Luulin, että R-kioskeja vetää yrittäjät. Mutta ilmeisesti ei, koska ylhäältä käsin voidaan päättää, että suljetaan 56 R-kioskia.
Kommentit (114)
Lapsuudesta muistan, kun kylällä oli vaan R-kioski, josta haettiin kaikkea pientä kivaa ja sieltä pystyi vuokraamaan elokuvia. Silloin ei vielä ollut ympäri vuorokauden auki olevia S-marketteja.
Vierailija kirjoitti:
Niiden kannattaisi perustaa jo oma kilpaileva ketju. 56 yrittäjää kun lyö hynttyyt yhteen, niin hyvä tulee.
Ei tule. Kioskien tarinan päättyminen alkoi, kun kauppojen aukioloajat vapautettiin. Siihen asti kioskit iltaisin auki ja myivät korkein hinnoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tulosta tulla. Ihan kuin k-kaupat, kauppias vaihtoon jos taseet ei hyvät
Juuri näin. Molempia ohjaa mafia. Jos ei suojelurahaa tule tarpeeksi, capo di tutti capi tulee ja laittaa bisnekselle lopun.
Saahan sitä Suomessa sentään pistää oman kaupan pystyyn ilman suojelurahojakin. Itse hoitaa markkinoinnin ja ostaa halvalla myytävät tukusta tai tuo itse maahan. Joiltakin se on jopa onnistunut kun tuntevat kohderyhmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden kannattaisi perustaa jo oma kilpaileva ketju. 56 yrittäjää kun lyö hynttyyt yhteen, niin hyvä tulee.
Ei tule. Kioskien tarinan päättyminen alkoi, kun kauppojen aukioloajat vapautettiin. Siihen asti kioskit iltaisin auki ja myivät korkein hinnoin.
Eiköhän ne kioskiyrittäjät olisi lopettaneet itse jo, jos olisi kannattamatonta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudesta muistan, kun kylällä oli vaan R-kioski, josta haettiin kaikkea pientä kivaa ja sieltä pystyi vuokraamaan elokuvia. Silloin ei vielä ollut ympäri vuorokauden auki olevia S-marketteja.
Ja ihan vi tun kalliilla ne vuokrasivat ne, 40mk taisi olla.
Good riddance vaan ärrälle. Koko saastan voisivat sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne kioskiyrittäjät olisi lopettaneet itse jo, jos olisi kannattamatonta toimintaa.
Suurin osa on lopettanut. Tässä kaupungissa ei ole enää yhtään, eikä tämä nyt ihan pikkukylä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on lopettanut. Tässä kaupungissa ei ole enää yhtään, eikä tämä nyt ihan pikkukylä ole.
Meillä taas on pikkukylä ja tuntuu, että Ärrän ovi käy jatkuvasti.
En yhtään ihmettele että esim. Helsingin Kalliossa Vaasankadun R-kiska lopetetaan. Itse asiassa, en edes muistanut että siellä on sellainen, vaikka kävin Kalliossa useinkin.
Alkaa varmaan sielläkin olla eläkeläiset käymässä vähiin. Eivät käy enää lottoamassa kiskalla.
Karhupuistossa on vielä R-kioski Kalliossa. Ehkäpä se saa säilyä vielä.
Ala-Malmin torin R-kiska lähti jo aiemmin. Viereen tuli Alepa, ja kiska kuoli saman tien pois, vaikka se Alepan automaattikahvi onkin aivan kauheaa kuralientä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt taas jonkun ison pomon oivallus. Onhan noita muitakin firmoja joissa ongelmat ovat ratkenneet, kun on pistetty toimitusjohtaja vaihtoon. Ja kappas, se yritystoiminta on sillä toimitusjohtajan vaihdolla muuttunut kannattavaksi.
R-kioskin uusi toimitusjohtaja aloitti syksyllä 2025 ja ensi töikseen lakkautti 70 R-kioskia. Nähtäväksi jää kuinka kannattava toimenpide oli.
Fakta on kuitenkin se, että ketju ei kehity toimipaikkoja lakkauttamalla, vaan aivan muilla toimenpiteillä.
Olen ollut R yrittäjä joskus vuosina 2002-2008 raumalla. Raumalla oli silloin RMJ juhannusfestarit ja R kioski teki viikonlopussa vuoden tilin lähes.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele että esim. Helsingin Kalliossa Vaasankadun R-kiska lopetetaan. Itse asiassa, en edes muistanut että siellä on sellainen, vaikka kävin Kalliossa useinkin.
Alkaa varmaan sielläkin olla eläkeläiset käymässä vähiin. Eivät käy enää lottoamassa kiskalla.
Karhupuistossa on vielä R-kioski Kalliossa. Ehkäpä se saa säilyä vielä.
Ala-Malmin torin R-kiska lähti jo aiemmin. Viereen tuli Alepa, ja kiska kuoli saman tien pois, vaikka se Alepan automaattikahvi onkin aivan kauheaa kuralientä.
Vaasankatu ei ole Kalliossa.
Jos raha loppu, niin pakko sulkea? En tarvitse mitään sieltä. Bussikortin lataus, paketti ja postimerkki? En halua olla hotdogin käryssä.
Ray pelikoneet toi ennen jättipotin kioskeille. Sitten tuli nää vammaset tappiorajat mitkä lopetti meidän mutsin kiskan tulot
Milloin tulee R-kioskivero? Jos et osta ärrältä mitään, saat sanktion.
Vantaan uomatien R-kiska lopetetaan, jota en ihmettele. Tiedän paikan, vein sinne aikanaan taksilla mummoja veikkaamaan. Taksiakin oli vähän huono saada siihen parkkiin, eikä postin jakoautolla varmaan helpompikaan ole.
Tämä oli aikaa ennen viereistä Louhelan uutta K-markettia.
Saatoin joskus odotellessa ostaa siitä itsekin kahvin, kun mummo teki 100 kuponkia lottoa ja kenoa. Saatoin ostaa jopa paperisen iltapäivälehden ja kokiksen.
Aika rupuinen vanha kiinteistö se oli jo silloin, enkä jaksa uskoa että siellä edes riittää tilat kunnolla nykyiseen postipakettiralliin.
Oi niitä aikoja, kun olin ärrällä töissä 90 luvun lopulla 2000 luvun alussa.
Sillon oli kaikki paremmin :)
Ja yhtiö saa 55prossaa myynnistä mun muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun R-kioskeilla ei ole samanlaista lobbausvoimaa kuin apteekkareilla. Apteekkialaahan ei voi pisaraakaan vapauttaa, jottei apteekkarien miljoonatulot vaarantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut R yrittäjä joskus vuosina 2002-2008 raumalla. Raumalla oli silloin RMJ juhannusfestarit ja R kioski teki viikonlopussa vuoden tilin lähes.
Minäkin haluaisin tuollainen työpaikan. Yhden viikonlopun paiskisi hullunlailla töitä, ja loput vuodesta loikoilisi Bahamalla.
Osa kioskeista on ärrän hallussa koska niihin ei löydy (itsemurha)yrittäjää.
Osalla yrittäjällä voi olla parikolme kioskia kanssa. Eiköhän se ole yrittäjän ja emoketjun molempien etu että kannattamattomat laitetaan kiinni. Ei se raha tule taikaseinästä yritykseen.
Ihan looginen ratkaisu.
Vai mitä AP aatteli, miten nämä ois pitänyt hoitaa? Kioskin yrittäjä sulkee kioskin ja kuittaa ärrälle et oli niin pahasti tappiollinen että päätin sulkea? Mietis myös onko vuokrasoppari ketjun tekemä vai ärräyrittäjän tekemä?
Tai sitten vain kannattaa mennä töihin.
T. Riikkuli