Verokortti 2026, en ymmärrä
Vuositulot tippuneet pikkuhiljaa 2024, 2025 ja sama meno tulee jatkumaan 2026. Kuitenkin verottajan mielestä minun tulot nousevat ensi vuonna n. kymppitonnilla ja sitä myöten myös vero%. Millä logiikalla ne näin tekee? Taas pitää alkaa sumplimaan itse oikeampi vero%.
Kommentit (8)
Yleensä palkat nousee ja siksi verokortin tuloraja on korkeampi kuin edellisinä vuosina.
Tee muutos omaverossa, helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä palkat nousee ja siksi verokortin tuloraja on korkeampi kuin edellisinä vuosina.
Tee muutos omaverossa, helppoa.
2026 TES-korotukset on jo päätetty. Verottaja laittoi 80 % lisää tuloennustetta. Tiedän kyllä mahdollisuudesta muuttaa verokorttia, mutta en muutata. Verotus tasaantuu kuitenkin.
Mulle oli myös verottaja laskenut ensivuodelle kovat tulot, kävin tekemässä muutosverokortin ja vero% laski pari prossaa. Tämänkin vuoden laskelmassa pelivaraa jäi näköjään yli 5000euroa. Valtio haluaa nyt pienikorkoista lainaa duunareilta lätkäisemällä ison veroprosentin.
Itselläni taas päin vastoin. Pakko korottaa prosenttia jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni taas päin vastoin. Pakko korottaa prosenttia jonkin verran.
Parempi korottaa tulorajaa
Minulle tuli seuraavalainen 2026 Verokortti, jota epäilen virheeksi, vai onko tämä jokin huono vitsi tai uusi normi ? minusta kyllä aikamoista Vi*tuilua... etenkin tähän aikaan vuodesta.
Tuloraja vuodelle 2026: 1000,00euroa , siis tuhat euroa. Veropros 12. Lisäprosentti 28,5
Eikö verokortin kuulusi oletusasetuksena olla edes jotenkin järkevä ?
Olen ollut jo vuosia työttömänä ja kokonaan sosiaaliturvan ulkopuolella. Kaikki nämä menneet vuodet on Vuosituloraja sentään ollut kohtuullinen 10K~15K euroa. Edellisessä verokortissani oli veroprosentti 1,5
Mulla tulot pysyvät ennallaan vuodesta toiseen, mutta verottaja näkyi nostaneen vuositulorajaa 5000 eurolla.