalista poikkeavaa. Kaiken siis pitäisi olla kunnossa, ihmettää vaan että kauankohan tällaista vuotoa voi jatkua ilman, että on haittaa...
Kommentit (4)
Henkisesti oli rankkaa mutta lääkärit vakuuttivat että kaikki on kunnossa. Ja vuodosta huolimatta raskaus eteni ihan normaalisti. Synnytin terveen tyttölapsen 9pv lasketun ajan jälkeen. Jostain kohdunsuun limakalvolta se vuoto kuulemma tuli ja ei ollut vakavaa. Tietenkin se kannattaa tutkituttaa että onko taustalla kenties joku tulehdus joka pitäisi hoitaa lääkkeellä pois.
Tosiaan noita limakalvomuutoksia kohdun suulla. Minulla ne aiheuttivat vähäistä verenvuotoa joskus viikolla 12-13. Aika monella tuntuu olevan myös jotain hematoomia jotka vuotavat itsensä kuiviin. Tai vuotavat silloin tällöin riippuen rasituksesta eli oletkos kovasti rehkinyt tms?
Mutta tuolla ultrassa nekin kyllä näkyy eli syy varmaan selviää kyllä siellä ja vauvalla on kaikki niinkuin pitää.
Tsemppiä
että jollakin on vuodoista huolimatta mennyt raskaus loppuun asti hyvin. Ä-polillakin sanoivat, että joskus vaan vuotaa reilustikin eikä syytä löydetä, ja silti vauva syntyy täysiakaisena ja terveenä. Vaikka henkisestihän rankkaa se on, jos monta kuukautta täytyy elää niin varuillaan. Tuosta rehkimisestä; Olen huomannut nyt tässä parin päivän aikana, että se vaikuttaa. Esim. kauppakassien kantamisen ja siivoamisen jälkeen on tullut vuotoa. Täytyy myös varoa nostamasta esikoista.
Tosin yhtäkkisesti verta siis vain hulahteli rv 28+2. Ehkä kuden tunnin ajan tihkutti tuoretta verta ja sen jälkeen ei oo tullu mitään 4vkoon. Syytä ei kans löydetty, mut kohdunsuulta veri näytti tulevan.
Tosi ahdistavia nää viikot sen jälkeen on ollu. Koko ajan miettii mikä syy siihen vuotoon saattoi olla ja pelkää uutta vuotoa. Kontrollissa kävin ja kasvua se ei ainakaan ollu hidastanut. Maanantaina meen 4d-ultraan jos vaik saisin mielenrauhan... :)
Hulsa 32+1