Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eronneet sanoo että heittivät aikansa hukkaan

Vierailija
03.12.2025 |

Kun olivat siinä liitossaan.

Minkä palkinnon ne ihmiset sitten saa, jotka on kuolemaansa asti avioliitossa, vuosikymmeniä? Elämä ei mennyt hukkaan kun kuoli vaimona tai aviomiehenä? 

Meneekö elämä aina hukkaan, kun asiat ei menekään niin kuin strömsöössä? Kai kaikki tajuaa, että elämässä ei moni asia mene kuten "pitäisi", mutta kun taaksepäin katsoo, tajuaa usein, että niin asioitten pitikin mennä, päin prinkkalaa. Niin ja tämä pätee kaikkeen, ei vain eroihin. Itse olen epäonnistunut melkolailla heti teinistä alkaen elämässä monin eri tavoin, mutta monessa asiassa olen onnistunutkin, vaikka ei uskoisi. Näin 5kymppisenä sen tajuaa, että niin sen nyt vaan "piti" näköjään mennä minun kohdalla.. Muuten en olisi nyt tässä pisteessä ja mulla ei olisi esim rakasta lapsenlastani. Kaikella on tarkoiktuksensa, jopa töpeksinnällä, uskokaa vaan huviksenne.

Tämmöistä köökkifilosofointia pikkulauantain ratoksi tässä. Mitäs sanotte. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee varmaan niissä, joissa toinen on paljastunut kulissin pitäjäksi ja petolliseksi. 

Vierailija
2/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus muiden joukossa.  Mutta pettämistä en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Onko siis niin, että mikään sellainen suhde, mikä ei jatku ikuisesti, ei ole minkään arvoista? Ja päteekö sama esim. ystävyyssuhteisiin?

Tuolla periaatteella suurin osa kaikista ihmissuhteista on "hukkaan heitettyä aikaa", vaikka ne olisivat olleet miten antoisia, lämpimiä ja ihania. 

Vierailija
4/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy niiltä eronneilta?

Vierailija
5/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse panostanut suhteeseen ja käy ilmi että toinen ei koskaan ollut tosissaan tai petti. Se vaivannäkö on ollut turhaa ja illuusiossa elämistä.

Vierailija
6/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Onko siis niin, että mikään sellainen suhde, mikä ei jatku ikuisesti, ei ole minkään arvoista? Ja päteekö sama esim. ystävyyssuhteisiin?

Tuolla periaatteella suurin osa kaikista ihmissuhteista on "hukkaan heitettyä aikaa", vaikka ne olisivat olleet miten antoisia, lämpimiä ja ihania. 

Juuri näin. Kyllä ihmisen elämässö vierailee monia ihmisiä, kaikista jää joku jälki vaikka tiedostamattakin, ja menneistä kavereista muistoja. Ei ole mikään ollut hukkaan hwitettyä elämää, kaikkia ihmisiä joihin on elämän aikana tutustunut, ei pystyisi millään pitämään mukana koko elämää, niitähän on satoja, ellei tuhansia, vaikka olis introverttikin. En tarkota että ne kaikki olis olleet läheisiä ystäviä, vaan jotain ihmisiä vaan joiden kanssa on muutaman sanankin vaihtanut tms. Onko se kaikki hukkaan heitettyä aikaa. 🤯

Samoin lapsuuden kaverit, buoruuden tutut.. Missä lienee kaikki. Tai poikaystävät.. Jotain ne kaikki ovat siinä kohtaa merkinneet ja antaneet elämään omat mausteensa. Ei ole kusipäitten kohtaaminenkaan hukkaan heitettyä elämää, koska niistäkin oppi jotain. 

Vierailija
7/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsä suunnittelee tietyllä tavalla. Jos haluaa olla sinkku, ei heittäydy parisuhteeseen. Jos haluaa perinteisen avioliiton, elää puolison ja mahdollisten lasten kanssa perheenä, silloin pyrkii siihen.

Eronneena menettää sen mitä toivoi elämältään. Tottakai eronnut ymmärtää, ettei kaikki mene aina suunnitellun mukaan. Siitä silti jää kusetettu olo, kun on vuosia rakentanut perhettä, elämäänsä, ja sitten se viedään pois.

Vierailija
8/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on se luottamuksen pettäminen, joka aiheuttaa sen tunteen. Varmaan jos itse on se perseilijä, on helpompi asennoitua siten, että näin tämän pitikin mennä, eivätkä kaikki pysty tuohonkaan.

Vierailija
9/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa miettinyt. Ainoita tilanteita, missä voisin ehkä ajatella että joku ihmissuhde on ollut hukkaanheitettyä aikaa on jos toinen on vaikka koko suhteen ajan halunnut lapsia ja toinen osapuoli on luvannut myös haluta perheen mutta kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen pyörtääkin sanansa ja haluaa erota. Silloin se joka halusi perheen on heittänyt hukkaan monta vuotta jolloin olisi voinut etsiä ihmistä jonka kanssa perustaa perhe. 

Vierailija
10/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on antanut ymmärtää, että lapsia tehdään, muttei ihan vielä. Nainen odottaa kärsivällisesti ja vuosia kuluu. Sitten mies sanoo, ettei haluakaan lapsia. Nainen ei ehdi enää etsimään uutta vakaata suhdetta ja jää lapsettomaksi.

Eli silloin, kun on jokin iso tavoite, jossa toinen on antanut ymmärtää olevansa mukana, mutta ei ollutkaan tai muuttaa mielensä viime hetkillä, silloin toinen ihan oikeutetusti kokee, että hukkasi vain aikaa tämän ihmisen kanssa sen tavoitteen saavuttamiseksi.

Vierailija
11/11 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin, mutta muistelen niitä hyviä aikoja enen kuin alkoi mennä huonosti. Ne hyvät ajat eivät ole lainkaan hukkaan heitettyä aikaa. Sen sijaan olisi pitänyt erota pari vuotta aiemmin, kun alkoi mennä huonosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi