Ei todellakaan ole vanhoilla ihmisillä enemmän elämänkokemusta
Se että olet ollut samassa työpaikassa 40 vuotta ja vähän katsonut yleä ei tarkoita että omaat elämänkokemusta. Ei heidän tarvitse kokea massatyöttömyyttä, sekakäyttäjiä kaduilla, ehkä tulevaa sotaa, sosiaalisia ongelmia ja kaikkea mitä suomessa on nykyään.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Ovathan kokeneet. 90-luku oli paljon pahempi kuinnnyt. Tämä päivä ei ole mitään verrattuna siihen aikaan.
Minä kasvoin 70-80-luvulla ja sota oli koko ajan läsnä puheissa. Kerrostalossamme oli pommisuojat ja koko ajan isot varastot vettä.
Sekakäyttäjiä ei ollut, mutta oletko nähnyt itsensäpaljastajia? Muistan 70-kuvulta niitä paljon. Porttikokongeissa. Ja spurguja puistikot täynnä.
Nyt ei ole mitään muuta uutta kuin ilmastonmuutoksesta vouhkaaminen ja pätkätyöt.
No ei ne pommisuojat ole minnekään nykyäänkään hävinneet, kyllä monessa kerrostalossa on yhä väestönsuojat ja niiden tarvikkeita ylläpidetään ja päivitetään.
Höpö höpö, ovat todella nähneet enemmän eri vuosia kuin pennut, jos et tunne historiaa et voi ymmärtää tulevaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se elämänkokemus siis syntyy? Siitäkö, että ei itse tarvitse tehdä mitään, ei edes sitä 40 vuotta töitä. Riittää, että täyttää sossun tukihakemukset ja selittää täpinöissään, että nyt on kuule elämänkokemusta, kun nappasin paljain kävin Lidlin paistopisteestä pasteijan.
Elämänkokemus syntyy vastoinkäymisistä, niitä harva töissäkäyvä elämänsä aikana kokee.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan kokeneet. 90-luku oli paljon pahempi kuinnnyt. Tämä päivä ei ole mitään verrattuna siihen aikaan.
Minä kasvoin 70-80-luvulla ja sota oli koko ajan läsnä puheissa. Kerrostalossamme oli pommisuojat ja koko ajan isot varastot vettä.
Sekakäyttäjiä ei ollut, mutta oletko nähnyt itsensäpaljastajia? Muistan 70-kuvulta niitä paljon. Porttikokongeissa. Ja spurguja puistikot täynnä.
Nyt ei ole mitään muuta uutta kuin ilmastonmuutoksesta vouhkaaminen ja pätkätyöt.
No ei ne pommisuojat ole minnekään nykyäänkään hävinneet, kyllä monessa kerrostalossa on yhä väestönsuojat ja niiden tarvikkeita ylläpidetään ja päivitetään.
Olen asunut neljässä vanhassa kerrostalossa. Kaikkialta ne on purettu joskus 80-90-luvulla. Väestösuojat on, mutta ei siellä mitään säilytetä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on naiivi ja vanhana katkera p@ska.
Jep, jos on naiivi ja kuvittelee, että kaikki opettajat, poliitikot, vanhemmat ihmiset yms. vaan haluavat sinulle hyvää ja tietävät paremmin, on vanhana katkera kun ei elänyt sellaista elämää mitä olisi toivonut.
Aina naurattaa kun eläkeläiset luulee olevansa kokeneempia kun minä. En sano mitään koska en halua loukata heitä mutta nauran sisäisesti.
Ap
Kokemusta on monenlaista. On henkilökohtaista kokemusta ja sitten sellasista että on kuullut kun joku on sanonut jotain. Joku voi ottaa sen tosissaan ja joku toinen ei. Sekin riippuu omista kokemuksista. Kokemukset on henkilökohtaisia ja yksilöllisiä. Toisilla on erilaisia kokemuksia samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se elämänkokemus siis syntyy? Siitäkö, että ei itse tarvitse tehdä mitään, ei edes sitä 40 vuotta töitä. Riittää, että täyttää sossun tukihakemukset ja selittää täpinöissään, että nyt on kuule elämänkokemusta, kun nappasin paljain kävin Lidlin paistopisteestä pasteijan.
Elämänkokemus syntyy vastoinkäymisistä, niitä harva töissäkäyvä elämänsä aikana kokee.
🤣🤣🤣
Mitä hauskaa tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ovat todella nähneet enemmän eri vuosia kuin pennut, jos et tunne historiaa et voi ymmärtää tulevaa...
--> jos on dementia ei voo ymmärtää tulevaa
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan metsä-, raksa- ja ahtaustyöt pätkätöitä sen kovimmassa merkityksessä. Ahtaajat menivät pahimmillaan joka aamu tyrkylle, josko löytyisi siksi päiväksi töitä. Ovathan vanhat ihmiset olemassa tänäänkin, kuten sekakäyttäjätkin.
Vierailija kirjoitti:
Sadat tuhannet menettivät koko omaisuutensa, ja itsemurhaluvut olivat kaikkien aikojen huipuissa. Ja korot: kuukauden helibor kävi 30 prosentissa.
Kaikkihan me tiesimme, että maailma loppuu USA:n ja Neuvostoliiton väliseen ydinsotaan. Siihen valmistauduttiin. Katsottiin TV-elokuvat Threads, The Day After ja When the Wind Blows. Jos haluatte maailmankuvaa tuolta ajalta, katsokaa mikä tahansa noista kolmesta ja tiedätte, mitä silloin odotettiin.
Miten niin ei ollut sekakäyttäjiä? Morfinisteja ja pervitinistejä oli vielä 1970-luvulla, sitten ne alkoivat luonnonvalinnan seurauksena kuolla pois. Isoisäni kuoli metanoliin.
Kyllä.
Ilmastonmuutos ilmastonmuutos ilmastohätätila ilmastonmuutos ilmastonmuutos, menkää paniikkiin ja maksakaa ilmastohätämaksuja älkää antako stressin hellittää maa palaa karrelle ja Suomi jäätyy tai kuumenee ja meren pinta kohoaa ja hukuttaa kaiken alleen vaikka se Suomessa todellisuudessa laskee PANIIKKI!
Ehkei ollut aikaa hankkia sitä elämänkokemusta kun piti tehdä töitä. Ei matkustella vanhempien rahoilla, ryypätä ja rällätä, hyppiä suhteesra toiseen kun oli tapana sitoutua yhteen hlöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, ei kukaan töissäkäyvä tiedä mitään vastoinkäymisistä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 80v naisen, joka käyttäytyy pahemmin kuin moni murrosikäinen.
Hän voi esimerkiksi yhtäkkiä alkaa toisille kailottaa "Katsokaa kun xx on tyhmä!" kun asianomainen lähtee vaikka ulos eli selän takana.
Mun anoppi kyllä nimitteli ja arvosteli ihan päin naamaa. Haukkui myös selän takana, esim.yksi sukulainen oli lihava lehmä. Minun ulkonäköäni haukkui muille ja sitten kertoi kenelle kaikille on jakanut informaatiota.
Anoppi oli akateemisesti koulutettu ihminen, mutta mitään käytöstapoja hänellä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, ei kukaan töissäkäyvä tiedä mitään vastoinkäymisistä.
Ja jotkut eivät tiedä mitään työelämästä?
Vanhuksilla on satoja tuhansia tilillä ja kaikkia omistuksia. Myös kaikki on ollut tasaista. Onpa kovat elämänkokemukset :D
Ap
Testosterooni saa ottamaan enemmän riskejä ja kun testot laskee niin viisastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 80v naisen, joka käyttäytyy pahemmin kuin moni murrosikäinen.
Hän voi esimerkiksi yhtäkkiä alkaa toisille kailottaa "Katsokaa kun xx on tyhmä!" kun asianomainen lähtee vaikka ulos eli selän takana.
Mun anoppi kyllä nimitteli ja arvosteli ihan päin naamaa. Haukkui myös selän takana, esim.yksi sukulainen oli lihava lehmä. Minun ulkonäköäni haukkui muille ja sitten kertoi kenelle kaikille on jakanut informaatiota.
Anoppi oli akateemisesti koulutettu ihminen, mutta mitään käytöstapoja hänellä ei ollut.
Miksi kukaan olisi missään tekemisissä tällaisen suvun kanssa? Kyllä minun vanhemmat ovat ainakin kunnioittaneet minun kumppaneja.
Tarkoitatko siis, että vastoinkäymisiä voi tulla ainoastaan töissä?
Näinhän se on ollut aina, nuoriso pilalla ja vanhat tylsiä kääkkiä.