Mies puhui eilen erosta,vakavissaan
En tiedä mitä nyt tekisin,itkettää koko ajan. Mulla on masennusta ja kaikkea,mutta yritän koko ajan parhaani. Miten selviän?
Kommentit (15)
miettinyt jo pidempään. hirvittää ajatellakin,hän varmaan saa tytönkin,kun mulla on masennusta ja muuta vaivaa. ap
Jos on niin ota pikaisesti heihin yhteys, tarvitset nyt tukea. Yksin ei saa jäädä murehtimaan asioita nyt.
Jos mies haluaa lähteä, sinä et voi sitä estää. Mutta liekö edes haluaisit olla ihmisen kanssa joka ei sinua enää rakasta?
julmasti sulle, kun sulla jo muutenkin on masennus. Onkohan hän siitä masennuksesta rasittunut ja ei jaksa auttaa. Minäkin ehdotan pariterapiaa. Kurjaa tyttärennekin kannalta. Ei musta lupaustaan myötä ja vastoinkäymisissä tukemisesta.
mun masennusta hoidetaan lääkkeillä,välillä parempi,välillä huonompi olo. uskon,että hän ei kestä tilaani. ei varmana suostu terapiaan,ei muutenkaan pura itseään kuin töihin. ap
kun parisuhde rakoili masennukseni vuoksi, että yritä olla kertomatta miehelle tunteista/näyttämättä masennusta hänelle - koska miehet eivät ymmärrä ja heillä saattaa tulla pakoajatuksia.
Onko hän psykiatri? Varmaan minunkin pitäisi tuosta ottaa onkeeni. Kamalaa, kun olen luullut, että tunteet pitää paljastaa täysin puolisolle. Minunkin mieheni suuttuu joskus käsittämättömästi, jos huomaa minun olevan allapäin. Teeskentely vaan on hankalaa. En ole ap.
yksin,viiltäisin varmaan ranteet auki,jos mulla ei olisi tyttöäkään. eikä meillä huonosti mene,on seksiäkin,ja muita yhteisiä juttuja. tuntuu vaan niin pahalta. ap
Että joskus siitä saisi puhua, mutta ei olla yleinen puheenaihe. Kokevat helposti että se on jotenkin heidän syy ettei vieläkään voi paremmin tai että he muuten on vastuussa naisen tunteista. Se pitää ainakin tehdä selväksi ettei miestä syytä, vaikka itelle se onkin selvää.
Mutta ap, tiedän kyllä monta tapausta jossa on noinkin vakavankuuloisesta tilanteesta päädytty jatkamaan suhdetta. Kieltämättä se vaatii paljon yritystä siltä osapuolelta joka haluaa jatkaa. Koita työntää masennus syrjään ja näytä itsestäsi iloisempi puoli, niin hassulta kuin se tässä tilanteessa kuulostaakin. Ehkä mies sitten muistaa mihin sinussa rakastui.
Kyllä kunnon puoliso auttaa ja tukee masentunutta puolisoaan. Kyllä pitää voida näyttää tunteensa avoimesti. Tietysti masentuneen on siinä mielessä otettava huomioon toiste, että ymmärtää, että jonkun verran taakkaa on kannettava yksinkin. Mutta kuitenkin, todella huono neuvo minusta ja mahtoiko olla lääkärin suusta ensinkään...
Sinullahan on ystäviä ja kirjoita vaikka päiväkirjaa. Elämään pitää saada mahtumaan muutakin kuin sairautesi, ainakin miehesi elämään. Ei ole ollenkaan hassupi ajatus alkaa " näyttelemään" tervettä ja reipasta ihmistä mikäli et ihan sänkypotilaana ole. Se voi jopa sinua piristää. Todennäköisesti teetkin jo niin hieman vieraampien ihmisten edessä ja olet huomannut siitä piristyväsi. Ja kuten sanoin, olen itsekin olut masentunut. Diagnoosi oli pitkittynyt vakava masennus ja olin lääkityksellä pitkään mutta selvisin siitä. Selviät sinäkin :).
12
Onko mies siis selvässti miettinyt asian, että haluaa erota? Vai pohdiskeliko vasta asian huonoja ja hyviä puolia?